Cavalier King Charles Spaniel

Cavalier King Charles Spaniel

Medlemmer: 110
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Oliering af terasse brædder 250 kr.
  • Skift af badeværelse håndvask inkl armatur og rør, skift af toilet og bruse amatur 8.000 kr.
  • Ophæng af 4 lamper 2.000 kr.
  • Græsslåning ved sommerhus 500 kr.
  • Rengøring af sommerhus 650 kr.
  • Reparation af plæneklipper 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lille/stor
  • #1   8. aug 2008 nu har jeg lige skiftet billede på profilen, et mere opdateret:0)
    Hvad siger jer proffe, er hun ikke alt for korthåret? Ville jeg overhovedet kunne udstille hende?

• #2   8. aug 2008 jeg har ikke rigtig forstand på udstilling... ved der er forskel på DKK og DRU, så du skal have svar fra DRU'erne herinde.
    Jeg vil bare lige sige, at det er en enormt fin og dejlig cavalier du har dig der!!!! Skynd mig lige derind og smider en høj. ;0)

• #3   8. aug 2008 ps. ikke rigtig forstand på det (endnu!!!! ;0))

• #4   8. aug 2008 Nej jeg vil da mene at du sagtens kan udstille hende, hun har en fin str inden for standarten og pelsen ser også fin ud de skal jo ikke have vildt lang pels på ryggen, men nu er hun jo ikke så gammel endnu så hun kan altså nå at få mere pels, min ændre sig stadig i pelsen og han er altså 6 år nu...

• #5   8. aug 2008 FCI standarden siger 5,4-8kg - så i mine øjne er hun helt perfekt!

• #6   8. aug 2008 Jeg har lige været på cavalierfestival (DKK), og var vidne til en klasse hvor der blev givet 1. præmie til en tæve der vejede under 6 kg., og var meget lille, samme par stillede i samme klasse med en tæve på 9 kg., som også fik 1. præmie. Når hunde bedømmes på udstilling, så bedømmes de først i forhold til standarten. Det vigtigste er at din hund er harmonisk. Det er først i den indbyrdes konkurrence at den meget lille eller meget store hund vælges fra fordi en anden er mere passende. Nogle dommere vil dømme for stor og for lille til en 3. præmie, andre skriver eksempelvis bare "lidt lille til min smag", men uden at dømme ned på det. Udstilling drejer sig om langt mere end størrelse og kiloer... det drejer sig om handling, god pelspleje, dommeres smag, og selvfølgelig en hund der passer til standarten (+/-). Cavalier i dag er generelt større end standarten beskriver.
    /Anja

• #8   9. aug 2008 Giver Anja og Line ret og det med pelsen, Nikky bliver 3 år til oktober og hun forandre stadig pels, hun er ved at få krøller, ikke meget, mennn der kommer bølger på damen :o))

• #9   10. aug 2008 Mange Cavaliere i DK er generelt alt for store - så vær du bare glad for din lille str. : )

• #10   10. aug 2008 det er bare så dejligt med alle de besvarelser- tusind mange tak!!!
    er rigtig glad for at høre med str og lændged på pels- det giver mig gå på mod til at prøve tak

Kommentér på:
lille/stor

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce