482 visninger
|
Oprettet:
Kanel snegle {{forumTopicSubject}}
Ved godt at det ikke er aftensmad men kan da godt lige tilføje at vi skal have biksemad
håber så lige jeg kan presse det her ind ;P
nogen der har en god og nem opskrift på kanel snegle?
det er småt med pengekassen lige for tiden men vil stadig have en smule hjemmebag med over til dem vi skal besøge.
jeg fandt to opskrifter men puha jeg skal godt nok bruge mange ting, har dem sikkert også jeg hader bare hvis jeg har glemt en ting, så derfor om nogen havde en enkel opskrift?
sep 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 588 Svar: 5.757
sep 2007
Var min egen opskrift - lagt ind i en anden gruppe c",)
Jeg er begyndt at lave en nem kanelsneglekagemand og den er et hit både i børnehaven og for familien.
Opskriften er dejlig nem og dejen klistrer ikke. Den tager ingen tid at lave.
Kanelsnegle: (Her er til ca 50 snegle)
Dej:
100 g gær
450 g mælk
105 g olie
800 g mel
2 tsk sukker
1 tsk salt
Rulles ud i store plader, smør fyldet på:
Fyld:
300 g smør
210 g farin
6 spsk kanel
Rulles sammen som en roulade, skæres i ca 3 cm tykke skiver, stilles på en bageplade tæt ved siden af hinanden så de kommer til at ligne en mand/dame. Tilsidst "masses" (trykkes) alle kanelsneglene og
lad dem hæve 15 min.
Bages i ca 10 min ved 200 grader i forvarmet ovn.
Så skal den bare køles af og pyntes med glasur og lidt clickmix fra haribo (minislik)
Ps: bruger også denne dej til minipizzaer, når ungerne holder børnefødselsdag - nem og lækker.
Ruller så dejen ud og udstikker pizzabundene i kagetallerkenstørrelse med en skarpkantet skål. Kommer tomatpure og skinke, ananas og ost på. evt. cocktailpølser formet som et smil.
Hæver og bages som ovenstående;o)
sep 2007
okt 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 774
hihi nej det vil nok ikke være så godt hvis der bliver til så mange snegle, og der er ret meget af hver ingrediens i, så kunne jeg næsten forestille mig hvordan det så ud hvis jeg lagde allesammen på samme bageplade ved siden af hinanden tæt når jeg så kiggede ind i ovnen lidt efter.
så er det godt jeg har flere plader
den lyder rigtig god, tak for den. Glæder mig til at gå i gang i morgen -og lige snuppe et par stykker bagefter
sep 2007
Kanel snegle
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside