{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
881 visninger | Oprettet:

Teenage-nykker {{forumTopicSubject}}

Her i dag præcist, er Freja blevet 14 måneder.

Og vi er virkelig gået tilbage,-træningsmæssigt, som jeg opfatter det.

Her for 2 måneder siden, var hun dyden selv, vildt kontaktsøgende (ansigtet) og rettede sig ved ethvert nej og var ivrig efter at lære nyt.

Nu!
Er hun begyndt at gå efter katteeksrementer (på trods af nej) Det gjorde hun kun lige i starten, var meget opmærksom på at lære hende fra det. Men nu, kan hun finde på igen at gå i en have og "snuse".
Og det rager hende at jeg skælder ud. Og det rager hende næsten lige meget når jeg lokker hende med godbidder.

Og nu, begynder hun at lystrer mindre godt efter når jeg kalder hende til mig, når der kommer andre hunde (gerne når det er nogen vi kender)

Jeg ved, at det faktisk følger meget direkte korrekt den liste vi fik i følge træneren.
Klart, hun er blevet teenager.

Mit spørgsmål er;
Hvordan har I håndteret det?
Har I taget ekstra tiltag, måske i form af øvelser eller andet?
Er jeres opdragen, bleven mere skrap af nødvendighed eller?
Og "hvornår" gik det over? (har hørt omkring 2 års alderen)?

Håber I kan give nogle fif, er .lidt nødstedt, da vi skal til lydighedsprøve på søndag, om tre dage, og hendes trods har virkelig taget til......

smiley og vov herfra

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Teenage-nykker
  • #1   7. nov 2008 hej vi har det samme med liva hun er 13 mdr og hun har altid gået løs på marken og hun har blevet 2 m i radius og vi skulle bare sige liiiiivvvvaaa på een sød måde så stod hun ved siden af os nu skider hun sku på det og piler af sted, trækker når vi går kan ikke finde ud af at sidde når vi går over vejen total lige glad det er p..... irriterende så føler med dig kh sanne

• #2   7. nov 2008 Ja, liv og glade dage smiley

• #3   8. nov 2008 1. lømmelalder fik Kia i 8 mdr.'s alderen og var ovre den da hun blev omkring 1 år og 2 mdr.

Kia blev en helt anden hund i lømmelalderen, og der blev i den grad prøvet grænser af.
    Hun gik fuldstændig bersærk (som det kan læses i hendes profil).

Hun kunne ikke høre, havde glemt alt hvad hun havde lært, stak af flere gange, kunne ikke længere være alene hjemme, begyndte at nappe igen, ødelagde ALT hun komme i nærheden af og det var et mareridt !!!

Og nu er hun igen min dejlige frække men lydige vapper der kan være alene hjemme uden problemer, som ikke stikker af etc.

Ang. træning så lærte hun inden hun blev teenager alm. lydighed. Jeg valgte ikke at stille de store krav træningsmæssigt til hende i lømmelalderen, byggede ikke mere på og sænkede kravene så så mange konflikter som muligt kunne undgåes i denne periode da der som regel dukker mere end rigelig anledninger til konflikt op uden også at skulle involvere træningen.

Og det gjorde der i Kias tilfælde. Vi gik igang med tillidsøvelser mere end noget andet da meget af vores tid sammen ikke længere udelukkende var positiv men konfliktfyldt.
    Når jeg kom hjem til et smadret hus, måtte jeg i stedet for at bruge tid på Kia, bruge den 1. time hver dag på at rydde op ...
    Hun stak af og fik indskrænket sin frihed til at være under konstant opsyn ... etc.

Da lømmelalderen sluttede forsvandt konflikterne og
    alt hvad hun kunne før lømmelalderen sad stadig på rygraden. Vi kunne igen bygge alt det på vi ville ... (krydser fingre for at vi kan springe 2. lømmelalder (1½-2 års alderen) over GYS !!)

Så vidt jeg har forstået det er det meget forskelligt hvor voldsomt hundene ændrer sig i lømmelalderen ... Gudskelov for det ... Uhh Kia var ikke så lidt til salg dgl. i de mdr. det stod på ... :o)

• #4   8. nov 2008 Sanne:
    Jeg kan rigtig godt følge dig med lydigheden, det er nemlig hidtil vores problem, sådan ja som om hun har glemt hvad hun har lært.

Nu har jeg i flere tråde hørt mange sige, at man ikke skal prøve at lære hunden meget nyt udfodrende i denne alder, men holde fast på det hun har lært.

Er også super glad for, at jeg har trænet med hende, siden jeg fik hende da hun var 4 måneder, vi gik BGK og nu LGK, hvor vi skal til prøve imorgen. Mener helt sikkert jeg har været et godt sted, da de lagde meget vægt på kontakt med hunden og at hunden skal være glad og interesseret.

Men jeg glæder mig da til at vi kan tage flere udfodrende opgaver op igen, pt. virker det omsonst, og så krydser jeg ellers fingre for at hendes hormoner ikke forstyrre prøven for meget i morgen.

Tusind tak for de gåde sætninger og råd smiley Rart at høre at folk oplever det samme...

• #5   8. nov 2008 gåde=gode smiley

• #6   8. nov 2008 Jeg håber prøver gik godt ? :o)

Kommentér på:
Teenage-nykker

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce