{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stop dyremishandling
  • #1   26. feb 2009 Jeg synes istedet du skulle sætte dig ind i forskellene på danske forhold og engelske.
    Det er nemlig på ingen måde sammenligneligt.

• #2   26. feb 2009 Ja det er jeg godt klar over, og jeg ville meget gerne have hørt lidt mere om forholdene herhjemme.

Men der er jo ikke tvivl om at der også er en del racedommere herhjemme som ser bort fra hundens adfærd og genetik når de dømmer hundene på udstilling

• #3   26. feb 2009 Katrine -lidt mere? Der var ikke et ord om forholdende herhjemme udsendelsen er engelsk, og viser udelukkende forholdende der;o)

På en udstilling er det såmænd slet ikke meningen at dommeren skal vurdere hundens genetik og sundhed (andet end ved åbenlys sygdom, som f.eks. hvis hunden halter, har tydelige smerter e.l., hvor den jo så osse kan blive sendt hjem uden bedømmelse). Dertil har vi avlsrestriktioner der foreskriver at en islandsk fårehund f.eks. skal øjenlyses og HD-fotograferes, og at en cavalier skal hjertescannes osv.

I programmet nævnes at løsningen på problemet (eller en stor del af den i hvert fald) er at indføre avlsrestriktioner. Dette har vi allerede i DK, og dermed arbejdes der altså allerede i rette retning.

• #4   26. feb 2009 Men de restriktioner er bare ikke gode nok når hunde stadig avles så de får kortere snuder og ikke kan trække vejret.

Og jo mere vi får debatten igang, kan vi jo måske få de tankeløse avlere luget fra på en eller anden måde.

• #5   26. feb 2009 Jamen hvad vil du så? At man forbyder de racer? For det tvivler jeg på du kommer igennem med.
    Og racens standard "tilhører" racens hjemland, s skal den ændres, er det altså det pågældende lands kennelklub der skal gøre det, og det kan du altså ikke styre via en facebookgruppe;o)

Hvis det er mere uddannelse til dommerne du vil have, så de læser/fortolker standarden anderledes, jamen så har DKK allerede tænkt i den retning (og efteruddannet dommere).

Men så længe der er købere, bliver hundene altså osse avlet

• #6   26. feb 2009 Jeg vil ihvertfald have debatten igang, så folk er klar over hvad de køber.

Jeg vidste foreksempel ikke at den nuttede krølle mopsen har på halen, er et resultat af en meget skæv ryg. Så er det pludselig knap så nuttet.

Derfor skal vi have åbnet øjnene op for køberne.

Og ja jeg ved godt at man ikke kan forvente mirakler, men man må jo gøre et forsøg.

• #7   27. feb 2009 Hej Katrine V

Din holdning til problemet kan jeg godt lide, men jeg må give Michelle ret på den måde opnår du INGENTING. For det første var udsendelsen fra England og det er i sig selv et problem, fordi de står uden for FCI .
    Dette kan på ingen måde overføres til Danmark, da officiel avl under DKK forbyder at degenere racerne mere og der sat nye standarder for avl. Det betyder eks. at boxere, mopser og bulldogs ikke længere må avles med ekstremt korte snuder, så de ikke kan trække vejret frit.
    Men det er ikke en proces som kan klares på 5 - 10 år, den tager nok nærmere 10 - 20 år. Men istedet for at spilde dit krudt på ligegyldigheder på facebook, så kom og hjælp os med arbejdet i DKK og/eller IF-klubben, det virker og hjælper.
    Du kan jo kontakte os på tlf. 62 25 25 81 og tale med Frank (han sidder i avlsudvalget for IF i Danmark og der gøres rigtigt meget for hundene ikke får nogen avlige defekter.)

Mvh
    Susanne

• #8   27. feb 2009 Det vil jeg tænke over

• #9   27. feb 2009 God ide!

Kommentér på:
Stop dyremishandling

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce