Hjælp tak:-) {{forumTopicSubject}}
Ja vidste ikke hvad jeg skulle kalde det her emne da jeg har en del blandede spørgsmål:-(
Altså de symptomer på allergi som Diva har, er rødmen mellem trædepuderne og i ørene(kommer dog mest i stressede situationer), mangler hår nogle steder(er svært at se hvis man ikke ved det) også klør hun sig self os lidt. og slikker meget i poterne..
Sidst hun havde lopper, bed hun sig selv til blods:-(
Min nye dyrlægen har givet mig hills d/d også sagt at dte ville være en super ide at dryppe hende imod lopper en gang i måneden.
Så nu skal jeg bare gå og vente i 2måneder for at se om det foder hjælper, jeg sys det er pisse hårdt bare at vente.
Diva viser ikke de store tegn på smerte hun er en rigtig hyggefis og altid fart over feltet.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre hvilke råd I har får at helgardere sig imod diverse former for allergi. Her tænker jeg bla loppekur, mod loppespyt, og self panisk rengøring mod husstøvemider.
Jeg vil også meget gerne høre hvis der er nogen hvis hund har haft/har de samme symotomer:-)
MvH en fortvivlet "mor"
aug 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 192 Svar: 926
Freja har loppespyt og husstøvmide allergi, jeg fik af vide at hver måned sku hun have loppemiddl, jeg bruger frontline combo vet, tror jeg nok det hedder..
mht hendes støvallergi er hun begyndt i hyposensibiliseringen og jeg fik afvide at det jævnligt sku gøre rent der hvor hun sov op opholdt sig meget og tæpper sku vaskes jævnligt.. dyrlægen sagde og det var en god ide at freja kom i bad 1-2 om måneden... men jeg fik af vide at det har ik noget med hvor meget og hvor lidt man gør rent, selvfølgelig skal der ik være støvet overalt, de vil vi jo heller ik leve i, men hvis bare der bliver gjort rent og luftet ud..
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.768
aug 2007
jun 2007
Følger: 44 Følgere: 41 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.191
prøv evt at give blendene grøntager og kogt kyllling og fisk en uge. hvis det aftager er det nok foderet der er synderen
jun 2007
vi har prøvet alt hos dyrelægen og blev 25000 fattigere. det sidste de kunne gøre var at give hende en sidste spøjte og der var hun kun 1 år.
vores dyrelæge sagde også at de kun kunne finde ud af det hvis hun var på det foder og det er måske også rigtigt når de kun kender det. men da allergifoderet stadig er lavet er 60-70% korn og det var lagermider hun ikke kunne tåle kan jeg ikke forstå at de ikke siger man skal prøve noget uden korn.
jun 2007
men som der bliver spurgt om. hvordan afhjalp i imod allergi? der ville jeg prøve noget andet hvis der ikke er hurtigt bedring. men i følgeskab med dyrelægen.
vi fik også af vide af vi skulle prøve kogt rig og kylling, de glemte bare at fortælle at det skulle være udkogte ris. men jeg hved bedre nu og selvfølgelig fik hun det ikke bedre, da det igen var et kornprodukt.
jeg tror også der er forskellig grad på allergi og nogen hunde får det bedre på deres foder, men lulu har været ekstrem og bare en krumme slog hende ud.
men en ting som man også skal passe på når det gælder lagermider er at de kan komme i foderet efter man har åbnet posen. derfor er det vigtigt enten at fryse det ned eller opbevare det i en lufttæt beholder.
jun 2007
du kan evt se billeder af hende i hendes allergialbum
skal siges at jeg har også skiftet dyrelæge, men kører også 100 km. men de hjalp hende efter en måned og jeg stoler 100% på dem. de er holoristiske og nægter at putte noget i hunden, men mindre det er trængt nødvendigt.
jun 2007
jeg har lige prøvet noget tørkost på hende, for så skal de bruges som godbidder og det slår hun ikke ud af. det er nyt i dk og hedder fitness trainer. man kan læse om det her www.novafoods.dk
jun 2007
men selve lagermiden kan værken koges, spaltes eller fryses væk hvis den er i fra starten. jo den er død, men det er ikke der allergenet er, det er deres lorte hundene ikke kan tåle.
fitness som lulu har prøvet er med ris. men da fabrikken selv høster (og slagter deres dyr) kommer det direkte ind og bliver opbevaret så der ikke kan gro svampe. det er det lagermiden lever af. de garantere 100 % lagermidefrit tørkost. svampene kan ikke leve på en tørhed på 4 % og det er det det bliver opbevaret under.
i andet kommencielt foder er det korn der er i overskud fra det vi mennesker ikke kan bruge, det vil sige fyldt med svampe og ikke egnet til menneskemad. og der er lagermider i...
jun 2007
for hvis der er 1 % i posen når du får den, men 80 % når du når posens bund, ja så kan du selv se at det ikke hjælper at have allergikost stående. for hvis posen er i nærheden af andet korn ( mel) så kan det spede sig inden du får brugt posen op
jun 2007
du kan tilmelde dig inde på www.dogvise.dk under fordrag.
jun 2007
her er det direkte link. det skader jo ikke at komme og hører. kan se du bor i kbh området, så det er bare og suge viden til sig:-)
jun 2007
aug 2008
aug 2008
jun 2007
Blank pels: hvis ikke: skæld mangler dyrisk fedt, mathed plante olier
taget frawww.barfbutik,dk
aug 2007
indeholder fedtsyre som ikke kan dannes i kroppen, men kun kan tilføres via kosten. mangel på essentielle fedtsyre kan foresage klør, tør hud og hår tab.
1-2 pumpeslag per 5kg"
aug 2008
nov 2005
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 63 Svar: 361
Hvs jeg var dig ville jeg ikke vente med at få taget de blodprøver, for det første kan i finde det rigtige middel til at afhjælpe symptomerne, og for det andet kan du rissikere at komme af med rigtig mange penge ved dyrlægen....
aug 2008
nov 2005
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 63 Svar: 361
Hjælp tak:-)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside