Indllæg i vores lokalavis {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Ville lige skrive dette indlæg af som er udsendt i vores lokalavis i Frederikshavn Kommune hvad siger I????????
FØJ FOR EN KAMPHUND
Jeg har før været efter hundeejere, der gladeligt lader hundenes efterladenskaber ligge og flyde. Riven har vist også været ude efter hunde, der gør - ihvertfald dem, der gør det hele tiden.
Jeg er naturligvis lettere traumatiseret af engang i en fjern fortid at være blevet bidt af en hund. Den slags sætter sine spor, og det er nok også grunden til mine småaversioner. Det er egentlig ret enkelt.
Men mon ikke de fleste hundeelskere vil give mig ret i at hunde af kaliberen "kamphunde" er uforståelige for alle andre end dem, der vælger at have sådan en?
Så sent som i siste uge blev en lille pige på Bornholm overfaldet af to styks kamphunde. Hun fik eftersigende sønderrevet sit ansigt og kan se frem til indtil flere kosmetiske operationer. Men hun var heldig - hun overlevede. Helidig var hundene til gengæld ikke, de blev heldigvis aflivet.
Ovenstående eksempel er blot et af flere. Og hver gang jeg hører om den slags overfald, så tænker jeg på hvad pokker der får folk til at have en kamphund?
I tilfældet fra Bornholm var det familiens to egne hunde, der overfaldt den lille pige. Hvorfor har man en hund der er så vild, at man risikere at slå sit eget barn ihjel?
Er det en speciel type mennsker, der har en kamphund? Det er det måske ikke ubetinget, men alligevel: Når jeg møder en kamphund og dens ejer, så går jeg sil side, og det primært på grund af kamphunden. Men hundens ejer ser nu også ofte bidsk ud. Fordomsfuld? Ja, måske men jeg er dybest set bare skide bange for sådan nogle hunde.
I nærheden af hvor jeg bor er en fyr for nylig flyttet ind. Han har en kamphund, og han er, i al fordomsfuldhed, lige typen på en ejer af en kamphund. Hunden har han sådan set altid i snor. Han lader ganske vist hundelortene ligge, men jeg synes da han skal have ros for det med snoren.
Der var dog en dag hvor hunden slap af fra ham det opdagede jeg ved at han kom farende i bagboens have mens han råbte på dyret der meget passende er opkaldt efter en af de nordiske guder
Den reagerede overhovedet ikke på hans kalden den var fuldstændig ligeglad. Tænk hvis der havde været et barn i den have, så havde vi måske haft et lokalt eksempel på hvor galt det kan gå
Jeg har endnu ikke hørt et eneste godt argument for at have en hund der bedre kan lide at gnave i menneskekød end i tørfoder. Jeg kan simpelthen ikke forstå at man tør tage chancen.
Men skulle der være en derude der kan fortælle mig om fordelene- så vil jeg meget gerne høre dem. Bare jeg slipper for samtidig at være i selskab med hunden......
jul 2008
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 1.052
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
Magen til snæversynet nar skal man da lede længe efter, va
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 14
men den sidste idiot er nok ikke født endnu.
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
Det er jo trist at folk kan være så fordomsfulde og generaliserende:( Desværre tror jeg en stor del af danmarks befolkning deler hans holdning.
Det er også derfor det er så vigtigt at sige racens navn, og ikke Muskelhunde/kamphunde, for de sidst nævnte grupper er bare der alle aggressive og ukontrollerede hunde ryger i - uanset race. Vores race må aldrig sammenlignes med hunde der kan vise aggression over for mennesker.
maj 2005
Følger: 71 Følgere: 69 Hunde: 1 Emner: 310 Svar: 2.127
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
Da jeg for et års tid siden skulle godkendes som dagplejer af den kommune vi bor i ,var jeg da meget spændt på om det var hunden(fordomme) jeg skulle blive fravalgt på, selvom jeg nok kunne holde en lang salgstale om vores race og de kunne jo osse se at det eneste de viile blive overfaldt af, skulle da lige være en masse smækkys
jun 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Emner: 145 Svar: 1.098
Er alt hvad jeg kan sige......
Indllæg i vores lokalavis
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside