394 visninger
|
Oprettet:
Problemer med indendørs billeder {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg har et Olympus E-510, dejligt kamera...
Men jeg har problemer med at tage billeder inde. Enten bilver billederne meget uklare, mørke og nogen gange kan jeg slet ikke tage billeder....
Nogen der har erfaring med dette? Og ved hvad ekstra udstyr man evt. skal have?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
jan 2007
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 382
Jeg har også overvejet at få en blitz, men hvad for noget skal det være??
jul 2008
Følger: 32 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 90 Svar: 596
Det med ISO'en kan også være en god idé. Men hvis jeg instiller ISO'en på det højeste ved mine, bliver mine bilelder stadig mørke. jeg skal udenfor for at få dem til at virke.
Så når jeg tager billeder indenfor bruger jeg for det meste auto-indstillingerne.
Håber ikke jeg lyder for over proffesionel, men jeg har haft mange problemer med mit kamera, og har virkelig fundet meget hjælp herinde :o)
jan 2007
Du kan prøve forskellige ting -sætte lukkertiden ned (men der er jo grænser for hvor lavt den kan sættes uden at billedet bliver uskarpt), sætte blændetallet ned (her vil objektivet have en grænse) eller sætte ISO'en op.
-nytter det ikke, må der et mere lysstærkt objektiv til
jul 2008
- har du nogen idé om hvor meget et nyt objektiv til et Olympus koster? Fordi jeg vil muligvis købe et, da mine bilelder i bevægelse oftest bliver uskarpe, mørke og når ISO'en bliver stillet op, bliver de for det meste grumset. har selv ingen anelse om det. Så vil meget gerne vide det, hvis du kender nogle billige? :o)
jan 2007
I første omgang skal du jo have styr på kameraets funktioner. Ofte er auto-indstillingerne ok så længe forholdende er gode, men ved lidt udfordrende forhold er det (synes jeg i hvert fald) nødvendigt selv at indstille.
-og generelt giver det oftest det bedste resultat når man kan styre hvad det er man laver:o)
Men jeg mener bestemt man kan få sigma-objektiver til olympus osse, og måske det var værd at kigge nærmere på, alt efter hvad du vil indvestere i det
jul 2008
Men jeg prøver lige at søge lidt på Google efter sigma-objektiver, så
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 201
Problemer med indendørs billeder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside