De bageglade goumeter!

De bageglade goumeter!

Medlemmer: 201
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.686 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Brombær mums til desserter Brombær mums til desserter

i går eksperimenterede jeg lige lidt med brombær og denne blev sindsyg god:-)

1 kg brombær ca 500 g sukker, sætters over på svagt blus til sukkeret er smeltet, koges hurtigt om i ca 1 min, tilsæt ca 4-6 cl appelsinlikør, ca 3/4 marmelit og koges i ca 1 min igen, hældes på atamonskyllede glas og lukkes straks.

jeg brugte den så på dessert:

1 mandelkurv med 3 kugler vanilieis, 1-2 knust markron 2 spsk brombærmums og så pyntet af med citronmelisse, hold da lige op det var lækkert, glemte selvfølgelig at tage billede af vidunderet, men skal nok gøre det næste gang, for der bliver en næste gang;-))

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gorenje opvaskemaskine viser fejl F11 på display 1.120 kr.
  • Reoler op og hænge 500 kr.
  • Toilet løber konstant 2.200 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Havearbejde for to friske gutter 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brombær mums til desserter
  • #1   23. aug 2008 Har desværre ikke brombær, det lyder ellers meget, meget lækkert.

Men vi har paradisæbler i frugthaven og dem syltede jeg sidste år med sukker og vaniljestænger. Sovsen smager himmelsk. Når vi har haft gæster, har de på en stor, flad tallerken fået to små stykker brownies (din opskrift) pyntet med flormelis gjennem en tesi, et par kugler vaniljeis og et par syltede paradisæbler med sovsen spredt lidt rundt på tallerkenen og pyntet med citronmelisse. Det været supervellykket og folk syntes det var både "lidt gourmetagtig" og lidt eksotisk.

• #2   23. aug 2008 ja, det er altid dejlig med lidt 'blær' fra køknet;-)) Uhmmm paradisæbler, førhen laved jeg simpelthen den skønneste gele af dem, hold da op, fik flere tomme glas hvert efterår, med en bemærkning, bare så du har når du sylter igen:-)) har desværre ikke æblerne mere, tror da jeg vil plante en i min have:-) ps. jeg har heller ingen brombær i haven, men bor 1 min fra skoven hvor der er en mill. desværre næsten lige så mange hvepse, så det foregår i regntøj og gummirøjser, med tape på, smukt syn, men hvad gør man ikke for at få lidt guf til vinteren;-))

• #3   23. aug 2008 Hihi. Det lyder som mig, der var ude og plukke blommer i frugthaven, vi har også masser av hvepse, så jeg var også godt klædt på og også med handsker, hvis der nu sad en hveps på den anden side av den blomme, jeg var ved at plukke.

• #4   23. aug 2008 ja, de skide hvepse, har bare fået 6 stik i år, plejer ellers ikke, men de har bare angrebet uden noget, træls. hunden har heldigvis fået lært at det 'er mor's' så han sladre hver gang han ser en hveps, og han rører den ikke, sidder bare og gøer helt vildt og danser, og når jeg så har klasket den, løber han hen hvor vi har godbider, så han er sikkert glad for at der er mange hvepse i år, den lille lurendrejer:-))

• #5   23. aug 2008 Det var godt nok utrolig, hvad du har lært din hund angående hvepse. Det har været min store skræk, at Zarina skulle fange en hveps og at den stak hende i halsen, som så hæver så hun ikke får luft. Hun jager nemlig fluer og ser hun en hveps, vil hun gerne fange den også. Her i sommer skete det, men det var tydelig, at hun vidste hvad hun gjorde og at den kunne gjøre avs. Hun hapset den mellem fortænderne, tygget et par gange og så var den hveps tydeligvis død. Så nu er jeg ikke længer så bange når hun er ude i det hvepsecirkus det har været her i sensommeren. Det var en ven af os, der fortalte, at hunde havde et instinkt, der gjorde, at de fangede hveps mellem fortænderne. Jeg troede ham ikke rigtig, men ser, at det er tilfælde med Zarina. Jeg tror dog ikke, at det gælder alle hunde.

Seks hvepsestik, det lyder ellers meget grimt! Godt du ikke er allergisk overfor det. Men ondt, det gør det! Og det er jo også nogle steder, hvor man helst ikke skulle blive stukket.

• #6   23. aug 2008 jeg tager dem hellerer end børnene og hunden:-)) der sker ikke andet end det gør jævla ondt på mig:-)) det var netop det med fluejagten, som jeg frygtede, for han er også den helt store fluejæger, men vi brugte bare kommandoen 'det er mors', den bruger vi også når vi træner med ham og han ikke må røre det, og vi bruger den alle sammen, min mand er også lidt træt af at rende rundt i haven og sige *det er MOR'S*, men han lystre ikke, hvis vi siger far istedt for:-))

Kommentér på:
Brombær mums til desserter

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce