{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Hvalpe træning {{forumTopicSubject}}

Hej alle håber i kan hjælpe mig med lidt spørgsmål..
Jeg har en dogue de bourdeux hvalp på 12 uger nu jeg vil gerne prøve kræfter med udstilling når han er gammel nok. Er hvalpe klassens alder forskellig fra gruppe til gruppe eller hvordan, og hvor tidligt skal man begynde at træne stå og gå til ringtræning. Det skal lige siges jeg aldrig har prøvet det før så er rimelig grøn på området og jeg synes det er forvirrende at læse om det på nettet har nogen evt. et forslag til en god bog eller andet hvor man kan blive lidt kloge på området..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle seng 500 kr.
  • Opsætning af lamper, el og opvaskemaskine 3.000 kr.
  • Samle møbler sofa/seng efter vejledning 1.000 kr.
  • Nedtagning af eternitplader 3.000 kr.
  • Handyman 1.100 kr.
  • Rengøring 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpe træning
  • #1   29. dec 2008 Det bedste råd er at tage på en udstilling for at kigge og se hvordan det foregår . Og jeg at hvis man er indstillet på at man vil udstille . Så begynd gerne så hurtigt som muligt med stå øvelser osv .

• #2   29. dec 2008 Ok jeg har været på et par udstillinger i løbet af det sidste år men synes stadig det er lidt forvirrende men det er nok bare at springe ud i det og lære hen af vejen..

• #3   29. dec 2008 Diana - hvad er forvirrende for dig ? . Er det reglerne ? Er det hvad man skal inde i ringen eller ? .

• #4   29. dec 2008 ja det er det der foregår i ringen. og alle reglerne og betydning af rosetterne men det lær man nok efterhånden de stiller vel heller ikke så store krav til hvalpeklassen.

• #5   29. dec 2008 Oki tak for jeres svar : )

• #6   30. dec 2008 Jeg vil foreslå at du starter med et skue. Der har folk ofte lidt bedre tid til at svare på spørgsmål fordi det ikke tæller til noget. Og for en begynder betyder det så også at det er ligegyldigt hvis man evt dummer sig lidt.

Klasserne:
    Babyklasse er 3-6 måneder. Og er kun på skuer og de fleste specialklubbers udstillinger.
    Hvalpeklasse er 6-9 måneder.
    Juniorklasse er fra 9 måneder. Maxalder er forskellig alt efter om det er stor eller lille hund.

Synes bare du skal kaste dig ud i det. Og nej man stiller ikke så store krav i baby/hvalpeklasse. Der vil måske blive grinet lidt med dig hvis din hund hopper rundt på 2 ben, men det er jo stadig kun små hvalpe.

Der er skue i kreds 3(Fyn) 1 fefruar med tilmelding 4 januar. http://www.dkk-kreds3.dk/
    Der vil være lidt ringtræning om morgenen inden vi starter rigtigt. Og du er velkommen til at komme og spørge hele dagen også.
    Hvis du hjemmefra bare øver at kunne løbe med ham, hvor han traver, og at få ham til at stå nogenlunde stille. Så kan du sagtens tage til skue.

Det er aldrig hverken for tidligt eller sent at begynde træningen.

• #7   30. dec 2008 helt enig med Lotte skue er super start og jo før jo bedre... men nu kender jeg ikke din race har bare hørt, at de skal "holdes lidt i ro" mens de vokser meget, så tjek med opdrætteren, hvad de anbefaler!!!

• #8   30. dec 2008 Det er rigtigt at de store racer skal holdes lidt i ro som hvalpe. Men det betyder altså kun at man ikke skal gå 10 km med dem hver dag.

At tage på en udstilling kan enhver hvalp klare. Den skal trods alt bare lunte lidt rundt i 5 min. Resten af tiden er bare god social træning.

• #9   30. dec 2008 Lotte vi er meget enige, men jeg har mødt nogle ejere af denne race med unghunde med MEGET skæve ben... det var noget med, at de ikke viste, at hunden ikke kunne klare bare alm. turer, så derfor ville jeg bare hellere undersøge det, hvis det var mig, der havde denne race ;))) Ved nemlig, at der er utrolig mange, der svømmer med denne race når den er lille, fordi denne motionsform er så skånsom!

• #10   30. dec 2008 Ok jeg har sat mig meget ind i racen, og talt med flere opdrættere der har mange års erfaring så han får ingen lange gå ture før han er voksen, men det er nu heller ikke en særlig aktiv race så det passer ham fint bare at hygge i haven. Men jeg vil da prøve d 1 febuar på fyn. tusind tak for alle jeres svar..

Kommentér på:
Hvalpe træning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce