{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Sind hos korthåret kontra langhåret {{forumTopicSubject}}

Jeg har fornylig hørt at korthårede chihuahuas er mere aktive og livlige end langhårede, som skulle være mere rolige og hvilende i sig selv.

Og i går fik jeg så at vide af en der er meget klog på hunde, at det samme skulle gælde gravhunderacen.

Jeg er mest til langhårede chihuahuas, og hvis ovenstående er rigtigt, understøtter det kun mit valg:)

Hvad siger i som har prøvet både langhårede og korthårede chi´er, har der været en generel forskel i deres sind og temperament?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sind hos korthåret kontra langhåret
  • #1   30. dec 2008 har ikke selv haft langhårs

men til træf er det altså de langhåret der er mest "kulleret" som charlotte også så sødt skriver smiley

jeg vil KUN have korthårs, pga. af deres rolige putte sind... men man har et standpunkt til man tager et nyt smiley

håber du har det godt Vivian

• #2   30. dec 2008 har haft en af hver, begge hanner, men charlie blev givet væk da ham og nico ike kunne enes.

Jeg har læst de korhåret er mere hys, at de hurtigere kommer op at køre.
    ved nico og carlie passede det meget godt men tror nu mere det er personligheden der spillede ind og ik deres hår hehe.

shelby er meget aktiv og livlig :o) nico er ike men jeg tror nu heller ikke han hviler i sig selv.. men ved det ik.

Når det er sagt så eeeeelsker jeg den korthåret chihuahua :o)

• #3   30. dec 2008 Jeg har 2 af hver, og mit indtryk er de korthårede , er mere egen rådige, hvor de langhårede er mere fjantede :o)

• #4   30. dec 2008 skægt for mine korthåret gør ALDRIG

mira gør kun hvis man får pisket hende op til det i leg og merle gøede kun af dør telefonen ellers hørte du hende aldrig og Mira er også bum stille....

de langhåret jeg har mødt gør helt sindsygt meget

• #5   30. dec 2008 Jeg er så absolut også til den korthårede variant. Har haft en enkelt langhåret og den var betydelig mere hys end mine korthårede.

• #6   30. dec 2008 Maxie er langhåret og han hviler nu meget godt i sig selv, og gør ikke så meget mere.....men har self. også kun Silche at samligne med og hun er sød og dejlig, men k*** hun er hys..... hun er sg Rødovres rejekælling. Jeg skal ikke har en korthåret, de ser sg for skrøbelige ud............:O)

• #7   30. dec 2008 Sjovt...Jeg synes de korthårede ser mere robuste ud :o))) Tror det afhænger af hvilken variant man har forelsket sig i :o))

• #8   30. dec 2008 Silche vejer jo 2,5kg og hende nupper jeg bare og nusser rundt med, men når hun har været i bad og pelsen svinder ind til ingenting...........gaaaal jeg ballancere med hende som en porselæns figur...der er lige ved at revne.........hehe

Sjovt som pels - for mig - kan ændre robustheden på hunden.............:O)

• #9   30. dec 2008 Det kunne virkelig være interessant med en grundigere undersøgelse af det...
    Vi har jo fået Karla Korthår i familien, og hun har været ret pyller,men meget meget aktiv - glæder mig dog til at se hvordan hun bliver som voksen smiley

Man skulle nok have flere korthårs og langhårede til at gå sammen for at bedømme det..

• #10   30. dec 2008 Ja smiley
    Også selvom jeg kalder hende ProtesePigen lige nu - hun var kommet til skade med en tå, og måtte have en klo opereret ud.. Så nu render hun rundt med en kæmpe blå "fod" på..

Men det går hurtigt nok på tre ben da - tag ikke fejl! Hun kan stadig flå totter ud af hovedet på Dolph (måske hun gerne vil have ham korthåret som hende selv? Eller måske hun går efter et look a la Mexicansk hårløs?)

• #11   30. dec 2008 Theresa

HA HA HA HA HA for filan da!

• #12   30. dec 2008 Stakkels barnebarn? Jeg tror nok liiige det er Dolph som er staklen her - han sidder bare som en lille engel og lader sig overfalde af MonsterKarla..
    Er hun avlet uden slukknap? smiley

Kan se Tweety, Bitten og Dolph af og til snuser Karla i numsen med et meeeget sigende "er hun STADIG hvalp?" udtryk... smiley

• #13   30. dec 2008 Mht. vores hunde så er min erfaring også, at der er mere fut i de langhårede, men jeg synes det er enormt charmerende og meget underholdende. smiley

• #14   30. dec 2008 Ja sjovt, vores langhårede er også den mest menneskeglade. Vores korthår er ikke så glad for fremmede, men elsker dem hun kender.

• #15   30. dec 2008 Vil bare lige sige at Karla Korthår er en sød lille hund men med energi der svarer til 3 langhårede. Hun lærte at gø for knap 14 dage siden men bruger det heldigvis ikke meget. Karla er ikke bange for noget og slet ikke for Dolph.
    Dolph er heldigvis tålmodig og Karla elsker ham, selvom hun nok synes han ville være pænere med kort hår smiley

• #16   30. dec 2008 Selvfølgelig er Karla ikke bange for Dolph - ville heller ikke være bange for en hvis man fik lov at plukke hår ud af hovedet på pågældende, uden konsekvenser! smiley

Bare vent til hun ikke er hvalp mere - så falder hammeren en gang for alle!

• #17   30. dec 2008 Charlotte, ja der er flere langhårede i hendes fine familie smiley Vi er egentlig nok mest til langhårede, men Karla og hendes farve( og aner smiley var ikke til at stå for.
    Og de 3 langhårede i familien er meget forskellige så mon ikke det er meget forskelligt hvordan de bliver?

• #18   30. dec 2008 Jeg tror at jeg vil konkludere at der ikke rigtigt er noget at konkludere. Og det er jo i sig selv også en slags konklusion;)

• #19   1. jan 2009 Hmmm hvad så når man parre lang og korthåret så må de vel blive en blanding af sindet eller???

Tror hvis hellere ikke den teori holder, men meget spændende egentlig;o)

Kommentér på:
Sind hos korthåret kontra langhåret

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce