{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Lektiehjælp - feedback og hjælpetråden {{forumTopicSubject}}

Jeg havde selvfølgelig glemt alt om, at jeg havde essay for til torsdag, indtil en ven nævnte det.. Nu har jeg så skrevet det og kunne da godt tænke mig lidt feedback på det smiley Derfor tænkte jeg, at vi da skulle have en lektietråd. Så tråden er åben til fri afbenyttelse, så vi kan hjælpe hinanden lidt! Indenfor alle fag self!

Så her er mit essay. Jeg ved godt hvor random det er, men det er helt med vilje smiley Vi skal efterligne skrivestilen fra essayet 'hindbærsnitter' (som søren rye har skrevet.. YAWN!).
Jeg er selv ret glad for det!

Jeg - en sløjfoman

Jeg indrømmer det. Beviserne taler for sig selv. Jeg er blevet besat af sløjfer. En sløjfoman, er hvad jeg er! There I’ve said it!
Det gik op for mig efter 4 dages powershopping i London. Det var som om jeg på magisk vis straks blev trukket hen mod alt, der havde bare den mindste antydning af en sløjfe på. Og da jeg kom hjem og gennemgik mine indkøb, bestod ca. 95% af besløjfede ting.
Hvorfor? Det ved jeg ikke. Måske er det det feminine i sløjfer? Eller er der bare mere spot på sløjferne lige nu?
Sløjfer vækker altså bare noget i mig. De er så fine.
Men der er jo mange ting med samme ’feminine status’ som sløjfer. Blomster og hjerter f.eks.. Alligevel er det sløjferne der har vundet mit hjerte. Ikke hjerterne, ikke blomsterne. Sløjferne.
Faktisk bryder jeg mig normalt ikke specielt meget om pynt på tøj, tasker osv. Altså i hvert fald ikke i hjerte, blomster-retningen. Derfor er det ret underligt, at jeg ikke har det sådan med sløjferne. Det er jo næsten det samme? Alligevel rynker jeg på næsen, hvis jeg f.eks. ser en taske med et stort hjerte på. Men blev det hjerte skiftet ud med en sløjfe, så var jeg solgt. Eller, tasken var.
Jeg sidder faktisk og glæder mig til at tage min sløjfeclutch i brug lige nu. Bare fordi den er så fin med sløjfen. Den havde slet ikke været det samme uden.
Sløjfen gør bare det ekstra. Den ville da sikkert også være fin uden, men den ville bare ikke være så speciel. Sød måske, men ikke fantastisk smuk. Det ville bare være en taske. Bare. Sløjfen fjerner det ’bare’. Det gør en taske, til tasken. En kjole til kjolen og videre derudaf.
Gud, hvor er det egentlig underligt, at en så simpel ting som en sløjfe kan gøre så utrolig meget. Og at der kan være så mange forskellige. For i mine øjne er sløjfer ikke ens. Der er dem af tyndt og fint bånd, dem af tykt og lækkert bånd og dem, der er meget ’lige’ i siderne. Mine favoritter må nu være dem af det tykke bånd. De andre er nu stadig flotte, men de her er bare endnu smukkere.
Materialet kan også betyde meget. Rebsløjfer er jo f.eks. ikke flotte. Til gengæld findes der intet finere end en lædersløjfe. Det rå der møder det søde er bare den perfekte blanding. Og det passer til alt! Kjoler, hverdagstøj, alt. Eller, måske ikke alt, men til det meste i hvert fald.
Måske skulle jeg købe en sløjfebroche? Så kunne jeg få sløjfer på alt!
Men okay. Der kan vel godt være for mange sløjfer på noget. Eller sløjferne kan være placeret dumt, så man ligner en julegave. Jeg er dog ikke faldet over nogen af disse fejl endnu.
Mon jeg nogensinde bliver træt af sløjfer? Det gør jeg sikkert nok. Alting har sin tid, og lige nu er det sløjfernes tid. Jeg er i hvert fald ikke træt af dem endnu! Og jeg håber virkelig ikke det er lige oppe over, for så har jeg rigtig mange ting, jeg ikke kan bruge…
Jeg tror konklusionen er, at der bare er noget magisk over de sløjfer. Og lige meget hvor mange blomster og hjerter man viser mig, vil jeg altid synes, at sløjferne er smukkest.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lektiehjælp - feedback og hjælpetråden
  • #1   20. okt 2008 I øvrigt, der hvor der står det med en kjole til kjolen osv.. I mit word dokument står endelsen med skråt, for at illustrere at der lægges tryk på. Altså kjolEN fx smiley

• #2   20. okt 2008 Jeg syntes den er rigtig godt lavet! smiley Vi har også engang lavet den opgave ;b

Er der nogen der er gode til engelsk? Jeg stinker til det og vi har en lille stil for, til i morgen smiley Den kommer lige her, hvis i gider at tjekke den for fejl (Mest grammatik)
    I had many great partys, but I don't think I prefer to they other. 'Cause a good part is only a good party if you having some fun with other peoble you like, and thats how i always had it. Therefore is all my partys great!
    A good party don't need to be big. It can easily be a little, but cosy pyjamas party with the friends, where you feel you great without peoble everywhere.
    Some speciemen to some of my good partys is:
    Then i was 11 year old, i was to a party with some of my old friends. It was my first real party and i was very exiting! It was game night and we having so much fun with a lot of games and movies, and thats day i laughing so much!
    An other good party was a New Year with my family and friends. I got some new friends and we celebrated all night.
    I have only had some good experience with partys, and I love it!

• #3   20. okt 2008 Vi skulle bare skrive ½ side, om hvores bedste fest :b ^^

• #4   20. okt 2008 Jeg skriver det jeg retter med stort smiley

I HAVE had many great partys, but I don't think I prefer ONE PARTY OVER THE OTHER. (HER VILLE JEG SKRIVE BECAUSE, MEN HVIS JERES LÆRER ER OKAY MED DEN SLAGS FORKORTELSER; BETYDER DET IKKE NOGET)'Cause a good part is only a good party if you ARE having some fun with (FJERNET OTHER) peoPle you like, and that's how I'VE ALWAYS FELT. Therefore all my partys ARE great! (IS ER 3. PERSON ENTAL. DU LEDER EFTER FLERTAL)
    A good party don't need to be big. It can easily be a little, but cosy pyjamas party with the (IGEN; JEG VILLE FORETRÆKKER 'YOUR', MEN 'THE' GÅR OGSÅ) friends, where you feel great without people everywhere.
    Some speciemen to some of my good partys is:
    WHEN I was 11 yearS old, I was AT a party with some of my old friends. It was my first real party and I was very excited! It was A game night and we HAD so much fun, WHILE PLAYING games and WATCHING movies, and that day I HAD SO MUCH FUN!
    Another good party was a New YearS EVE PARTY with my family and friends. I got some new friends and we celebrated all night.
    I have only had good experienceS with partys, and I love THEM! (HVIS DU SKRIVER SOME GOOD, LYDER DET SOM OM DET KUN ER NOGLE FÅ STYKKER DER VAR GODE. JEG REGNER MED DET DU VILLE FREM TIL :))

'Some speciemen to some of my good partys Her kan jeg ikke finde ud af hvad du vil frem til. Hvis du vil skrive, at her er der nogle eksempler, på de nogle af de bedste fester jeg har været til:, skrives det sådan : Here are some examples, of some of the best parties, I have been at.

En anden ting, som dog er en lille en, er, at jeg, altså I, ALTID skrives med stort smiley

Den burde være rimelig rigtig nu. Jeg er ikke expert i engelsk, men jeg klarer mig da rimelig godt, så der burde ikke være noget stort smiley Ellers undskylder jeg! Nogen af de ting jeg har rettet, er ting, hvor der har været en fejl, og jeg så har lavet lidt om på den, for at få det til at lyde bedre. Jeg har desuden fjernet små ord, der var placeret forkert, men det har jeg ikke markeret.

Håber det hjalp smiley

• #5   20. okt 2008 Tak ;b Stinker virkelig til engelsk! :b Og ved godt at I er med stort, er bare for doven til det, men har rigtig skrevet det :b

• #6   20. okt 2008 Sådan er det smiley Jeg har vænnet mig til at gøre det nu, for jeg har verdens mest perfektionistiske lærer, der bare LEDER efter noget at nedgøre. Specielt ved dem der er rimelig gode til sproget. Så jeg gider ikke give ham den mulighed.

• #7   21. okt 2008 Haha! Nedern lære, men bare gi' ham/hende igen! xD

• #8   22. okt 2008 Det gør ví skam også smiley Det er specielt mig og en af drengene han er efter, fordi vi er dem der stiller spørgsmål ved hans undervisningsmetode. Han har bare ikke lært, at det er en god idé at lytte lidt til eleverne, når de fortæller ham, at hans undervisning ikke giver dem noget. Specielt når de så oveniløbet kommer med idéer til andre ting..

• #9   23. okt 2008 Puuh! Kender dem smiley De skal bare have nogen tæsk! xD

• #10   23. okt 2008 Har så fået et slags digt for, hvor man skulle skrive som en anden: ,,Jeg er så træt af min krop" [Håber i vil læse den igennem? :b]

Jeg er så træt af min krop!
    Den er altid unfair og urimelig
    Og vil aldrig som jeg vil.
    Den er simpelthen så pinlig at slæbe rundt på.
    Vær gang der er nogen der snakker til mig
    Eller bare ser på mig
    Skal den altid lade som den er et rumvæsen,
    Tale i munden på sig selv,
    Fægte med armene,
    Og tilfældigt kommer til at slå ham.
    Jeg er så træt!

Når jeg ser en sød top
    Og prøver den
    Ser jeg kun min umulige krop
    Der skaber sig
    Og vil hellere over i den større afdeling.
    Jeg er så træt!

Du vil aldrig hvad jeg vil
    Men alligevel følger du efter mig
    Som en lille grim hund.
    Du var engang så smuk
    Men nu er du blevet gammel
    Og umulig.
    Du har appelsinhud
    Og din røv passer efterhånden ikke til resten af kroppen.
    Jeg er simpelthen så træt!

• #11   23. okt 2008 Haha, der er kun én ting, jeg er MEGET uenig i! Ingen hunde er grimme smiley Ellers er det godt smiley

• #12   24. okt 2008 Haha! Nej det har du ret i smiley Men alligevel, skrev rigtig sådan: Som en lille hundehvalp, men da man ikk er ung eller smuk mere, så blev det bare lige sådan, men at det alligevel havde en sammenhæng ;b

• #13   27. okt 2008 Er der tilfældigvis nogen, der har en ordbog liggende, som kan fortælle mig, hvilke ord der kommer efter følgende ord:

sløv
    børst
    rigge
    krave
    tolk
    calypso

• #14   27. okt 2008 Nej desværre smiley
    Altså, er det et andet ord for ordet, eller hvad det betyder?

• #15   27. okt 2008 Nej, hvilke ord der står lige efter i opgaven. Total hold-kæft-opgave, jeg dropper den bare ellers. Betyder ikke så meget.

• #16   27. okt 2008 Nedern opgave! Hva fanden skal man bruge det til!?

• #17   28. okt 2008 Vi skal bevise, at vi er i stand til at slå op i en ordbog. JO TAK, vi går i 9. jeg tror godt liiige vi kan klare den utroligt svære opgave, at slå ord op. Vi behøver sgu ikke træning i det.

• #18   28. okt 2008 Jeg har i øvrigt fået karakter for mit essay smiley Jeg tror vist nok lige der var en der fik 10 for det!

• #19   29. okt 2008 1. Haha! Hvor nedern! xD

2. Wuuh! Tillykke! smiley
    Har også fået 10 i mit digt smiley

• #20   29. okt 2008 Sådan! Vi styrer til det dansk dér ;D

Vi skal snart til forældremøde i tysk.. Oh no, siger jeg bare. Jeg får 10/10 i det, men hun er vist liiidt træt af mig. Men det er lidt svært at finde ud af, for det virker lidt som om hun hader alle. Jeg giiider ikke... Hader det som pesten. Det bliver skønt at slippe for de skide møder!

Det er altså ikke fordi, at jeg bliver svinet til til forældremøderne, not at all, jeg hader bare at sidde og høre på, at folk snakker om mig. Jeg kan ikke ha' det!

• #21   29. okt 2008 Kender det godt, og man sidder bare der imens ens forældre og lærere udveksler historier ;b Vildt nedern!

Stinker til tysk, men har virkelig også bare en hjernedød lære! Altså, det er ikk sådan at jeg er vildt dårlig til det, men gider bare ikk mer'! Kan ikk holde hende ud, og heller ikk respektere hende mer!

• #22   30. okt 2008 Det er lidt underligt med vores lærer.. Hun er virkelig en heks, og jeg tror seriøst hun har en brist somewhere. Selv mine forældre synes det virker sådan! Hendes undervisning er også bare så kedelig, fordi hun virkelig bare kører på og gentager sig 100 gange..

Men hvis man holder ud, og virkelig følger undervisningen, så er det stensikkert, at man vil blive RIGTIG god til tysk, netop fordi det bliver banket ind i hovedet på en, så det sidder der. Problemet er bare, at man kommer til at hade det meget hurtigt.

• #23   30. okt 2008 Røvsygt ^^ -_-

YES! Min tysk lære har sagt op smiley

• #24   30. okt 2008 Deeejligt smiley Har i fået sat en ny på? Ellers er det jo lidt skidt. Trust me, det er IKKE ønskeligt at have vikar over længere tid. Been there, done that.

• #25   31. okt 2008 Okay, jeg har matematik og er helt blank. Opgaven hedder:

Kamilla har glemt, hvordan de fem ringes farver er anbragt i forhold til hinanden. Derfor overvejer hun at tegne alle kombinationerne.
    Hvor mange flag, skal hun tegne, for at få alle flagene med? (det er det olympiske flag, vi snakker om.)

Jeg kan bare slet ikke huske, hvad man ganger med hvad, så jeg håber lidt der er nogen, der har det i lidt friskere erindring end mig smiley Jeg leder IKKE efter resultatet, jeg leder efter måden.

• #26   2. nov 2008 Nej ikk endnu smiley Skal lige se i morgen..

Æhm.. Hvis jeg prøvede at bruge min hjerne kunne jeg måske godt xD Men har du fundet ud af det eller hva?

• #27   3. nov 2008 Næææ... smiley Jeg tror måske at man ganger tallet med sig selv, men jeg er bare slet ikke sikker. Well, det kommer nok lige pludselig. Det er fordi, det er så længe siden, jeg sidst brugte det!

• #28   6. nov 2008 Jeg tror også det er det, men er heller ikk sikker :b

• #29   6. nov 2008 Jeg har fundet ud af det idag smiley Det er noget vi sidst gennemgik i starten af 8., så der var ikke rigtig nogen af os, der kunne huske det!

Man skal, når man har fem ringe, sige: 5*4*3*2*1. Hvis du har seks ringe, hedder den så: 6*5*4*3*2*1 osv. derudaf.

• #30   10. nov 2008 Jeg ksal skrive essay om forældre, og deter lidt vigtigt med en god karakter, da karakterbladet snart kommer.. MEN! Jeg ved ikke hvad jeg skal kalde den?! "Forældre" du'r ikke - medmindre jeg vil have en skodkarakter. Jeg tænker lidt på "Sandheden om forældre", men altså.. Der må gerne være lidt et ordspil i den. Any ideas?

• #31   10. nov 2008 Altså, hvad handler den om, andet end forældre?

• #32   10. nov 2008 Ens forhold til forældre op gennem livet, generelle betragtninger omkring forældre o.l.

• #33   11. nov 2008 " Virkelighedens forældre? " " Hjælp, umulig forælder! xD " " Forældre og hvide løgne " De sidste 2 er måske lidt onde, men ellers noget lign. xD

• #34   11. nov 2008 Den endte med at hedde "sandheden om forældre", og for at det ligesom hang lidt sammen, sluttede jeg den sådan her:
    "Sandheden om forældre er vel, at de er utrolig mange ting. De er skideirriterende, bestemmende, pinlige og i sidste ende fantastiske og helt uundværlige."

"Heldigvis" var jeg syg idag, hvor den skulle afleveres, så jeg kunne lige nå at lave den færdig. Den skulle så godt nok mailes inden 18, men havde da dagen til at skrive.

• #35   12. nov 2008 Okay smiley

Kommentér på:
Lektiehjælp - feedback og hjælpetråden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce