{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.715 visninger | Oprettet:

Vildtvoksende pels efter sterilisation {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen.

Nu kan pels-eksperterne komme til orde SS

Min tævepige er steriliseret og hun har en noget vildtvoksende pels efter denne omgang. Jeg har hørt flere har anbefalet en underuldskniv Mars 330 (som jeg dog ikke ved hvorda man bruger) - og nu er jeg lige stødt på en for mig ny reklame herinde for en lignende ting (tror jeg nok). Dog synes jeg at den ser "hård" ud - der er et klip fra Youtube med - jeg synes jo at Molly's hud / hendes reaktion overfor at blive børstet etc. gør, at jeg har en følelse af at hun har sart hud.

Er disse redskaber så egentlig noget af det rette at bruge på hende - eller skal der andre midler tid?

I får lige linket til annoncen ;o)

Og jeg håber at I kan hjælpe.

http://www.mypets.dk/product.asp?product=1267&sub=30


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vildtvoksende pels efter sterilisation
  • #1   18. sep 2008 Jeg har selv en Furminator og ville absolut ikke undvære den.
    Kikkie er heller ikke den store nyder imens hun bliver friseret, men det virker ikke som om det gør ondt. Jeg bruger den dog ikke på ørerne og fanerne, da jeg synes de bliver for tynde. Jeg bruger den ca. 1 gang om ugen på halen, da hendes hale er meget tyk. Ellers resten af kroppen ca. hver anden dag.
    ... og så synes jeg klippet er en anelse overdrevet. Så meget hår røg der altså ikke af Kikkie, men det afhænger nok af racen.

    Jeg kender ikke Mars 330, så der kan jeg ikke hjælpe.


  • #2   18. sep 2008 Mars 330 er guld værd! Den bruges som man bruger en almindelig kam og er selvsagt meget nem at bruge. Man skal holde den ret vinkelret på hunde, da den ellers kan skære lidt og tage dækhårene. Jeg plejer at prøve min lidt frem med hældningsgraden og er aldrig kommet til at gøre skade med min. Og man skal kun bruge den på de store flader - ikke løvehår, hale og faner :o)

    Har ikke prøvet Furminator, Coat King og hvad de ellers hedder - tør simpelthen ikke sætte det i min hunds pels. Men han har nu heller ikke så meget pels, så det har absolut heller ikke været nødvendigt. Hvis man virkelig har problemer med pels og ikke har planer om udstilling, er de sikkert super!


  • #4   18. sep 2008 De er jo åbenbart gode på hver deres måde - men hvad med faner etc. Hår ved skuldrene der nærmest stritter ud, sådan at hun ligner en overdimentioneret hårbolle ved skuldrene ....

    Så hvad gør I så ved fanerne?

    Og tak indtil nu selvfølgelig ;o)


  • #5   18. sep 2008 Hej Kirsten.
    Et godt og meget billigt trick er, at bruge en helt almindelig stålkam med 2 sider. En grov og en fin.
    Tricket er, at du kommer almindelige elastikker rundt om tænderne. De skal bare sættes på som når man væver.
    Det er rimelig effektivt. Jeg har selv en steriliseret tæve, som ville ligne din, hvis hun ikke blev redt med kammen.
    Sidste år flyttede der en kastrereret tricolor han ind i vores bebyggelse. Han lignede noget der var løgn i pelsen. Efter at han blev redt godt igennem med kammen i en uge, lignede han en Cavalier igen.

    Kammen kan købes for 30 kr. i Maxizoo og elastikkerne har du sikkert i en køkkenskuffe. :o)

    Held og lykke!


  • #7   18. sep 2008 Det er en stålkam med træskaft. Se den her.
    :(link fjernet)

    Du tager bare en elastik og kører den ind og ud mellem tænderne. Ligesom fingrestrik.


  • #9   18. sep 2008 Det glæder mig at du kunne bruge rådet. :o) Det er nemlig bare fantastisk og yderst effektivt.

    Har selv fået rådet af en som faktisk var en af de første der havde Cavaliere i Danmark tilbage i slutningen af 70'erne og op igennem 80'erne. Dengang var der jo nok ikke de alle de smarte kamme og børster som i dag.


  • #11   18. sep 2008 Ja det lyder da ikke helt tosset og helt klart et forsøg værd, men jeg vil lige spørge om ikke det er det samme princip, hvis jeg bruger en gummistrigle ??? For sådan en har jeg nemlig osse - synes bare at det tager SÅ lang tid, men den har selvfølgelig heller ikke de lange tænder, som en kam har - men jeg er nødt til at passe på samtidig, for hun er opereret i hoften og dr vil jeg jo aldrig kunne bruge noget rigtig hårdt, da jeg rammer arret - men det er jo bare op til mig at huske og det er ikke noget problem.
    Men hun vrider sig generelt meget og bryder sig bestemt ikke om stålbørster etc.
    '


  • #12   26. mar 2009 hej,jeg har lige fået opsøgt denne tråd,da min kastrathan er begyndt at få typisk kastratpels,og efter 1 x gennemredning med kam m. elastik,så kan jeg da godt se at det er nok vejen frem.

Kommentér på:
Vildtvoksende pels efter sterilisation

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce