1.027 visninger
|
Oprettet:
25. jan 2006 Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
Første dag på Barf... {{forumTopicSubject}}
Og hundene ÆLSKER det.... det startede i går dag jeg skulle veje mad af og have til optøning, begge hunde sad vagt og håbede vist på jeg tabte noget... MEN det gjorde jeg ikke...
De har kredset om køkkenet og fulgt mig hver gang jeg har været derude, og inden morgenmåltidet sad de igen vagt måske af frygt for at JEG ville spise deres kallun.
Det gled ned i en fart og rub og stub er spist skålen slikket efter mange gange i håb om der måske var lidt mere....
Dejlig at give sine hunde noget sundt som de tilmed kan lide - det tegner til at blive en sucess.
/ Trine
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
jan 2006
Min hanhund er helt oppe og køre over Barf , han spiser sin mad stille og roligt og gemmer de gode klumper til sidst som han så tager med i min seng for at nyde - føj,og han vogter sin mad og ligefrem knurrer bare man kigger på ham, og det kan jeg slet, slet ikke have, så hvis nogle har gode forslag til hvordan jeg kommer det til livs er jeg åben... På forhånd tak.
Athene derimod spiser med lynest hast som om hun aldrig har fået mad, og rollerne er blevet helt modsat.... lidt underligt....
/ Trine
jan 2006
Jeg vil forsøge at håndfodre ham så han bliver tryg ved situationen, og finder ud af at han kan have sin mad i fred.
Takker for råd og gode input!
/ Trine
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 9 Svar: 152
Hunnen (Moe) vil ikke spise sin kallun og resten af kødet går det så som så med - spiser meget langsomt og kun halvdelen.
Hannen (Quatro) guffer det hele i sig - selvom kallunen vist ikke er livret - men det spises op.
Ben fra egen slagter er blevet guffet med største velbehag - men frosne ben fra RHM ville de ikke have. Det er første gang jeg har oplevet, at de ikke ville have rå ben !!!
Nu har vi efterhånde været hele registeret af kød igennem - og nu er jeg begyndt at skrive ned, hvilket kød de spiser og hvilket de ikke vil have - og så bliver næste indkøb derefter. Samtidig skal jeg prøve DBC næste gang, for at se, om de hellere vil have dansk mad
jan 2006
Han får dog noget af maden ved, at jeg håndfodre ham - rigtig lækkert - Føj! Og det er som om det har hjulpet lidt så han bedre kan slappe af.
Jeg tør ikke lade hundene være alene når de spiser så er jeg sikker på der bliver slåskamp, hvis det fortsætter med, at være sådan en sucess fremover....
/ Trine
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 5 Emner: 9 Svar: 152
I går søndag fik de indmad med flået tomat og hvidløg - og sørme om ikke den gamle dame (Moe) spiste fuldstændigt op. Det var første gang på 12 dage, at de begge slikkede deres skåle rene.
MEN idag har de fået halskød og har ikke spist op. Jeg er kommet til den konklusion, at de spiser op, hvis de er sultne nok. Så nu har jeg fjernet resten af maden - og de ligger begge og sover ude i haven og virker ikke sultne overhovedet. Jeg tror at barfen mætter dem meget mere end deres "gamle" kost gjorde - for den gamle dame (Moe) kunne sætte sig foran køleskabet og pibe og blive ved indtil hun fik mere. Ingen af dem tigger mere
Det er et spørgsmål om tilvænning - helt sikkert.
Første dag på Barf...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside