BARF-Gruppen

BARF-Gruppen

Medlemmer: 361
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.079 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

For tynd og meget sulten For tynd og meget sulten

Hej vi har et lille problem.

Vores tæve, har en idealvægt på 25 kg. og får BARF mix, 500g. dagligt, fodres om morgenen og ikke mere.

Problem:
Hun har taget på, siden vi startede (3 uger siden), men er stadig tynd, skal vi bare vente og se det an, vi kan ikke se riben, blot er hun meget smal over ryggen.

Om aftenen hvor vores anden hun får mad, er hun naturligvis ret forstyrret over at hun ikke får noget. Opdager hun at den anden får, giver vi nogle tørrede små fisk (godbidder) til hende, så hun ikke føler sig helt snydt.

MEN hun har altid været en hund efter mad, og en tyv, stjæler fra bordene osv. hvis der er mad. Og hun virker sulten....

Kan vi uden problemer give hende et lille ben hver aften, eller nogle rå gulerødder som hun elsker eller hvad gør vi...

på forhånd tak for svar

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af tagplade 1.200 kr.
  • Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For tynd og meget sulten
  • #1   21. nov 2008 Så længe hun er til den tynde side kan i uden problemer gi hende et ben om aftenen hvis det er det i vil, hun skal nok på sigt få de sidste kg på der gør at i ikke syntes at hun er smalrygget, men et ben ekstra skader ikke....

• #2   21. nov 2008 Da vi begyndte på BARF, blev vi fortalt at der skal fodres på forskellige tidpunkter - hver dag. Der skal skiftes mellem morgen/frokost/eftermiddag/aften osv, dette for at "snyde" mavesyren, så det kommer forskelligt, og maven derfor "trænes" på en anden måde, eller hvordan man kan forklare det...

Måske skulle i begynde at fodre hende på forskellige tidpunkter, og muligvis tilsvarende med jeres anden hund - evt for at undgå frutrationerne, hundene imellem - så giv begge hunde mad på samme tidspunkt den gældende dag, i hvert sit rum - så undgår i at der opstår unødvendige frustrationer og følelsen af "at blive snydt"...

Det ville jeg måske gøre, hvis vi havde to vapser - der skulle affodres smiley

Louise

• #3   21. nov 2008 tak alle sammen.

Kim & Louise F
    Jeg kommer til at sidde og smile lidt, over jeres svar, ikke fordi det ikke er godt, men jeg skal lige fortælle jer lidt om vores hunde :O)

Vores gamle hund som ikke får BARF, skal have sin mad på bestemte tidspunkter for ikke at komme til at kaste op, han er 11½ år og maven på ham, må ikke gå tom, en vane mave kan vi vel kalde det.

Gipsy som er 5 har jo så altid fået mad på samme tid, og hun er så udemærket godt klar over hvad der sker når den gamle får mad, selv om hun ikke er i rummet, når vi lukker køkkendøren og hun er i stuen, FLYVER hun op, ligger sidelæns rundt i svinget, rører næsten ikke jorden når hun spurter gennem kontoret og igen ligger sidelæns i svinget ind i spisestuen, for som ALTID at finde ud af, at den anden køkkendør også er lukket.... så nej hun kan ikke snydes smiley

Også derfor fodrer vi hende samme tid hver morgen, så føler hun sig da ikke snydt 2 gange om dagen.

Vi vil prøve med lidt gulerødder og tørrede stinkende fisk om aftene og et lille ben også, så bliver hun nok glad :O)

Tak for jeres svar

• #4   21. nov 2008 jeg fodrer en gang om dagen, efter anbefaling fra BARF konsulenten, der fortalte at det var bedst ikke at sætte fordøjelsen igang flere gange om dagen, for at komme så tæt på naturens vej som muligt

• #5   21. nov 2008 Betina: Mine hunde får ben hver dag om eftermiddag/aftenen når vi kommer hjem fra arbejde.. Og det er både hyggeben (store bærende knogler som de kan bruge timevis på) og knogler der kan tygges i stykker og spises... Mine får for det meste måltider 2 gange dagligt.. Dette giver dem en større tilfredsstillelse når det gælder mæthed og fungerer rigtig godt for mine hunde.. Det er meget forskelligt hvordan folk gør det...

• #6   21. nov 2008 Ok, altså ingenting til hindre for at man fodrer flere gange. tak.

Så er min næste tanke bare... 250g. foder, det tager ca. 0,0002 sek for hende at spise, er det nok til hende indtil aften så? vil det ikke føles mindre mættende at dele den samme mængde over 2 gange?

• #7   21. nov 2008 okay, didn´t know smiley

• #8   21. nov 2008 Min hanhund har tabt sig 400 g. siden vi begyndte at barfe, det er rigtig meget da han før vejede 9 kg så han er en lille hund. Han er tynd nu og vi putter optil 40g. fedt ud af hans 200g daglige foder for at fede ham op. Han er bare den slanke type med høj forbrænding og kræver derfor rigtig meget ekstra fedt og godbidder.

• #12   22. nov 2008 Hvis hun ellers er sund og rask, men for tynd - hvorfor giver I hende så ikke bare en portion om aftenen også - altså dobbelt op (2*500g)

• #13   22. nov 2008 Jeg ville også øge rationen og hvis hun stadig ikke er mæt supplere med grønsager ... Hvor mange procent af hendes kropsvægt giver I hende?

• #14   22. nov 2008 Tak alle

Hendes idealvægt er 25 kg. og hun får 500g. så de 2% får hun.

Det skal siges, at hun ALTID er og har været sulten, som jeg også skrev, stjæler hun fra bordet uanset om hun lige har spiste, og det har hun altid gjort.

Jeg tror vi ser det lidt an, og giver et ben om aftenen, det skulle ikke undre mig om hun bare er misundelig.

Mange tak alle

• #15   22. nov 2008 Du må gerne give hende 5% ... Det får Kia for at holde sin vægt oppe ...

• #16   22. nov 2008 Kommer jo også an på hvor meget motion de får og om de har en høj forbrænding. De 2 % er kun vejledende :o)

Kommentér på:
For tynd og meget sulten

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce