Lektiehjælp - feedback og hjælpetråden {{forumTopicSubject}}
Jeg havde selvfølgelig glemt alt om, at jeg havde essay for til torsdag, indtil en ven nævnte det.. Nu har jeg så skrevet det og kunne da godt tænke mig lidt feedback på det
Derfor tænkte jeg, at vi da skulle have en lektietråd. Så tråden er åben til fri afbenyttelse, så vi kan hjælpe hinanden lidt! Indenfor alle fag self!
Så her er mit essay. Jeg ved godt hvor random det er, men det er helt med vilje
Vi skal efterligne skrivestilen fra essayet 'hindbærsnitter' (som søren rye har skrevet.. YAWN!).
Jeg er selv ret glad for det!
Jeg - en sløjfoman
Jeg indrømmer det. Beviserne taler for sig selv. Jeg er blevet besat af sløjfer. En sløjfoman, er hvad jeg er! There I’ve said it!
Det gik op for mig efter 4 dages powershopping i London. Det var som om jeg på magisk vis straks blev trukket hen mod alt, der havde bare den mindste antydning af en sløjfe på. Og da jeg kom hjem og gennemgik mine indkøb, bestod ca. 95% af besløjfede ting.
Hvorfor? Det ved jeg ikke. Måske er det det feminine i sløjfer? Eller er der bare mere spot på sløjferne lige nu?
Sløjfer vækker altså bare noget i mig. De er så fine.
Men der er jo mange ting med samme ’feminine status’ som sløjfer. Blomster og hjerter f.eks.. Alligevel er det sløjferne der har vundet mit hjerte. Ikke hjerterne, ikke blomsterne. Sløjferne.
Faktisk bryder jeg mig normalt ikke specielt meget om pynt på tøj, tasker osv. Altså i hvert fald ikke i hjerte, blomster-retningen. Derfor er det ret underligt, at jeg ikke har det sådan med sløjferne. Det er jo næsten det samme? Alligevel rynker jeg på næsen, hvis jeg f.eks. ser en taske med et stort hjerte på. Men blev det hjerte skiftet ud med en sløjfe, så var jeg solgt. Eller, tasken var.
Jeg sidder faktisk og glæder mig til at tage min sløjfeclutch i brug lige nu. Bare fordi den er så fin med sløjfen. Den havde slet ikke været det samme uden.
Sløjfen gør bare det ekstra. Den ville da sikkert også være fin uden, men den ville bare ikke være så speciel. Sød måske, men ikke fantastisk smuk. Det ville bare være en taske. Bare. Sløjfen fjerner det ’bare’. Det gør en taske, til tasken. En kjole til kjolen og videre derudaf.
Gud, hvor er det egentlig underligt, at en så simpel ting som en sløjfe kan gøre så utrolig meget. Og at der kan være så mange forskellige. For i mine øjne er sløjfer ikke ens. Der er dem af tyndt og fint bånd, dem af tykt og lækkert bånd og dem, der er meget ’lige’ i siderne. Mine favoritter må nu være dem af det tykke bånd. De andre er nu stadig flotte, men de her er bare endnu smukkere.
Materialet kan også betyde meget. Rebsløjfer er jo f.eks. ikke flotte. Til gengæld findes der intet finere end en lædersløjfe. Det rå der møder det søde er bare den perfekte blanding. Og det passer til alt! Kjoler, hverdagstøj, alt. Eller, måske ikke alt, men til det meste i hvert fald.
Måske skulle jeg købe en sløjfebroche? Så kunne jeg få sløjfer på alt!
Men okay. Der kan vel godt være for mange sløjfer på noget. Eller sløjferne kan være placeret dumt, så man ligner en julegave. Jeg er dog ikke faldet over nogen af disse fejl endnu.
Mon jeg nogensinde bliver træt af sløjfer? Det gør jeg sikkert nok. Alting har sin tid, og lige nu er det sløjfernes tid. Jeg er i hvert fald ikke træt af dem endnu! Og jeg håber virkelig ikke det er lige oppe over, for så har jeg rigtig mange ting, jeg ikke kan bruge…
Jeg tror konklusionen er, at der bare er noget magisk over de sløjfer. Og lige meget hvor mange blomster og hjerter man viser mig, vil jeg altid synes, at sløjferne er smukkest.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 331
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 911
Er der nogen der er gode til engelsk? Jeg stinker til det og vi har en lille stil for, til i morgen
I had many great partys, but I don't think I prefer to they other. 'Cause a good part is only a good party if you having some fun with other peoble you like, and thats how i always had it. Therefore is all my partys great!
A good party don't need to be big. It can easily be a little, but cosy pyjamas party with the friends, where you feel you great without peoble everywhere.
Some speciemen to some of my good partys is:
Then i was 11 year old, i was to a party with some of my old friends. It was my first real party and i was very exiting! It was game night and we having so much fun with a lot of games and movies, and thats day i laughing so much!
An other good party was a New Year with my family and friends. I got some new friends and we celebrated all night.
I have only had some good experience with partys, and I love it!
jul 2007
feb 2008
I HAVE had many great partys, but I don't think I prefer ONE PARTY OVER THE OTHER. (HER VILLE JEG SKRIVE BECAUSE, MEN HVIS JERES LÆRER ER OKAY MED DEN SLAGS FORKORTELSER; BETYDER DET IKKE NOGET)'Cause a good part is only a good party if you ARE having some fun with (FJERNET OTHER) peoPle you like, and that's how I'VE ALWAYS FELT. Therefore all my partys ARE great! (IS ER 3. PERSON ENTAL. DU LEDER EFTER FLERTAL)
A good party don't need to be big. It can easily be a little, but cosy pyjamas party with the (IGEN; JEG VILLE FORETRÆKKER 'YOUR', MEN 'THE' GÅR OGSÅ) friends, where you feel great without people everywhere.
Some speciemen to some of my good partys is:
WHEN I was 11 yearS old, I was AT a party with some of my old friends. It was my first real party and I was very excited! It was A game night and we HAD so much fun, WHILE PLAYING games and WATCHING movies, and that day I HAD SO MUCH FUN!
Another good party was a New YearS EVE PARTY with my family and friends. I got some new friends and we celebrated all night.
I have only had good experienceS with partys, and I love THEM! (HVIS DU SKRIVER SOME GOOD, LYDER DET SOM OM DET KUN ER NOGLE FÅ STYKKER DER VAR GODE. JEG REGNER MED DET DU VILLE FREM TIL :))
'Some speciemen to some of my good partys Her kan jeg ikke finde ud af hvad du vil frem til. Hvis du vil skrive, at her er der nogle eksempler, på de nogle af de bedste fester jeg har været til:, skrives det sådan : Here are some examples, of some of the best parties, I have been at.
En anden ting, som dog er en lille en, er, at jeg, altså I, ALTID skrives med stort
Den burde være rimelig rigtig nu. Jeg er ikke expert i engelsk, men jeg klarer mig da rimelig godt, så der burde ikke være noget stort
Håber det hjalp
jul 2007
feb 2008
jul 2007
feb 2008
jul 2007
jul 2007
Jeg er så træt af min krop!
Den er altid unfair og urimelig
Og vil aldrig som jeg vil.
Den er simpelthen så pinlig at slæbe rundt på.
Vær gang der er nogen der snakker til mig
Eller bare ser på mig
Skal den altid lade som den er et rumvæsen,
Tale i munden på sig selv,
Fægte med armene,
Og tilfældigt kommer til at slå ham.
Jeg er så træt!
Når jeg ser en sød top
Og prøver den
Ser jeg kun min umulige krop
Der skaber sig
Og vil hellere over i den større afdeling.
Jeg er så træt!
Du vil aldrig hvad jeg vil
Men alligevel følger du efter mig
Som en lille grim hund.
Du var engang så smuk
Men nu er du blevet gammel
Og umulig.
Du har appelsinhud
Og din røv passer efterhånden ikke til resten af kroppen.
Jeg er simpelthen så træt!
feb 2008
jul 2007
feb 2008
sløv
børst
rigge
krave
tolk
calypso
jul 2007
Altså, er det et andet ord for ordet, eller hvad det betyder?
feb 2008
jul 2007
feb 2008
feb 2008
jul 2007
2. Wuuh! Tillykke!
Har også fået 10 i mit digt
feb 2008
Vi skal snart til forældremøde i tysk.. Oh no, siger jeg bare. Jeg får 10/10 i det, men hun er vist liiidt træt af mig. Men det er lidt svært at finde ud af, for det virker lidt som om hun hader alle. Jeg giiider ikke... Hader det som pesten. Det bliver skønt at slippe for de skide møder!
Det er altså ikke fordi, at jeg bliver svinet til til forældremøderne, not at all, jeg hader bare at sidde og høre på, at folk snakker om mig. Jeg kan ikke ha' det!
jul 2007
Stinker til tysk, men har virkelig også bare en hjernedød lære! Altså, det er ikk sådan at jeg er vildt dårlig til det, men gider bare ikk mer'! Kan ikk holde hende ud, og heller ikk respektere hende mer!
feb 2008
Men hvis man holder ud, og virkelig følger undervisningen, så er det stensikkert, at man vil blive RIGTIG god til tysk, netop fordi det bliver banket ind i hovedet på en, så det sidder der. Problemet er bare, at man kommer til at hade det meget hurtigt.
jul 2007
YES! Min tysk lære har sagt op
feb 2008
feb 2008
Kamilla har glemt, hvordan de fem ringes farver er anbragt i forhold til hinanden. Derfor overvejer hun at tegne alle kombinationerne.
Hvor mange flag, skal hun tegne, for at få alle flagene med? (det er det olympiske flag, vi snakker om.)
Jeg kan bare slet ikke huske, hvad man ganger med hvad, så jeg håber lidt der er nogen, der har det i lidt friskere erindring end mig
jul 2007
Æhm.. Hvis jeg prøvede at bruge min hjerne kunne jeg måske godt xD Men har du fundet ud af det eller hva?
feb 2008
jul 2007
feb 2008
Man skal, når man har fem ringe, sige: 5*4*3*2*1. Hvis du har seks ringe, hedder den så: 6*5*4*3*2*1 osv. derudaf.
feb 2008
jul 2007
feb 2008
jul 2007
feb 2008
"Sandheden om forældre er vel, at de er utrolig mange ting. De er skideirriterende, bestemmende, pinlige og i sidste ende fantastiske og helt uundværlige."
"Heldigvis" var jeg syg idag, hvor den skulle afleveres, så jeg kunne lige nå at lave den færdig. Den skulle så godt nok mailes inden 18, men havde da dagen til at skrive.
jul 2007
Lektiehjælp - feedback og hjælpetråden
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside