{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
921 visninger | Oprettet:

Indendørs foto - hal {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået lidt svar i en anden tråd, håber måske andre også kan hjælpe. Hvordan indstiller jeg bedst mit kamera til indendørs foto i en hal. Jeg syntes hvis jeg bruger blitz bliver de gule og hvis jeg ikke bruger blitz så bliver de grynede. Jeg har ikke ekstern flash. Ved godt det måske kunne løse problemet, men jeg vil simpelthen ikke bruge flere penge på fotoudstyr pt. På forhånd tak for hjælpen (mit kamera er et Sony DSLR-A200, god brugevejledning søges også :-))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indendørs foto - hal
  • #1   12. okt 2008 En god ting er at have et objektiv med meget lav blænde (2,8 eller mindre). Det er nærmest et must for at fotografere i hal, medmindre da halen er usædvanlig godt oplyst.

Alternativet er self en højere ISo, men som du selv skriver giver det lidt grynede billeder

• #2   12. okt 2008 Så er det måske kun min ISO opløsning der er gået helt galt. Jeg syntes jeg havde læst den skulle være så høj som muligt, så det fik den højeste jeg kunne indstille smiley (er meget ny på fotoområdet, fik kameraet i torsdags)

• #3   12. okt 2008 Jeg synes jeg får det bedste resultat, hvis jeg undlader, at bruge blitz og sætter den på sport funktionen, men det er selvfølgelig snyd, og jeg håber jeg får lidt fif i næste weekend når vi skal på fotokursus hos Susanne og Torben.

• #4   12. okt 2008 ISO'en skal som udgangspunkt være så lav som mulig. Me kan man ikke få nok lys ind på ande vis, kan man sætte ISo'en op. Men det sker så med den ulempe at der vil komme mere støj på billedet. Det betyder self ikke så meget ved de lave ISO værdier, men kommer man højere op begyder det at kunne ses.

• #5   12. okt 2008 Jeg brugte sportsfunktionen, men tror nu at det var isoen som var for høj. Det vil jeg lige prøve at finde ud af.
    Jeg vil også på fotokursus, kan bare ikke nå det iden vi skal til Dortmund smiley

Kommentér på:
Indendørs foto - hal

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce