BARF-Gruppen

BARF-Gruppen

Medlemmer: 361
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
875 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Så tager vi springet.... Så tager vi springet....

I morgen tager vi på udflugt med hele flokken... En tur over til Barf-centret, hvor vi skal have alle hundene gennemgået fra ende til anden...

Vi er udstyret med, ikke mindre end 2 allergi-hunde, så vi føler, at vi er nødt til at gøre noget drastisk.

Desværre er vi nødt til, at sige, at dette er deres sidste chance for et tåleligt liv, så vi krydser ALT hvad der kan krydses.

Emma brækkede benet, da hun kun var 4 mdr. gammel, og er blevet skide-bange for at komme hos dylle, så hun skal på ingen måde igennem alle mulige blodprøver og hyposensibilitering.

Freja har gennem længere tid været helt vildt stresset, og vist øget aggressivitet og vi har ganske enkelt ikke kunnet finde en forklaring på dette. Hun er nok Danmarks mest gennemfotograferede hund, for der måtte da været noget fysisk galt med hende...!!! Heldigvis slog hun kraftigt ud, sidst på året sidste år, så der endelig gik et lys op for os alle... Hun hang ellers i en ret tynd tråd, da jeg ikke mente, at jeg kunne forsvare at have en aggressiv hund...

Lope har heldigvis ikke vist nogen tegn på allergi. Hun er bare en lille, tyk og dum (læs stædig) fransk dame.... ;o)

Så nu er det det vi gør og håber, at vi får de samme fremskridt i hundenes tilstand som mange af Jer herinde også har oplevet....

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af møbler 800 kr.
  • Elektriker 800 kr.
  • Sætte kilerem på texas rider 6100E 250 kr.
  • Hej jeg skal have hæng mit TV og TV bord op 800 kr.
  • Flytterengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så tager vi springet....
  • #1   6. mar 2009 Jo, vi skal skam over ikke mindre end 2 bælter... Kommer fra Vejle, så det er bare tidligt op og afsted...

Er godt nok også spændte på det her projekt, men vi bliver simpelthen nødt til at gøre det for hundene.

• #2   6. mar 2009 Daisie: Dér har jeg da været for længst... ;o) En anden bruger herinde sendte et link til mig...

En rigtig god og informativ hjemmeside, hvor vi brugte ret lang tid og faktisk også den, der gjorde, at vi tog det endelige valg....

• #3   7. mar 2009 Jeg er nysgerrig efter at høre hvordan det er gået

• #4   8. mar 2009 Så har vi været afsted og er nu de meget spændte ejere af 3 barf-hunde....

Det var godt nok en speciel oplevelse, at få sine hunde undersøgt derovre... Lars er en meget special mand, men han formåede, at få vores hunde til at føle det som om de var kommet i himmerige... De blev jo nærmest proppet med tørrede okse-struber.... ;o)

Der er ingen tvivl om, at han brænder for sit arbejde og hundene SKAL være glade for ham.... Og det blev de... Freja, det store apparat, sad jo nærmest på skødet af ham, da han skulle arbejde ved computeren....

Efter en grundig, og da også lidt overraskende, gennemgang af alle tre hunde, fik vi så foderplanerne, som vi skal overholde den næste mdr.

Der var jo næsten ikke det, der ikke var galt med vores hunde... Fejl-ernæring, dårlig pels, dårlige tænder (Freja) og smerter i mave og ryg og hypermobile led... Og så selvfølgelig den allergi, hos de 2 af dem, som var grunden til, at vi valgte at køre derover...

Efter konsultationen, fik Freja renset sine tænder, mens vi gik ind og "shoppede" kød til den første måned. Desværre kører vi i en KIa Picanto, så pladsen var ret trang, da vi kørte hjem derovrefra.... Emma sad (selvvalgt) på 4 kasser med 5 kg. i hver, hele vejen hjem til Vejle igen... Hun så så stolt ud på sit bjerg af kød.... ;o)

Igår var så faste-dag, så vi har glædet os som små børn til, at kunne fodre dem idag. Dagens ret var kallun, så vi var ret spændte på, om alle 3 hunde ville æde... Der var dog ingen grund til bekymring... Alt blev ædt også af hende den lille kræsne, som ellers aldrig spiser sin morgenmad op!!!!

Nu er vi bare ret spændte på, hvordan udviklingen bliver i den næste periode....

• #5   8. mar 2009 He he, ja, og det er sgu svært bare at se på, at ens hund får lov at te sig på den måde... Jeg fik et "stramt" blik fra Lars, hver gang der kom et lille pip fra mig i et forsøg på, at få hende til at opføre sig "pænt"...

Men som han sagde, ovre hos ham er det ham, der bestemmer... ;o)

• #7   10. mar 2009 Faktum er, at de er ret vilde med ham... Men mon ikke de fleste hunde ville være det, når de bliver "bestukket" i så høj grad af tørrede oksestruber...

Følte mig jo helt dum, da jeg fortalte, at Freja godt kunne være nervøs ved fremmede, på de dage hvor hun har det skidt.... ;o)

Faktum er, at vi nu har barfet i 3 dage og min hund har, for første gang i 3 mdr., ikke tynd mave!!!!

• #8   10. mar 2009 Daisie: Heldigvis er hun renlig... ;o) Men det er nu heller ikke nemt at samle flydende prutter op med en plastikpose...

Det jeg synes er mest fedt er, at Freja ikke længere skal stå og forsøge at komme af med det hele i næsten 5 minutter. Det var sgu så synd for hende...

• #10   10. mar 2009 Der er så bare én ting der undrer mig, men må nok hellere ringe derover og spørge i morgen...

Vores små hunde på 10 kg. skal have 200 g./dag, men Freja på 30 kg. skal kun have 450g./dag... Det er da ikke 2%....???

• #11   12. mar 2009 Hej Louise

Jo, det er skam os fra DCH/Give... Det er dog ret begrænset, hvor meget vi har fået trænet på det sidste. Freja har været pisse-stresset over alt det kløe, ondt i maven af foderet, så vi har bare trænet herhjemme...

Lope, den lille stædige franske frøken, har været i sin første løbetid, så hende har vi heller ikke været afsted med, men på LØRDAG!!!!

Turen til BARF-klinikken kan varmt anbefales. Jeg ved ikke om det er indbildning, men jeg synes altså jeg kan mørke stor forskel på Freja allerede. Hun klør ikke nær så meget, er meget gladere, har ikke tynd mave og leger meget mere med de små hunde herhjemme...

Kommentér på:
Så tager vi springet....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce