{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.413 visninger | Oprettet:

Er rasende, naboen fra helved. langt {{forumTopicSubject}}

så Fik vi ny lejlighed fra 1 februar og allerede er der problemer.

lige fra dag 1 har min nabo ikke kunne lide mig, fra inden vi flyttede ind da vi startede med at sætte den i stand har han bar skulet surt til mig når jeg har hilst på ham.

Nu begynder han at komme med truende sure brevet om, at mine hundee har skidt i fælleshaven i sten bedet og at jeg ikke har renset op efter dem.
Jeg trasker selvfølgelig derned, og konstatere at det er en kattelort og ikke en hundelort. ingen af mine hunde laver så små lorte, og de prøver i hvert fald slet ikke at dække dem til bag efter, så jeg skriver et brev tilnage at jeg ikke vil beskyldes for noget jeg ikke har gjort, og at skulle det endeligt ske vi overser en lort er han meget velkommen til at komme op og sige det i stedet for at skrive vrede breve.

så får jeg en mail fra min udlejer idag, at min nabo har haft ringet til ham, og jeg renser aldrig op i haven og pågangen er så beskidt og det i hvert fald på grund af mine hunde.

HVAD???????

Jeg renser ALTID op efter mine hunde og mon dog om opgangen ikke er møg beskidt fordi ham og hans venner har vadet op og ned af trapperne med møbler, selv i sidste uge hvor det regnede hvor de træt muddersko med ind i hele opgangen.

Så må man jo skrive et brev tilbage og forsvare sig.
så typisk at folk ikke har nok indhold i livet så de bliver nødt til at skabe gnidninger

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er rasende, naboen fra helved. langt
  • #1   16. mar 2009 ...nogen mennesker kan bare ikke gøre andet end at brokke sig....det er sgu sørgeligt... smiley

...hvis jeg var dig...så ville jeg banke på hans dør...måske "problemet" kan løses I føllesskab..??!!

...føler med dig - hader sure naboer....så jeg er så glad for, at jeg bor på landet...

• #2   16. mar 2009 Jamen mødte ham i opgange i forige lørdags, hvor jeg sagde at om natten kan jeg ikke altid se hvor hvalpen laver henne, men lovede at de så bliver fjernet som det første morgenen efter. og det sagde han selv var helt okay.

men han kan åbenbart ikke tage når man svare ham igen. så skal han ringe og klage til min udlejer i stedet. synes det er for lavt.

vi passer os selv og vedligeholder lejlighed LANGT over hvad der kræves i vores kontrakt. så hvorfor skal han så blande min udlejer ind i det.

• #3   16. mar 2009 Kender det godt.. Der hvor vi boede før, fik vi nye overboer.. 3 dage efter de var flyttet ind ringer udlejer ved middags tid (det er lørdag) og siger at de har klaget over vores hund har gøet om morgenen.. Spurgte så hva klokken var da den havde generet dem, for vi havde ikk hørt hende, og hun lå jo trods alt og sov i vores sen ind til vi stod op kl 10... Jamen det var omkring 8.30 den havde skabt sig åndsvag.. Jep jep, for der lå vi jo slet ikk og sov.. Og en anden episode, der fik vi et brev fra udlejer om at der var blevet klaget, ville så høre over hvad, jamen der havde hunden oss gøet helt vildt i en times tid en dag... Hvor vi så bare slet ikk havde været hjemme...

Så jeg forstår dig godt...

• #4   16. mar 2009 orker ikke sådan noget for gider ærligt talt ikke bruge min tid på at skændes, især når der intet er at skændes om

• #5   16. mar 2009 Elsker mine drenge
    Vores overboer/de andre i ejendommen fattede heller ikk at de ikk skulle vaske mellem 22 og 7, da vaskemaskine og tørretumbler stod lige op af vores soveværelses væg så vi ikk ku sove for dem... Der var jeg oss rasende..

• #6   16. mar 2009 Ja men folk tænker kun på sig selv.

og de skal bare have noget at brokke sig over

• #7   16. mar 2009 Ja, det er mega surt med arrige naboer...
    Står som flere i denne tråd overfor samme problem med min nabo. Ligemeget hvad jeg gør og siger er det bare ikke godt nok.

• #8   16. mar 2009 jamen som om de er perfekte.

jeg tolerede da at han i 2 uger har haft møbler stående i opgangen, fordi jeg så regnede med han på andre punkter kunne bærer over med mig men nej nej

• #9   16. mar 2009 Uha, det kender jeg alt for godt. I sommers fik jeg en klage over, at min hund gentagende gange havde stået og gøet hele natten. Der var tale om én lørdag aften, hvor hunden, sammen med en anden hund havde været i haven ½ time om aftenen og de kom igen ud ved 6 tiden om morgenen, og gøede selvfølgelig lidt.
    Ham der klagede boede til fremleje i 2 mdr, i min gamle nabos lejlighed :-(( Hvordan kan han som"gæst" i vores boligområde tillade sig at klage sådan til boligforeningen, uden overhovedet at tale med mig??

Der findes desværre folk som ikke tåler noget som helst, og ofte finder det første og bedste offer, selvom de hverken kan underbygge eller bevise deres påstande. Håber virkelig ikke du får flere problemer - men jeg synes du skal tage en snak med din udlejer, og ikke kun lade det foregå pr brev. Held og lykke.

• #10   16. mar 2009 Kan du ikke tale med de andre i opgangen og høre om de er generet af dine hunde?
    Og er de ikke, så få det på skrift så du kan vise udlejer det

• #11   16. mar 2009 jamen min udlejer plejer at være til at snakke med så tror og håbet heller ikke på han gør noget ud af det.

jamen snakkede sjovt nok lige med min overbo idag og hun satte sig på huk og snakkede lidt med de små og sagde " nååe det jer to jeg kan hører lege engang i mellem" så det er kun ham den er gal med.

men bliver der flere problemet må jeg bare få det på skrift, synes bare det er surt over noget så dumt som en kattelort??
    gad vide om han ikke hellere skulle snakke med de to der har udekatte her i ejendommen?

• #12   16. mar 2009 Uhhh ha, nu hvor vi snakker om sure naboer og genboer, så har vi selvfølgelig også en af den slags på vejen.
    Jeg bor i lejlighed med min mor, vores genbo er sådan et rigtig sladderblad, rander rundt til alle naboerne hele tiden og går nok i containeren 5 gange om dagen og 5 gange i sit skur og hver gang skal hun kigge ind af vinduerne, vi griner selvfølgelig.
    Men nu er hun begyndt at skælde nogle ud som også har en Pomeranian (pige) og de bor ikke engang på vejen men hun skælder ud over at hunden pisser i hendes lille planter hun har ved hendes plankeværk, men så er det man tænker den lille hund skal helt op og sidde i dem for at tisse, og der kommer altså rigtig mange hunde forbi, fordi vores vej er sådan en gennemgangs vej.
    Så nu har hun sat en af de tradionelle hundehegn op omkring de 3 planter, men jeg forstår ikke hvorfor hun ikke har sagt noget til os eller nogle andre.

Men altså jeg ville da foreslå at du gik op personligt at snakkede med ham om det, så det heller ikke brevene heller ikke så nemt misforståes og der skulle komme mere han ville blive rasende over smiley
    Held og lykke ..

• #13   16. mar 2009 Glemte lige at nævne at vi bor i et lejligheds kvater, med mange børn og selvfølgelig hunde.
    Gentagene gange ligger der store hundelorte rund om i kvateret og det bliver der selvfølgelig klaget over, også bliver man lidt sur for alle kigger bare på en når man komme gående også selv om man har en pruttepose på snoren.
    Jeg ved selv hvor trælst det er at man træder i sådan en så jeg skynder mig altid at samle op selv om det er små gnallinger og måske spild af en pose men alligevel gør jeg det.
    Men jeg synes godt kommunerne kunne gøre lidt mere i at sætte de hundeputs stativer op så der ikke kun er 3 fordelt på hele byen, fordi de er altid tomme når man kommer forbi dem.

• #14   17. mar 2009 Jeg kan sagtens følge dig i det er surt.
    Men jeg tror du må sørge for altid at være imødekommende over for ham.
    Også selv om det er svært.
    Måske efter du havde konstateret at det var katte lort kunne have ringet på og spurgt hvor "dine" lorte var for du havde ikke kunnet få øje på dem. Om han vil gå med dig og vise dig dem. For selvfølgelig vil du da gerne rydde op efter dig.
    Og sammen kunne i så konstatere at det var kattelort.
    Jeg tror også jeg ville få en snak med udlejer. Høre hvad du kan gøre for at undgå klager. Og sikre dig du overholder reglerne.
    At opgangen er beskidt efter hans flytteri synes jeg du skulle sige til udlejer. Ikke bebrejdene men om naboen måske har glemt at det stammede derfra. Og samtidig sige at du da selvfølgelig nok skal gøre rent efter dine hunde hvis de sviner sådan til.

Det handler om at være spørgende og smilende. Ikke forsvarende for det kan tolkes som dårlige undskyldninger.

Måske handler det fra din nabos side om han er bange for hunde. Måske du en dag skulle spørge ham hvordan han har det med hunde.
    Så har du forsøgt at få en dialog.

Nå det blev langt.. smiler..

• #15   17. mar 2009 Carina A - vil gerne støtte om om at vi mangler hundepose-skraldespande, for selvom man samler op, er det altså ikke super hyggeligt at gå tur med en lort i hånden, og tror måske heller ikke at folk ville synes det var rart hvis man smed den i en tilfældig skraldespand i en indkørsel, jeg bor endda i Hillerød, hvor der er jeg ved ikke hvor mange hunde, og ikke engang på stien ned til parken eller ned til skoven er der én.. har faktisk aldrig set en i Hillerød.

Apropos Skumle naboer, har jeg også haft en mand i min opgang der bare ikke kan udstå mig vi kalder ham 'den sure mand', jeg flyttede ind i min stue lejlighed i september sidste år, og fra start af har han været efter mig. Jeg er ikke typen der holder fester med høj musik og stive mennesker, men nyder da nogle gange at have et par veninder nede og spise og høre lidt musik og få en enkelt én, hver gang har han været nede og klage, og hver gang, efter han er gået, er jeg gået ud på opgangen, har kunne lukke døren og absolut intet høre, vi hører jo ikke høj musik?.. han har sågar en enkelt gang været nede at klage over min musik, hvorefter han gik ud i sin bil og kørte væk?!.. Han har også haft smidt gigaret skoddder i min postkasse der har ligget ude foran, selvom jeg ikke ryger?, samt sat tomme øldåser ovenpå min postkasse, selvom hverken jeg eller mine veninde drikker øl?.. men han er faktisk løsnet op siden jeg fik min lille Rico, nu kan han ikke være sur på mig når jeg kommer gående med ham, men tilgengæld har han så set sig sur på min kæreste, han mener grangiveligt at han har kørt 5 hækplanter ned?.. ved bare ikke lige hvor han skulle have gjort det henne.. men ja ok.

Men held og lykke med det ihvertfald.

• #16   17. mar 2009 man kan ikke snakke med dem, min udlejer boede her inden han begyndte at leje den ud og er åbenbart kammerater med mig tumpe af en nabo.

så nu vil min udlejer have jeg skal aflive mine hunde.
    kan han sku da ikke når der står i lejekontrakten at jeg må have husdyr og når de ikke larmer.

• #17   18. mar 2009 Syg verden at folk virkelig er så meget efter hinanden. Kunne man ikke aflive sure mennesker smiley Griner.

• #18   18. mar 2009 jo det ville jeg gå ind for.

har lig snakket med en om at leje hans hus idag, så venter spændt, han skulle lige tjekke om man må have hunde

• #19   19. mar 2009 Men man skal også passe på at de ikke får deres vilje ved at flygte for et sted er det jo det de ønsker.

• #20   19. mar 2009 ja men altså det bliver værre og værre og det gider jeg ikke.

er selv meget rolig så orker ikke spilde min tid på sådan nogle tumper

• #21   20. mar 2009 Kan godt forstå dig ville nok også selv flygte smiley

• #22   25. mar 2009 ja men de mener også når han har en der kan "bevidne" at vi sviner og larme ihh og åhhh så meget kan jeg vinde hvis han vælger at slæbe os i retten.:S

• #23   27. mar 2009 har allerede fået mig en ny lejlighed fra 1 maj, med stoer egen have til hundene, så kan vi ikke være til gene for nogen i hvert fald

Kommentér på:
Er rasende, naboen fra helved. langt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce