Udstillere i DKK

Udstillere i DKK

Medlemmer: 352
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.208 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Fedekur... Hjælp søges... Fedekur... Hjælp søges...

Nu er jeg ved at være godt og grundigt træt af vi ikke kan få vægt på lille Zila...

Hun er ikke udsultet eller udmagret, men hun er simpelthen ALT for tynd...

Vi har efterhånden prøvet alt.. Øgning af fodermængden, 4-5 forskellige fodermærker med enormt fedtindhold heriblandt sensitiv foder, leverpostej med ris, lakseolie i store mængder i foderet, godbidder i ekstreme mængder, marvben hver dag.. Ja der er efterhånden ikke det vi ikke har fyldt på hende, men trods en enorm god og altædende appetit kan vi simpelthen ikke få vægt på det lille myr...

Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan vi kan få vægt på hende NU, uden at smadre hendes lille mave i stykker?

Er blevet rådet til at give hende en halv blok svinefedt sammen med hendes daglige foder, men kan det være sundt? Jeg er efterhånden ved at være så fortvivlet og ser virkelig mig selv som en dårlig "mor" over at min lille dejlige tøs skal være så tynd..

Vi har haft dr. dyr på råd flere gange, men deres foder, kosttilskud og råd har intet hjulpet, hun er sund og rask og hendes forbrænding fejler ingenting.. Hjælp...

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet fungerer ikke – skylleknap giver kun lidt vand 880 kr.
  • Udskiftning af 4-5 mursten i facade på hus og lidt fuge reparation 2.000 kr.
  • Throw trash 600 kr.
  • Afhentning og bortskaffelse af jord 500 kr.
  • Hækkeklipning 2.200 kr.
  • Fjerne tapet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fedekur... Hjælp søges...
  • #1   28. jan 2009 vi begyndte at barfe vores fordi han nægtede og spise mildest talt . -. . og det hjalp

• #2   28. jan 2009 hvis hun er sund og rask hvorfor så tvinge vægt på hende -- problemet kan jo være at i ødelægger hendes naturlige foderoptag og senere når hun har sat sig så kommer hun til at kæmpe med vægten..

min monty er også super tynd - men som dyrlægen siger så er han fyldt med muskler - så det bekymre hende ikke - heller ikke mig - han spiser og er rask og stærk og trives - så må vægten komme efterhånden som han bliver ældre...

• #3   28. jan 2009 Jamen det er bare ikke til at holde ud og se på og selv dyrlægerne åbner øjne hver gang vi er inde med hende.. Nu er sagen også den at hun er den smukkeste lille Beagletæve, men vi vinder intet på hende til udstillinger heller med den ene begrundelse at hun er for tynd..

Jovist er hun stadig glad, aktiv osv., og det er heller ikke til at mærke på hende hun er for tynd, på nær her i vintermånederne hvor hun fryser som bare pokker fordi staklen ingen sul har på kroppen.. Har overvejet at vente og se om det hele måske vender efter hun har haft hendes første løbetid, men for pokker hvor gør det bare så ondt i hjertet når hun ligger udstrakt og putter og man så kan tælle samtlige ribben..

• #4   28. jan 2009 Lene: Hendes stofskifte er helt normal ifølge dr. dyr.. Det var det jeg mente da jeg skrev hendes forbrænding - kunne ikke lige huske hvad det hed ;o)

• #5   28. jan 2009 ja jeg ville også bide pinen i mig -- tror ikke det vil være sundt at hælde alt det fedt i hende.. men kan godt følge dig -- tænker også sommetider -- æjjj monty - din lille pind.. giv hende en løbetid - så begynder der ofte at ske en masse her efter -- og tag på udstilling for øvelsens skyld -- træningen og oplevelsen har i jo selvom hun ser lidt pillet ud..

• #6   28. jan 2009 Jeg havde samme problem med Tempo - vores løsning?

Eukanubas HIGH energy foder eller belcando High Energy (det til agility og jagthunde) - fodring i bur, med efterfølgende påtvungen "liggen stille" i 2 timer, morgen og aften. om morgenen efter morgen gåturen og om aftenen, inden sengetid, men før aftenluftning. Dertil Hennes Petfoods Pemikan ca 100/200 gram dagligt. tørfoderet var spis så meget du kan til hvert måltid.

På udstillinger udfordring af halvmængde foder, plus 1/4 l piskefløde i foderet ca½ time før ringbedømmelse (giver ekstra energi, plus "mere fylde" i maven)

så kunne jeg holde ham normalvægtig (eller lige i bunden af det) ca 19 kg mod de andre hanners 21-22 kg.

Det der gav mest var faktisk at han skulle ligge stille efter fodring, da han ellers brændt foderet af med det samme veda t løbe det af.

Held og lykke med fedekuren

PS. jeg har over flere gange fodret med de der blokke svinefedt og det tager de ingenskade af - hverken dårlig amve eller noget- men heller ingen vægtøgning for vores vedkommende

• #7   28. jan 2009 Sussan: Det var da en opskrift der kunne bruges til noget.. Tror da det er noget vi skal prøve.. ;o)

Hmmm.. Men kan godt være jeg, som i andre skriver lige skal se tiden an til hun har været i løb første gang, for det er jo heller ikke fedt at spæde hende op nu, hvis hun så efter løbetiden også ender med at tage på og dermed måske bliver halv overvægtig.. Syntes sgu det er svært med de Beagler, netop fordi de har en tendens til overvægt, hvilken jeg jo også har en af, som godt måtte tabe sig et kilo eller to, men det er så en anden historie... Puha, kan blive helt i vildrede over de hunde nogle gange..

• #8   28. jan 2009 Maybe - var lige inde og kigge på hende - på nogle billeder ser det fint ud, men dem hvor hun ligger ned, er det jo tydeligt hun er meget tynd, jeg ville straks fodre op - synes faktisk det er langt sværere at få sul på dem end af dem.....

Men start blødt op med en af delene... enten høj energi foder eller eks pemikan.. pemikanen er rigtig godt i det der ikke skal så meget til før det giver resultater. smiley

Du spørger bare hvis det er smiley

Jeg har jævnligt bøvlet herhjemme med hannerne.. Nu er det dog ikke værre end jeg kan holde tarzan oppe i vægt ved løbetid ved at fodre med høj energi, men det var sejt med Tempo, så forstår dine fustrationer smiley

• #9   28. jan 2009 det er sku også en julgel -- tror det jeg bekymre mig mest om ved mine hunde det er om de får rigtigt og æde - og med pølse sad jeg næsten og skar maden ud til ham og proppede den i gabet på ham. .--- og jeg måler og jeg vejer -- og kigger og drejer -- og glor i fodder bøtten og læser på nettet og spørger og spørger --

men som min dyrlæge siger - sidsel du har smukke velholdte hunde med en flot pels, smukke tænder og et godt humør - så et eller andet må du jo gøre rigtigt.

faktisk så har monty så smukke tænder at vi her i forbindelse med alle overvejelserne om vi skulle aflive ham blev spurgt om vi ville donere hans kranie til udstilling - fordi han har de smukkeste tænder.

• #10   28. jan 2009 Iøvrigt sætter nogle tæver sig efter løbetid, mens andre bliver endnu tyndere, derfor jeg mener du skal fodre hende op, måske ikke til normal vægt, men så ikke man kan "tælle det hele"

Hvis ikke du har prøvet det vil jeg gerne finde navnet/modellen på Det Eukanuba jeg brugte til Tempo det virkede kanon, men var godt nok også dyrt...

Jeg har haft enkelte hvalpe/unghunde der bare ikke har fungeret på hvalpe/voksen/junior- foder og derfor er kommet direkte på høj energi

• #11   28. jan 2009 Sussan: Du må meget gerne finde mærket på Eukanuba.. Vi har selv brugt det på et tidspunkt, men tror ikke det er det navn du taler om - ihvertfald hjalp det ikke på Zila.. Zila hører nok blandt dem der bare ikke fungerer på hvalpe/voksen/junior- foder, ihvertfald har vi jo som sagt skiftet foder en 4-5 gange uden resultater..

Pemikanen som du snakker om, hvad er det og hvordan gives det? Det lyder ihvertfald meget interessant og som noget jeg tror vi godt ville kunne begynde på med det samme..

• #12   28. jan 2009 Mærket tempo fik er Eukanuba Working Dogs, er en sort pose med lyserød top mener jeg. og der er vist en BC eller en jagthund på forsiden - fungerede som sagt super godt.

Af samme caliber er Belcandos High Energy - også et kanon foder, men noget sværer at få tag i

pemmikan kan du læse om her (link fjernet) de fleste velassorterede foderforretninger har også Pemikan

Husk også på at HVER gang du skifter foder er der en omstillingsperiode for maven, hvor de tynde som regel taber vægt.

Tempos vægtøgninger startede over en ca 14 dages periode

• #13   28. jan 2009 hmmm det kan også være Eukanuba Jogging & Agility fungere på samme måde som Working dogs, men med et mindre mængde fedt.. så der må du lige prøve dig frem.. ville dog klart bruge Working til din tæve i første omgang

• #14   29. jan 2009 Jeg ville også prøve noget høj energi foder, måske endda lidt hvalpefoder....

Har i prøvet med kød med et højt fedt indhold, ekstra olie eller æg?

• #15   29. jan 2009 vi har haft samme problem med en af vores vi giver ham oksefedt pulver med en lille smule kogende vand i og så vende foderet i så spiser han, og holder sin vægt. man kan købe det hos hokamix og det er ikke ret dyrt.

• #16   30. jan 2009 Jeg bruger ren svinefedt i maden til vores diende tæve plus vores whippet som også er på den tynde side og som skal op i vægt til udstilling. Dertil kommer at jeg putter lidt leverpostej i microen så det er lidt varmt og mere indbydende og blander så en del små klumper svinefedt i ..
    Til tider bruger vi ogtså Pemican som siriuspatruljen bruger til slædehundene .. det virker alt sammen synes jeg.

• #17   30. jan 2009 Jeg har også haft dette problem med donna, jeg syntes du skal gi hende et dækken på når i er ude , for de bruger UTROLIG meget energi på at holde varmen og især nu vor det er så koldt. Og bruger hun ikke så meget energi på at holde varmen når i er ude tar hun også det mere på. Og som du siger at hvis hun ligefrem ryster når i er ude må hun da bruge en forfærdelig masse energi. Men sørg endelig for at hvis du gir hende noget menneske mad er det ikke kun vigtigt at der er fedt i men også masser af kcal.. Og hvis du så ellers kører hen til slagteren og henter nogle kalve knogler fra en ko/kalv som de lige har pateret, der har de nemlig som regel nogle hundeposer som folk med hunde kan komme og hente gratis for så er de jo fri for og smide dem ud, nogle bruger dem også til at lave suppe med, men dem er hundende hvertfald helt vilde med og der er rigelig med fedt på..

• #18   5. feb 2009 prøve med kippers(det der dåse fisk) det gir godt

Kommentér på:
Fedekur... Hjælp søges...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce