{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Succes! {{forumTopicSubject}}

Vil bare lige dele min trænings-succes med jer andre, da jeg kun kan forestille mig, at der findes andre beagleejere med samme problem!
Lige siden vi fik Gambey for over et år siden har vi irriterret os over, at han altid hoppede op ad køkkenbordet for at tjekke om der skulle være noget at få fat på!
Vi har selvfølgelig sat alt mad ind til væggen, så han ikke kunne få fat på det. Vi har forsøgt at skælde ud, hvilket vi kunne se ragede ham en papand smiley Vi har forsøgt at liste os ud og overraske ham og dermed tage ham på fersk gerning. Men han var snu den kære hund, for han hoppede aldrig op, når vi var i nærheden. Han kunne stå ude i køkkenet og holde øje med at vi gik ind i stuen og satte os, for derefter at hoppe op og hoppe lige så hurtig ned igen, når vi rejste os og listede mod køkkenet!
Pyh, hvor var det frustrerende! Og vi kunne aldrig slappe helt af, når vi var i byen med ham og der var mad i køkkenet...
For nogle uger siden blev jeg så arrig over det og tog en drastisk beslutning: Hver gang (hver eneste gang) vi hører ham hoppe op (eller rettere, når han hopper ned, for det er det eneste vi kan høre) går vi hen til ham og fører ham ud på altanen (det kunne have været et hvilket som helst andet rum, men altanen passer bedst for os!). Altså en time out på et par minutter.
Resultaterne er fantastiske gode! Han hopper stadig op, men det er blevet reduceret til 1-2 gange per dag! I weekenden var vi på besøg hos min mor og han hoppede ikke op én eneste gang - lagde sig bare under spisebordet og jeg kunne spise i ro og fred uden konstant at skulle være på vagt!

Synes bare det er så dejligt smiley Så må i bruge historien til lige det i har lyst til!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Succes!
  • #1   4. feb 2009 det så dejligt når det lykkes, vi havde det problem med freja at hun os hoppede op ad os og køkkenbord når vi sku spise, hun tiggede virkelig meget! og vi gav hende os en time out, hver gang hun tiggede så blev hun lukket ud af køkkenet og babygitteret lukket.. så stod hun der uden for og hylede men kom fø'rst ind igen når hun var rolig.. nu der ligger hun sig i kurven eller lige frem uden for køkken døren når vi skal spise, det så skønt at ku spise i fred smiley

• #2   6. feb 2009 Ja, jeg følger Jan Fennell!
    Og i går var han slet ikke på altanen, så det bliver bare bedre og bedre smiley

• #3   6. feb 2009 Fin beretning Stine. SÅ GODT at det har fungeret! Nu ved jeg så heldigvis også at du ikke ignorerer ham konstant.

• #4   6. feb 2009 Gider ikke at diskutere træningsteorier! Det var i hvert fald ikke meningen med indlægget. Det blev skrevet i en sejrsrus og så må folk som sagt bruge det til lige det de vil!
    Jeg bruger den metode, der virker for os... Det vigtigste er vel at man har en dejlig harmonisk hund, som man kan elske og leve sammen med smiley

• #5   6. feb 2009 Jeg giver dig fuldstændig ret Stine. Hvad der virker for at Gamse og i to tobenede kan få det til at fungere sammen det er det vigtigste. I har heldigvis en dejlig (men fræk) dreng, der har et lækkert sind. Men hundens værmåde over for andre, inkl. ejerne, har i allerhøjeste grad noget at gøre med hvordan ejerne har taget sig af den, det være sig træning, adfærden over for den osv. Og en historie som din kan måske være til hjælp for andre, og andre igen kan måske ikke bruge den til noget.

Ida: Godt at høre det virkede for dig og Freja også ;0)

Kommentér på:
Succes!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce