For tynd og meget sulten For tynd og meget sulten
Hej vi har et lille problem.
Vores tæve, har en idealvægt på 25 kg. og får BARF mix, 500g. dagligt, fodres om morgenen og ikke mere.
Problem:
Hun har taget på, siden vi startede (3 uger siden), men er stadig tynd, skal vi bare vente og se det an, vi kan ikke se riben, blot er hun meget smal over ryggen.
Om aftenen hvor vores anden hun får mad, er hun naturligvis ret forstyrret over at hun ikke får noget. Opdager hun at den anden får, giver vi nogle tørrede små fisk (godbidder) til hende, så hun ikke føler sig helt snydt.
MEN hun har altid været en hund efter mad, og en tyv, stjæler fra bordene osv. hvis der er mad. Og hun virker sulten....
Kan vi uden problemer give hende et lille ben hver aften, eller nogle rå gulerødder som hun elsker eller hvad gør vi...
på forhånd tak for svar
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.082
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 37
Måske skulle i begynde at fodre hende på forskellige tidpunkter, og muligvis tilsvarende med jeres anden hund - evt for at undgå frutrationerne, hundene imellem - så giv begge hunde mad på samme tidspunkt den gældende dag, i hvert sit rum - så undgår i at der opstår unødvendige frustrationer og følelsen af "at blive snydt"...
Det ville jeg måske gøre, hvis vi havde to vapser - der skulle affodres
Louise
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 454
Kim & Louise F
Jeg kommer til at sidde og smile lidt, over jeres svar, ikke fordi det ikke er godt, men jeg skal lige fortælle jer lidt om vores hunde :O)
Vores gamle hund som ikke får BARF, skal have sin mad på bestemte tidspunkter for ikke at komme til at kaste op, han er 11½ år og maven på ham, må ikke gå tom, en vane mave kan vi vel kalde det.
Gipsy som er 5 har jo så altid fået mad på samme tid, og hun er så udemærket godt klar over hvad der sker når den gamle får mad, selv om hun ikke er i rummet, når vi lukker køkkendøren og hun er i stuen, FLYVER hun op, ligger sidelæns rundt i svinget, rører næsten ikke jorden når hun spurter gennem kontoret og igen ligger sidelæns i svinget ind i spisestuen, for som ALTID at finde ud af, at den anden køkkendør også er lukket.... så nej hun kan ikke snydes
Også derfor fodrer vi hende samme tid hver morgen, så føler hun sig da ikke snydt 2 gange om dagen.
Vi vil prøve med lidt gulerødder og tørrede stinkende fisk om aftene og et lille ben også, så bliver hun nok glad :O)
Tak for jeres svar
mar 2008
apr 2006
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 265 Svar: 4.543
mar 2008
Så er min næste tanke bare... 250g. foder, det tager ca. 0,0002 sek for hende at spise, er det nok til hende indtil aften så? vil det ikke føles mindre mættende at dele den samme mængde over 2 gange?
jan 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 37
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 442
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 328
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.315
mar 2008
Hendes idealvægt er 25 kg. og hun får 500g. så de 2% får hun.
Det skal siges, at hun ALTID er og har været sulten, som jeg også skrev, stjæler hun fra bordet uanset om hun lige har spiste, og det har hun altid gjort.
Jeg tror vi ser det lidt an, og giver et ben om aftenen, det skulle ikke undre mig om hun bare er misundelig.
Mange tak alle
okt 2007
okt 2007
For tynd og meget sulten
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside