{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Cherry eye... {{forumTopicSubject}}

Jeg talte forleden med en ny buller ejer hvor han fortalte at opdrætter havde sagt at der var ting hun ikke ville dække, der i blandt cherry eye fordi at man angiveligt skulle premprovokere dette selv hos hunden..

Er der nogen af jer som har kendskab til dette, kan det virkelig passe at man kan fremprovokere det selv ved at stresse hunden?

Jeg tænker at hvis en hund allerede har det/tendensen til det så er det måske muligt at man kan forværre det ved at udsætte hunden for stress - men ligfrem at man kan fremkalde et cherry eye selv det lyder da underligt..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cherry eye...
  • #1   17. mar 2009 valdo er netop blevet opereret for dtte.
    dyrlægen sagde at det vat arveligt.
    når først de har cherry eye, er det korrekt at overbelastning kan forværre tilstanden, men total ro får det altså heller ikke væk.
    der er ikke anden løsning i længden en d operation, ellers vil hunden rusikere at få permanent øjenkatar

• #2   17. mar 2009 Trine..

Tænker at hvis en hund har det, altså øjet er plobbet ud en gang og kom på plads igen og så ser man ikke mere til det før tre mdr efter hvor hunden er til hundetræf og bliver lidt stresset fordi den er usikker men også nysgerrig og glad.. Fremprovokere man så selv at den får det agtigt igen:-)

Et andet eksempel kan også være at ens hund en dag er til dyrlægen, den bliver stresset over det som mange andre hunde gør og buti så pobber øjet ud og hunden har et cherrey eye.. opdrætter siger det der dækker jeg ikke for du fremprovokerede det selv ved at sætte hunden i en situation hvor den blev stresset..

Synes bare det lyder underligt at man skulle kunne fremprovokere en arvelig sygdom.. Enten har man vel arvet sygdommen eller også har man ikke.. Har man ikke så kan man vel ikke som ejer fremprovokere den... hmm..

Hvem skal afgøre om man som ejer da selv har fremprovokeret et cheery eye eller om det kom fordi hunden havde arvet det.. Den er nok svært og dermed nem at løbe fra som opdrætter..:-)

Da jeg havde besøg af denne lille buller forleden ville den bare så gerne lege og lege, ejer stoppede den et par gange og sagde at nu havde hun røde øjne og nok skulle slappe af lidt da opdrætter havde sagt at man selv kunne fremprovokere cherry eye..

• #3   17. mar 2009 Nej vel, det er det jeg mener.. :-)..

• #4   17. mar 2009 jeg har ikke kendskab til om det ligger i hans familie

• #5   18. mar 2009 han er på top.
    der er 100% garanti på operationen, dvs. hvis det ikke er løst, så opererer de gratis igen.
    pt. ser det godt ud

Kommentér på:
Cherry eye...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce