{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

Kreativ hest {{forumTopicSubject}}

Min hest, Renzo, endnu engang vist, hvad en hest formår at gøre, hvis man lader dem prøve sig frem. Sjov observation.

Renzo og hans bror står bundet i et spiltov med siden af hinanden. Foran dem står en stor bred høhæk med deres krybbe længst ude i hver side. Hver dag bliver høhækken fyldt helt op med hø og halm, hvorefter broreren skubber sin del over til Renzo (når han roder efter de bedste totter). Renzo vipper efterfølgende alt halmen ud over siden, så det ryger på gulvet og bliver beskidt.
Nu har vi fundet ud af hvorfor. Der sidder åbenbart en del kerner i halmen endnu, for Renzo tager én mundfuld af gangen og RYSTER DEN OVER KRYPPEN, og smider halmen væk. og æder kernerne.
Loool. Sig så ikke heste er dumme. Bare synd at de ikke kan forstå konsekvenser, som ikke er umiddelbare (intet stråfoder efetr en time).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kreativ hest
  • #1   16. jan 2009 Jeg kender godt fornemmelsen. Jeg bliver også tit overrasket over hvor intelligente de rent faktisk er. Min ene unghest, som jeg under tilridning pt, sadler jeg altid af oppe ved laden og mens jeg smider udstyret ind står han løs. Sidst jeg gjorde det var han væk da jeg kom ud og jeg gik rundt og ledte.
    Jeg fandt ham så helt inde i bunden af en tilstødende lade hvor han stod og ventede.

    Når jeg er færdig med at ride henter jeg altid et æble eller en gulerod derinde og giver ham på vej ned til folden. Selvom han aldrig tidligere har været inde i laden og set gulerødderne og æblerne, så har han koblet stedet med de godbider jeg henter. Jeg var ret imponeret.

    Han går også ind og ud af hegnet som det passer ham. Alt hegn er tjekket igennem to gange med strømmåler og jeg kan simpelthen ikke regne ud hvordan han gør. Så nu er han under skarp observation, så jeg kan aflure ham tricket


  • #2   17. jan 2009 Heste er herlige.

    Vi havde tre, der havde et triks med hegnet. Én var så lille, at han kunne løbe under tråden, uden at ødelægge hegnet (5 lag til sidst). Én tog sig bare sammen og løb det hele ned og én sprang simpelthen over. Sidstnævnte er aldrig blevet sprunget med rytter men klarer nemt 120 cm hegn og skarp vending efterfølgende.
    Jeg er mest fasineret over, at de aldrig kom til skade.


  • #3   17. jan 2009 ej det lyder altså også imponerende! Jeg forstår simpelthen heller ikke at de ikke bliver skadede. Det er altid noget, når det kun er en hest der smutter ind og ud. Så bliver de som regel ved flokken.

    Jeg har beskæftiget mig med heste professionelt og privat i mange år og jeg kan tydeligt se at jeg i det første mange år totalt undervurderede deres kapacitet.. det er fedt når man først finder ud af hvor meget de rent faktisk kan:)


  • #4   18. jan 2009 En anden sjovt historie med Renzo...
    For en del år siden nu, kom jeg en morgen ud i stalden og opdagede til min skræk, at han havde fået sit ene forben over rebet, som han stod bundet ved. Han stod tilbagelænet og så ret ukomfontabel ud ved situationen, så jeg skyndte mig så hurtigt derover, som jeg kunne uden at stresse ham. Med en del nusseri og kærtegn fik jeg langsomt befriet hesten og bragt ro i stalden igen.
    Næste morgen, da jeg åbnede stalddøren mødte jeg det samme syn og scenen gentog sig. Dette gentog sig yderligere to dage.
    På femtedagen var den galt igen, men denne gang var der også en eller anden detalje med hoppen i boksen lige inden for døren. Jeg var knap så panisk over Renzos problemer længere, så jeg vurderer, at han lige kunne klare sig 30 sek mere, inden jeg hjalp ham.
    Jeg sværger på min ære: Hesten udstødte en lyd, som en mellemting mellem et støn og et suk og svingede elegangt benet over rebet igen, hvorpå han gav sig til at pille i høhækken.

    Jeg lærte noget om heste den dag smiley


  • #5   18. jan 2009 Heh - det må jeg nok sige!! Det er jo en hest med humor:)

  • #6   18. jan 2009 åh ja....

Kommentér på:
Kreativ hest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce