{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

fødsel... åhåååh nej {{forumTopicSubject}}

Ja vores lille Naya er så med hvalpe..

vi havde ikk set hun var i løbe tid da vi havde hende med ude ved nogen af vores venner der har en hund af samme race...
de har leget sammen så mange gange før


Nå men vi troede egentlig bare hun var indbildt gravid da der ikke var noget at se på hende.. kun at der kom mælk i brysterne(af erfaring er det ikke et sikkert tegn)

hun blev ikke tykkere..

her idag kl 6:30 vågner vi op ved at sengen er smurt ind i sort/grønt blod ligende stas.

jeg ringede straks til dyrlægen som bad mig komme med det samme.

vi fik taget røngent billeder og der viste det sig der var to hvalpe, og at den der lå til at komme ud helt sikkert var død. smiley

men det var også alt for tidligt for det er kun 6 uger siden hun var ed han hund.

hun får så noget ve fremkaldene og vi tager hjem.

der går lige knap en halv time så kom den første hvalp... aaaalt for lille og dødfødt.
hun gjorde nu sit bedste for at vække liv i den, men den var jo væk..

nå så manglede vi kun den sidste.. efter 3 timers venten siger dyrlægen vi skal komme igen for hun skal have lidt mere vefremkaldene...

hun giver hende en sprøjte og mærker efter om den er rykket sig.. lidt er den men ikke meget...
så vi tager hejm igen og får af vide at vi skal gå ture med hende..

da kl bliver 22:30 og stadig ingen tegn på en hvalp eller at den er på vej ringer vi igen til dyrlægen..

Hun spørger om hun har udflåd, har veer og om hun spiser og drikker osv.

men nej Naya stoppede med at have udflåd efter den første hvalp kom... hendes veer er stoppede helt og hun fjollede rundt som hun plejede..

ingen tegn på smerte.. overhovedet.... hun pev lige en gang imellem når hun kunne lugte sin døde hvalp..

så fortæller dyrlægen mig så at den eneste udvej er kejsersnit, men at det vil hun fraråde da rovdyr godt kan udskille døde afkom..

altså at Naya simpelhen har bevaret den hvalp der måske var rask oppe i livmoderen og at hun vil gå tiden ud med den..

Jeg spørger til Nayas ve og vel hvis det nu er hvalpen er død.

hun fortæller jeg skal holde øje med hende og tage hendes temperatrur og sørge får hun får masser af vand og mad..

så nu sidder jeg 20 timer senere end hendes veer startede..

ingen tegn på der kommer en hvalp nu eller forløbig..

så jeg håber på det bedste og at den er i live..

smiley

lige lidt om mig og Nayas dag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fødsel... åhåååh nej
Kommentér på:
fødsel... åhåååh nej

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce