{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
394 visninger | Oprettet:

Problemer med indendørs billeder {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg har et Olympus E-510, dejligt kamera...
Men jeg har problemer med at tage billeder inde. Enten bilver billederne meget uklare, mørke og nogen gange kan jeg slet ikke tage billeder....
Nogen der har erfaring med dette? Og ved hvad ekstra udstyr man evt. skal have?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med indendørs billeder
  • #1   8. dec 2008 Du skal have et objektiv med tilpas lav blænde hvis du vil kunne tage billeder i forholdsvist mørke rum.

• #2   8. dec 2008 Du kan self prøve at stille på ISO'en, men er det ikke nok, må der nok et andet objektiv til

• #3   8. dec 2008 Hvad med en blitz? Den kan vel oss hjælpe?

• #4   8. dec 2008 Jeg har flere objektiver, og det ændre ikke noget...

Jeg har også overvejet at få en blitz, men hvad for noget skal det være??

• #5   8. dec 2008 Jeg har et Olympus E-410. Den tager fint billeder indenfor, men jeg bruger blitz. Der er indbygget i min, er der ikke det i din? Ellers vil det nok være en god idé.

Det med ISO'en kan også være en god idé. Men hvis jeg instiller ISO'en på det højeste ved mine, bliver mine bilelder stadig mørke. jeg skal udenfor for at få dem til at virke.

Så når jeg tager billeder indenfor bruger jeg for det meste auto-indstillingerne.

Håber ikke jeg lyder for over proffesionel, men jeg har haft mange problemer med mit kamera, og har virkelig fundet meget hjælp herinde :o)

• #6   8. dec 2008 Maria -men at skifte objektiv hjælper jo osse kun hvis blænden er tilstrækkelig lav;o)

Du kan prøve forskellige ting -sætte lukkertiden ned (men der er jo grænser for hvor lavt den kan sættes uden at billedet bliver uskarpt), sætte blændetallet ned (her vil objektivet have en grænse) eller sætte ISO'en op.
    -nytter det ikke, må der et mere lysstærkt objektiv til

• #7   8. dec 2008 Michelle *strid kælling *
    - har du nogen idé om hvor meget et nyt objektiv til et Olympus koster? Fordi jeg vil muligvis købe et, da mine bilelder i bevægelse oftest bliver uskarpe, mørke og når ISO'en bliver stillet op, bliver de for det meste grumset. har selv ingen anelse om det. Så vil meget gerne vide det, hvis du kender nogle billige? :o)

• #8   8. dec 2008 Det kommer jo 100% an på hvilket objektiv du vil have.

I første omgang skal du jo have styr på kameraets funktioner. Ofte er auto-indstillingerne ok så længe forholdende er gode, men ved lidt udfordrende forhold er det (synes jeg i hvert fald) nødvendigt selv at indstille.
    -og generelt giver det oftest det bedste resultat når man kan styre hvad det er man laver:o)

Men jeg mener bestemt man kan få sigma-objektiver til olympus osse, og måske det var værd at kigge nærmere på, alt efter hvad du vil indvestere i det

• #9   8. dec 2008 Okay. Jeg vil helst tage billeder i bevægelse, og dem jeg tager er meget uskarpe, så det er noget i den stil jeg hænger på :o)

Men jeg prøver lige at søge lidt på Google efter sigma-objektiver, så smiley

• #10   8. dec 2008 Prøv evt som udgangspunkt at læse manualen

Kommentér på:
Problemer med indendørs billeder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce