The Pug Pack

The Pug Pack

Medlemmer: 221
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
855 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Tisseri og øre... ?? Tisseri og øre... ??

Jeg har to spørgsmål..

1. spørgsmål.. hvornår bliver hvalpe renlige - vores pige er lige blevet et halvt år og hun laver stadig uheld af begge slags indendørs..?? Hvorfor tar det så lang tid - mener ikke at vores labrador var så længe om at blive renlig...

2. spørgsmål.. vores pige har en fold i hvert øre.. først var det kun det ene øre, men nu er den i de begge to.. Hvad kan det skyldes - vi har talt om at brusken i øret bare ikke er hårdt nok..?? Nogen der ved noget om det.. ?? Og har det betydning som udstillingshund.. ??

Håber at I kan hjælpe.. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisseri og øre... ??
  • #1   21. okt 2008 Samson har også en slags "fold" i den nederste del af øret. Har I et billede af det?

• #2   21. okt 2008 Jeg har læst mange steder at mopsen først er renlig 4/5mdr-1år så der kan gå sin tid endnu..

Det bedste du kan gøre er virkelig intenst træning med at lufte hunden meget ofte, rose den over skyerne og give godbid hver eneste gang den har lavet noget ude, når den har lavet noget inde og du ser det sætter du hunden ud og får tørt op, uden at skælde ud eller noget, men simpelthed bare gør det sååå kedeligt at gøre det inde så den får en masse positiv opmærksomhed når den gør det ude..

vi har så været heldige med tulle som er så godt som renlig der sker kun uheld hvis vi ikk skynder os at lukke hende ud liige 2sec efter maden..

så husk endelig ud med hunden efter leg, søvn aktivitet og mad og så måske endda hver ½time til den har mere styr på det skal foregå ude..

bare en ide..

Håber den snart er renlig:)

• #3   21. okt 2008 Ang renlighed. så er det bare og træne, og træne og træne... ligesom hvis du skal til udstilling, ringtræning, ringtræning, ringtræning.. *ss*

Audrey blev lyn hurtig renlig.. men hun gik også Humphrey i røven hele tiden, så han lærte hende det.. også hvor vi ville have hende til at tisse og bummebum'e.

Ang. ører. så kan du prøve at tape dem. nu har jeg været inde på din profil og kigge, og der se hendes ører fine ud.

held og lykke med det hele.

- Karina ( der er lidt i drillehumør idag.... *gg* )

• #4   21. okt 2008 Ge Lica S: Okay - jo, jeg det lige ind..

mopsejer R: OKay, jamen så fortsætter vi som vi plejer.. smiley

Karina: Vi træner også.. vedr. træning til show, så er hun da lidt af en mundfuld, for hun er en lille krudtugle med sammer af ild i r****.. og det er ret svært at få hende til at koncentere sig.. men vi er blevet bedre.. smiley

Jeg sætter lige et billed ind, så kan du se hvad jeg mener.. vi fik det sammen afvide, men hvordan skulle man gøre det og hvornår.. og må man det.. ??

• #5   21. okt 2008 Her er så hendes øre..

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=31662

Håber de er tydelige nok.. smiley

• #6   21. okt 2008 det er rosen øre. Det er ok i forbindelse med udstilling, men det mest ønskværdige er den slags øre hun havde først, altså knap øre... Du kan forsøge dig med tape og få ørene tilbage, da det kan påvirke jeres udstillings placering

• #7   21. okt 2008 Camilla: Okay - så længe det accepteres, så må vi tage den plasering vi får og tage den derfra.. Hun har til gengæld en hale der stnor sig næsten 2 gang.. så det er da lidt sjovt.. og så tror hun at hun ejer verden.. smiley

• #8   21. okt 2008 Det er da ikke til at finde ud f med de ører, hvordan ser knap ører ud? kan i se hvad Trunte har? Undskyld jeg lige bryder ind i tråden.

• #9   21. okt 2008 Jeg er ikke ekspert og vil derfor ikke sige noget.. men klap øre er den slags øre som alle andre hunde har.. altså pænt foldet og ikke med en lille "revne" ned bagerst på øret.. Håber at det hjalp.. smiley

• #10   21. okt 2008 Ja det gjorde det lidt. der er jo så meget at finde ud af smiley

• #11   21. okt 2008 Christina din hund har også Rosenøre...... Altså ikke det mest ønskværdige.....

Hvis du ser billederne i bolettes profil af hendes mops, så kan du se knap øre...

• #12   21. okt 2008 Ok smiley syns nu det er svært lige at se forskel på det ene og andet, men det er nok fordi det er billeder.

• #13   21. okt 2008 Var inde og læse lidt om "rosenøre".. slapper Donna af i ørene kan du ikke se øregangen og ej heller når hun er opmærksom.. men det er måske ikke på alle man kan det..

Hmm...

• #14   21. okt 2008 Ja, jeg giver lige Camilla ret.. *s*

• #15   21. okt 2008 Er det en hårløs plet den også har på det ene øre????

• #16   21. okt 2008 En mops hoved er først færdigudviklet når den er 2 år - så der kan ske meget med hensyn til ørerne endnu.

• #17   21. okt 2008 gitte H: Det er ikke en hårløs plet.. pelsen er bare meget lys og fin, så det kan se sådanne ud på billederne.. hendes øre ser ellers helt normale ud.. smiley

Okay, jamen så er det jo ikke andet at gøre end at se tiden an.. smiley

• #18   21. okt 2008 Er der et klogt hovede, der kan se hvad Samson (indtil videre) har?

• #19   21. okt 2008 Ja, pæne hvalpeører

• #20   21. okt 2008 Ge Lica S - hvis du kigger på dine billeder.. midt række ope fra, så er der et billede på fortorv... = klapøre. neden unden det (på gulvet ) et af hver. = et rosen og et klap.
    Håber du kan se forskellen.. *s*
    - Karina

• #21   21. okt 2008 Jamen.. er det noget der stadig kan ændre sig eller er det "slut" når de først har fået rosenøre.. ?? Jeg elsker min lille mopspige uanset hvad.. og det er jo kun ud fra et udstillings synspunkt.. smiley

• #22   21. okt 2008 Du kan tape dem..... eller krydse finger for at de retter sig..

Audrey elsker "hendes" tape... og hopper og er glad, når hun skal have det på.. og nogle hunde hader det.. så du kan jo prøve,
    men hvis du alligevel ikke skal på udstilling, så er det jo ligemeget med hvordan hendes ører sidder. *s*
    de er jo dejlige uanset hvad..

• #23   21. okt 2008 Hvordan tape'er man dem.. ?? Jeg vil gerne på udstilling, men der er jo aldrig nogen garantier.. ?? Jeg syntes da, at jeg ser rigtig mange mops'er med rosenøre - så er det ikke rimeligt almindeligt.. ??

• #24   22. okt 2008 Ge Leca -- Ja ganske som Karina siger.....
    Så i din anden billedrække, 2 og 3 billede, der har din mops faktisk et af hvert.....
    På det første billede du har der har Samson knap øre (det mest ønskværdige)

Og Bolette, almindeligt er ikke = ønskværdigt... smiley Men jo, det er ikke ualmindeligt. Men vil du udstille og du står i ringen og dommen står mellem at din hund skal vinde eller en anden skal.. har den anden så knap øre, ja det er det meget sandsynlit at den vil vinde og din tabe.....

• #25   22. okt 2008 Du kan gå i et af mine albums.. der har Audrey tape på., så kan du set det.
    Og ja der er mange mopser med rosenører. men det er som Camilla siger.. hvis der er to hunde tilbage i ringe og den ene har klap og den anden rosen, så er det klap der vinder. for det meste.. *s*

• #26   22. okt 2008 Camilla og Karina: Det ved jeg godt - og hvis det aldrig kunne laves om, så var det jo bare sådanne, altså det med ørene - man kan jo ikke ændre det.. og nej, jeg ved godt at almindelig ikke er = det man vil have.. men DKK præmiere (efter min mening) overvægtige hunde meget højt og fortæller andre, at vil man vinde, så skal hunden tage på.. med det her mener jeg selvfølgelig ikke, at den ene mops er dårligere end den anden.. men at jeg da heller vil have at en "rosenøre" mops vinder fremfor en fed mops.. ?? og det helt af helbredsmæssige årsager.. Men nok om det..

Karina.. hvordan fungere det tape og hvad gøre det.. ?? Det forhindre da ikke ørene i at blive rosen.. ?? og holder det til en udstilling - og skal de gå med dem altid.. og skal man starte nu.. ??

• #27   22. okt 2008 Lige et svar til fedme: så var der mange mopper , der fik det skrevet i kritikken i Gørlev, at de var for tykke. *ss*

Tapen er engletape, så hunden selv kan tage det af. Ørene er "bløde" og kan formes.. ( det er lidt svært og forklare, men prøver )
    Når tapen er på , kan hunden ikke lave sit ører til rosen, og håbet er så at de bliver i klap...( uden tapen ) ved nogle hunde går det hurtigt, og andre tager det laaaannnnggg tid *gg*, som Audrey ... ( er glad for at hun er vild med det .. *gg* )
    Hvis jeg var dig, ville jeg starte hurtigst muligt..

• #28   22. okt 2008 Karina: Det er jeg så meget glad for at høre - håber jo på at udstillingerne også er med til at præmiere noget godt avlsmateriale, så vi får sunde mops'er fremover.. smiley

Okay.. på dine billeder er det meget svært at se hvordan tapen skal sidde, men hvis det kan gøre så ørene permanent retter sig og hunden er ligeglad, så kan jeg da kun gøre et forsøg.. smiley

• #29   22. okt 2008 Jeg har ikke nogle bedre billeder... af det. . Hvad med din opdrætter ?? kan hun / han hjælpe dig. ? for jeg var / er glad for at min opdrætter viste mig det første gang, for man skal jo ikke begynder og forme øret forkert. *s*

• #30   22. okt 2008 Karina: Netop.. Donna er ligeglad med tapen, men jeg ved ikke hvordan det skal gøres. Avler har kun lavet et kuld mopshvalpe - de avler normalt Cavalier.. så desværre - men hun nævnet at det kunne gøres.

Hvor kunne man få hjælp til det.. ??

• #31   23. okt 2008 Ja det er spørgsmålet... *gg* Jeg har ingen forbindelser til / på sjælland.. , Så vi må ha' Camilla på banen.. måske hun kender nogle ??? *s*

• #32   23. okt 2008 Uha kbh... det er jo noget af et stykke herfra.... :S
    Men jeg har så tit tænkt at det var irriterende at det ikke er til at finde på nettet.....
    Nu din er så vild med det Karina, kunne du så ikke optage det en dag du sætter på, og så lægge det ind her? Det kunne mange da ha glæde af?

• #33   23. okt 2008 Her er et link - men det er godt nok på engelsk, men håber det giver dig en ide om hvordan det skal gøres.

http://www.pugcentral.com/tapes.html

• #34   23. okt 2008 Camilla--- Nu laver jeg ikke så noget, 1. jeg kan ikke finde ud af. 2. mit kamera er vildt dårligt.. *s*

Gitte- Mente nok at jeg havde set det et sted.. *gg*

• Ibeth C
    Ibeth C Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 16
    #35   23. okt 2008 Hvis du er interesseret Bolette, så er du velkommen hos mig til at få vist hvordan man taper ører - jeg bor ved Haslev på Sydsjælland !

• #36   23. okt 2008 Ibeth C: Jeg bor i Greve, så Haslev er ikke langt væk fra mig.. ;o)

• #37   23. okt 2008 Hmm... ifølge det link, så skal hvalpen være under 6 måneder for at det skulle have en permanent virkning.. ?? Hmm... Donna's ene øre har først ændret sig for ca. en uge siden..

Hvad forståes der ved "flying ears".. ??

• #38   23. okt 2008 Rosenører. Prøv at kigge i min profil - Freja havde flyving ears

• #39   23. okt 2008 Aha.. på den måde.. kender ikke de engelske betegnelser.. smiley

• #40   23. okt 2008 Hmm.. jamen Donna har rosenøre og hvis jeg forstår artiklen rigtigt, så kan hvalpe der skifter tænder have rosenøre, men som retter sig selv.. ?? Eller misforstår jeg artiklen.. ?? Skal jeg stadig tape hendes øre.. ?? For det ene øre har altid haft den fold, men er først blevet rosenøret at se på nu.. ??

• #41   23. okt 2008 Du kan tape deres øre til de bliver2 år.. , men synes du skal besøge Ibeth. så du får et gjort rigtigt. *ss* held og lykke med dem..

• #42   24. okt 2008 Det vil jeg så gøre.. tak for hjælpen.. smiley

• #43   30. okt 2008 Ja jeg er så opdrætter af Hilda, og har jo som Bolette skriver ikke så stor erfaring i Mops selv (Har kun haft et kuld)
    Jeg vil gerne have at I kigger på Freja på min profil, og fortæller mig hvilke øre hun har...Jeg synes jo selv hun har pæne ens øre:-)
    /Anja

• #44   30. okt 2008 Freja har rigtig flotte knap ører som ligger perfekt og tæt ind til hovedet
    smiley

• #45   30. okt 2008 Hej Gitte
    Det er jeg da glad for at høre, for jeg blev helt forvirret af ovenstående...
    Jeg kan sige med sikkerhed, at de har placeret sig selv, for hun har aldrig haft tape eller lignende på:-)
    Jeg håber dog der kommer en tævehvalp til os selv sidst på året, så det kan jo være jeg vender tilbage, for at få hjælp til det med tapen:-)
    /Anja

• #46   30. okt 2008 Hej Anja..

Takker lige endnu en gang for smukke Hilda.. jeg tror hendes ene øre bliver som det var før, da det til stadighed sidder som "knap".. men jeg ved ikke med det andet øre..

Hvordan så Freja's ud.. for hvis de retter sig, som der også står på den hjemmeside der er linket til, så er jeg ikke sikker på at jeg vil gøre mere.. ;o)

Men jeg holder godt øje med dem og bliver det nødvendigt.. såå.. men nu ser vi.

Kh. Bolette

Kommentér på:
Tisseri og øre... ??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce