{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.233 visninger | Oprettet:

Aktivering af Chihuahua {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften lidt siger, så mangler jeg lidt inspiration til aktivering af mine to chihuahua. Og det skal være noget hvor de ikke behøver at have min opmærksomhed og hvor jeg ikke behøver at være aktiv. De keder sig altid vildt meget når jeg læser (det gør jeg sådan set også, hihi) så vil gerne kunne sætte dem i gang med noget.
Jeg har ingen ideer selv. Nu bruger vi at de får deres mad i en Geo Genius (eller hvad den nu hedder) og så gemmer jeg gode guffer i et viskestykke med 2 knuder på.

(OBS: Jeg har også postet dette indlæg på det alm. forum på forsiden, men tænkte at I måske havde nogle ekstra gode ideer til aktivering af vores små venner)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern trægulv med mulig asbest lim 3.000 kr.
  • Køkkenskab 640 kr.
  • Nedtagning af brændeovn 2.000 kr.
  • Hjælp til vaskemaskine 1.150 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.000 kr.
  • Udskiftning af vinduer 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aktivering af Chihuahua
  • #1   20. jan 2009 jeg ved en a mine kollegaer bruger flasker med låg på a de så selv skal få låget a ved ikke helt hva type flaske/låg det er men det er så os en lidt større race

• #2   20. jan 2009 Nina Ottoson laver super gode aktiveringsspil til hunde! De er bare et kæmpe hit her.. Især dogspinny..

Ellers laver jeg bare almindelige fodersøg, guffer i viskestykke - som dig, guffer i aktiveringsbolde, eller en legekasse..
    Fx. en papkasse fyldt med aviskugler, guffere, tyggeting, legetøj og sådan noget.. Det kan de så gå i krig med.. Totalt hygge smiley

• #3   20. jan 2009 Du kan også gemme godbidder i hele huset/lejligheden som de skal finde..

Evt ligge de der viskestykker med knuder på i et pudebetræk så de skal have dem ud først inden skal binde knuden op....

Toiletpapirrulle eller køkkenruller lig' en godbid i den og fold begge ender sammen, de skal lære at åbne enderne IKKE splitte den ad:o)

Du kan købe en kong eller en ganske alm kalveklov og fylde den op med fx opblødt foder blandet med lidt kylling eller hvad de nu ellers godt kan li...

En okseknogle fra slagteren er jeg sikker på de ville elske og den kan de bruge lang tid på:o)... Så kan det bare være sådan at de kun får den når du læser...

Du kunne og aktivere den godt og grundig inden du skal læse så de er godt trætte... Fx ved at lære den forskellige trick, gå ud på en plæne eller i haven og smid foder eller godbidder som de skal søge efter...

Eller lære dem at gå spor DET trætter rigtig meget:o)

Ja det er hvis kun fantasien der sætter grænser, håber du kunne bruge noget af det:o)

• #4   20. jan 2009 Uhhh Ja Theresa Legekassen den er god...

Jeg har købt en billig plastic kurv i Bilka(så kan den vaskes ren for savl osv;o)) 9kr gav jeg

I penduro kunne man få filt for en uges tid siden 5stk til 10kr.. Så klipper jeg det i store og små stykker+ nogle gamle stofrester jeg har, lidt legetøj og ned i plastickurven med det og så er det bare de skal finde godbidderne i kurven...

Har også fået nogle små medicinbære på arpoteket som jeg sætter 2 eller flere sammen som de så skal skille dem ad og få godbidderne inden i.... Dem smider jeg også i legekassen det super sjovt:o)

• #5   20. jan 2009 Plastisk kopper, hvor du gemmer guffer under hver anden smiley Nina O har et super guffer tæppe men der er mange ting man kan lave selv.. ellers kunne du jo også nogle gang give dem et ben efter en lang tur...;)

• #6   20. jan 2009 De der Nina Ottosen spil har jeg også gode erfaringer med, dog synes jeg den der hedder Spinny hurtig bliver for nem... Men dog Brick, dog smart og dog turbo og dem kan jeg stærkt anbefale, men vil dog sige at det er beregnet til at man sidder sammen med hunden og laver det....

Det nye tæppe som er kommet fra Nina Ottosen er også ret nemt selv at lave, bare man har en symaskine og evt gamle håndklæder:o)

• #7   20. jan 2009 Toffi elskede at bakse med tomme gajolæsker som vi havde puttet tørfoder i.
    De havde lige den rette størrelse:)

Og så er der søg op og ned ad træstammer, så søget ikke kun foregår vandret: Små stykker kyllingbryst/kogt hjerte klemt fast i barken.

Kødboller på kraftig bomuldssnor fæstnet på køkkenlåger eller bundet til buskenes grene ude i haven. (Det er dog lige før det tager længere tid at forberede aktiviteten end det tager for hunden at finde og æde kødbollerne, men hunde elsker det:))

• #8   21. jan 2009 Hej Alle, tusind tak for alle jeres gode råd. Vil helt klart gå i krig med dem alle sammen:-)

- Dorthe --> jamen hende vil jeg gerne låne;-)

• #9   2. jun 2009 Fru Robbie: må hvalpe også få okse knogle? og skal det være en bestemt knogle fra et bestemt sted på dyret?

Kommentér på:
Aktivering af Chihuahua

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce