889 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
trænings godbidder?! trænings godbidder?!
Hejsa allesammen
Hvilke godbidder bruger i når i skal træne med jeres hund?
Altså ikke tørfoder piller osv, hvis nogen bruger dem, men tørret kød osv osv.. laver i dem selv eller køber dem?
Jeg er nemlig lidt på herrens mark for vi er lige begyndt til lydigheds træning og jeg har brugt godbidder fra vetcur biotec, men jeg er simpelthen bange for at oskar ikke kan tåle dem.. så hvis nogen af jer har gode ideer til andre godbidder som ikke har noget med tørfoder at gøre så skriv endelig løs
På forhånd tak
Rikke
0 synes godt om
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 131 Hunde: 3 Emner: 37 Svar: 680
1: kyllinge-lever, 500g for 15kr i de fleste brugsen/kvickly butikker.
koger dem ca 40min sammen med 4-5 fed hvidløg, derefter skæres de i tern, og væden kan bruges til spor eller sovs på tørfoderet.
2:
kyllinge pølser, 300g for 10 i fakta, de er uden gluten, soya og mælkeprodukter.
skæres i skiver og "bages" ved 100grade ca 45-60min, til de er tørre og faste.
3:
kalkun pølse m/u hvidløg, 300g for 14kr i Lidl,
de skæres også ud i små bidder og bages på samme måde som de andre pølser, til samme resultat.
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 2 Emner: 113 Svar: 2.449
Derudover tørrer jeg også lever/hjerte/lunge i ovnen til de almindelige lidt mere kedelige godbidder.
Men nu er jeg heller ikke så konsekvent barfer. For så ville det jo ikke dutte at bruge kogt kød
jan 2006
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 562
ved godt at barf ikke er kogt kød osv.. men hvis oskar kan tåle det, så er det det jeg gør! for jeg gider sq ikke ha råt kød liggende i lommen
ej spøg til side, det er rigtig rart med alle de opskrifter, for så har jeg noget jeg kan prøve mig lidt frem med uden at jeg behøver at købe kæmpe store portioner osv... og jeg kan jo ikke komme til træning uden godbidder
men mange mange tak skal i alle ha
jan 2006
Columbo bliver også normalt barfet.. Men jeg gidder heller ikke råt mad i lommen, og at lave tørre godbidder til alle træningsaftener, vil tage alt for lang tid.. Og de er heller ikke lige så interessante som bløde lækre kødstykker man har kogt.
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
de bliver ligesom kiks og er nemme at knække til passende stykker når man står på banen.
skal det gå hurtigt, smøre jeg det bare på bagepapir og deler det når det er færdigt.
hvis man vil tilsætte lidt ekstra duft, kan man putte indmad i eller lidt fisk. for fyld kan man blende grønt med.
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
(link fjernet)
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
trænings godbidder?!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside