Hundeopdræt

Hundeopdræt

Medlemmer: 268
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
926 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Sundhedsattest Sundhedsattest

Jeg fk jo hvalpe for første gang i september. Vores sidste hvalp er nu på vej ud i nyt hjem, - vi har lovet at beholde ham til d, 20. december hvor hvalpekøberne har ferie :0)

Vi havde ham til dyrlæge for en uges tid siden - hvor han blev vaccineret, chippet og sundheds-checket.

Jeg har efterfølgende opdaget at dyrlægen i hans sundhedsbog har noteret: lille knæk på hale , - lille underbid.

Nu er det sådan at en Boston Terrier skal have underbid eller tangbid ifølge standarden. Og halen skal være lige eller skrueformet. Og ifølge min bedste overbevisning har vores hvalp en fuldstændig normal hale - altså skrueformet ( ligner lidt et lille knæk).
Jeg ved at der ikke findes specielt mange Bostonere i DK - og nok slet ikke på Lolland :0) - så dyrlægen kan være undskyldt ...
Men tænker på om jeg skal prøve at få en anden udtalelse fra dyrlægen ang. bid og hale. Eller skal jeg bare grine af det....tror jeg også at køberen vil - men jeg kan jo ikke vide det 100%....

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stoppet køkkenvask 600 kr.
  • Hænge lamper op 500 kr.
  • Painting the inside of a small building 3.940 kr.
  • Rengøring af 200 kvm hus 1.500 kr.
  • Hækkeklipning af ca. 35 m hæk 2.000 kr.
  • Privat kok søges til madlavning med grøntsager fra egen køkkenhave i Holte 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sundhedsattest
  • #1   16. dec 2008 Tror bare du skal grine af det... Det er jo ikke fejl men bare en dyrlæge, der ikke kender standasrden for Boston terriers, der har skrevet det...((0:

• #2   16. dec 2008 Ja - Ok - jeg tror også bare at jeg vælge at grine lidt af det....:0) - og så må jeg lige prøve at klæde dyrlægen bedre på til næste gang jeg kommer med en hvalp ;0)

• #3   16. dec 2008 Ville gøre som Trine siger og ellers grine lidt :o) Vi lærer mange ting på dyrlægestudiet, men samtlige FCI's racestandarter er ikke en del af pensum ;o) Jeg er sikker på dyrlægen vil sætte pris på at blive klogere!

• #4   16. dec 2008 Nu ved jeg heller ikke hvad der er normalt eller ikke-normalt for en Boston, men hvis dyrlægen mener at de ting han har bemærket på sundhedsattesten er fejl, og det må man jo næsten antage at han/hun gør -uanset om det så er manglende viden om racen fra hans/hendes side, undre det mig dog en del at det er noget du som ejer/opdrætter skal opdage når du kommer hjem, jeg ville da forvente at min dyrlæge sagde det til mig hvis hun fandt -hvad der i følge dyrlægens mening må være fejl, på min hund eller hvalpe...?

• #5   17. dec 2008 Anne T - det undrede jeg mig også over. Da hun kiggede på hans tænder sagde hun: "og her har vi lidt underbid..." Ja, - sagde jeg "det skal de jo have". Det kommenterede hun ikke på - så derfor så jeg f'ørst på sundhedsattesten da jeg kom hjem.....

Men som Maj-Britt H siger - selv en dyrlæge kan ikke vide alt - og jeg trotr ikke at det er så tit at dyrlæger møder en BT.

Kommentér på:
Sundhedsattest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce