Brombær mums til desserter Brombær mums til desserter
i går eksperimenterede jeg lige lidt med brombær og denne blev sindsyg god:-)
1 kg brombær ca 500 g sukker, sætters over på svagt blus til sukkeret er smeltet, koges hurtigt om i ca 1 min, tilsæt ca 4-6 cl appelsinlikør, ca 3/4 marmelit og koges i ca 1 min igen, hældes på atamonskyllede glas og lukkes straks.
jeg brugte den så på dessert:
1 mandelkurv med 3 kugler vanilieis, 1-2 knust markron 2 spsk brombærmums og så pyntet af med citronmelisse, hold da lige op det var lækkert, glemte selvfølgelig at tage billede af vidunderet, men skal nok gøre det næste gang, for der bliver en næste gang;-))
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 493
Men vi har paradisæbler i frugthaven og dem syltede jeg sidste år med sukker og vaniljestænger. Sovsen smager himmelsk. Når vi har haft gæster, har de på en stor, flad tallerken fået to små stykker brownies (din opskrift) pyntet med flormelis gjennem en tesi, et par kugler vaniljeis og et par syltede paradisæbler med sovsen spredt lidt rundt på tallerkenen og pyntet med citronmelisse. Det været supervellykket og folk syntes det var både "lidt gourmetagtig" og lidt eksotisk.
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
jan 2007
jan 2008
jan 2007
Seks hvepsestik, det lyder ellers meget grimt! Godt du ikke er allergisk overfor det. Men ondt, det gør det! Og det er jo også nogle steder, hvor man helst ikke skulle blive stukket.
jan 2008
Brombær mums til desserter
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside