{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
559 visninger | Oprettet:

job ideer? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er forhåbentlig bestået min speciale del på torsdag og så har jeg kun min hovedopgave tilbage og så skulle jeg gerne være færdiguddannet.

Men nu er sagen jo så den at jeg læser finansøkonomi, og den planlagte stilling som bankrådgiver hænger ikke lige på træerne for tiden smiley

Så jeg er begyndt at tænke lidt i alternative baner efter jobmuligheder. Det skal være noget indenfor bank, økonomi, forsikring pension, ejendom, eller revision, da det jo er det uddannelsen er rettet mod. Det skal pga. tiden jeg kan være hjemmefra ikke være for langt fra mig geografisk (dvs en rimelig afstand fra slagelse, helst ikke over ½ time) og lønnen skal ligge på 20.000 eller der over. dvs 19000 kan gå an, men der er desværre et budget ...

Jeg har søgt i alle banker og pensions selskaber og må indrømme at der har jeg givet op, eller tæt på. Men er der nogle der har andre ideer? eller viden om virksomheder med en økonomi afdeling af rimelig størrelse hvor man evt kunne søge ind?

Jeg har overvejet revision, da det næsten er de eneste for denne branche der mangler arbejdskraft. Men jeg er virkelig i tvivl om det er mig, og om hvad det kræver. Så er der nogen der ved det, hvis man starter fra en uddannelse der giver merrit for HD 1. del.??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  job ideer?
  • #1   19. mar 2009 Om du så søger som gadefejer eller kassedame så er det næsten håbløs lige nu...
    Er selv key account manager og en dygtig en af slagsen - blev fyret gr. krisen 1 jan. 09 og har skrevet over 100 ansøgninger uden held... Ikke engang alle virksomheder gider at svare på annoncerne... Så det er sgu svært lige nu...

• #2   19. mar 2009 Det er bare overhovedet ikke sjovt..
    Ej hvor surt, dejlig julegave lige at få smiley Nej det er desværre næsten alle steder de mærker det.. Men held og lykke da, jeg krydser for dig.. Selv om man nærmest når til et punkt hvor man næsten opgiver...

Jeg startede uddannelsen for to år siden med en helt klar ide om hvad den skulle ende med, og som færdiguddannede var finansøkonomer nærmest garanteret job.
    Og så står man så her et år efter og det er nærmest umuligt!! A-kasse og andre ting er man jo ikke medlem af som dum studerende, for det har man slet ikke råd til, og nu er det lidt sent at melde sig ind i håb om at få penge hvis man evt står uden job som færdiguddannet.. ØV..

• #3   19. mar 2009 Hej

Jeg arbejder jo som ejendomsadministrator og er rigtig glad for det. Krisen har endnu ikke haft indflydelse her, men vi modtager dog mange flere ansøgninger end før (fra tidligere ejd. mæglere osv.)
    Men.. Jeg arbejder jo også i København, det er så meget lettere, at få arbejde hvis man indstiller sig på at pendle lidt..
    Hvad kom du forresten frem til at skrive om i specialet?

Mvh

Anne, nu færdiguddannet finansøkonom..

• #4   19. mar 2009 nej det er ikke sjov..

jeg er selv blevet fyret, og har sidte dag den 31/3.. og ikke noget andet..

og jeg finder nok ikke noget i min branche.. ejendomsmægler...

men mine hunde glæder sig tror jeg ..

• #5   19. mar 2009 Snak med nogle af revisionsfirmaerne i Slagelse og omegn. Jeg arbejder selv i revisionsfirma i Kbh. og herinde kan vi sagtens bruge flere folk. Mon ikke det samme er gældende (måske ikke helt så udtalt) i Vestsjællandsområdet.
    Din uddannelse kvalificerer jo fint og lønnen aftales altid individuelt, så det er bare at gå igang. Herinde ligger lønnen selvfølgelig højere, men generelt er det ikke lavtlønsområde.......
    Pøj, pøj. ;o)

• #6   19. mar 2009 PS: Jeg er selv oprindelig finansuddannet, har arbejdet i bankfaget mange år - det eneste jeg savner engang imellem er den store kundekontakt.
    Her er friheden til gengæld større, arbejder tit hjemmefra, hvilket hunden(e) synes er herligt, kan bedre planlægge fridage/ferier bortset fra i vores mest pressede periode (lige NU) og synes egentlig bare godt om faget. Tror også personalegoderne er bedre og omgangstonen, når jeg taler med mine tidligere kollegaer fra banken.

• #7   19. mar 2009 Det ligger godt nok på Bryggen i Kbh, men Deloitte..

www.deloitte.dk eller www.deloitte.com

• #8   19. mar 2009 Hvis man kan stå som vikar i sådan et fag er det evt muligt til du får en fast stilling??

Jeg har arbejdet som ssh vikar men der er intet at lave nu og søgte så uopfordret på et børn og unge center som vikar og fik job hurtigt efter og har et par vagter om ugen og det jo super når man tænker på krisen ellers, men de har jo stadig flere steder brug for nogle der kan tage vagter når deres faste personale ikk er på arbejde..
    bare en ide...

• #9   20. mar 2009 Ejendomsadministrator har jeg overvejet fordi dem jeg går i klasse med der har haft det som praktikforløb har været meget glade for det! Men jeg ved ikke hvor meget af det der er her nede af, og jeg vil MEGET gerne undgå pga hunden og mandens arbejde..

Anne; Jeg endte med at skrive om optimering af virksomhedens månedsrapportering smiley

Jeg er gået i kring med revisionsfirmaerne og derimellem også deloitte, de har jo en afdeling i slagelse. det der nagede mig var at jeg ikke rigtig sidder med en lyst til at skulle uddanne mig til revisor og gå hele vejen.. men noget af det kan man vel også bruge smiley

Jeg er lidt bange for det der virkar noget. fordi jeg kan ikke bare den ene måned nøjes med halvdelen af pengene, så det er selvfølgelig en mulighed som sidste udvej, men det er absolut sidste...

Ja ejendomsmægler smiley det er jeg glad for jeg hverken er eller vil være. men kan de ikke søge ind for ting som ejendomsadministration så?

• #10   20. mar 2009 det rigtigt men du kan jo ofte få vikariater, det blir jeg jo tilbudt gennem adecco de kan godt vare 2-8uger fx alt efter hvad kunderne har behov for og så har du da nogle penge hvis du ikk når at få fast arbejde, var som en løsningsmulighed til du har et fast job smiley

• #11   20. mar 2009 Det er helt sikker noget jeg lige vil undersøge, for tit så starter man jo først op evt aug/sept, men SU'en stopper jo fra juni, så der var det i hvert fald en rigti god mulighed hvis det er på den måde smiley tak

• #12   20. mar 2009 velbekommen, ku jo os være du fandt drømmejobbet på det sted på kom ud:)

• #13   23. mar 2009 Når du er under uddannelse kan du godt melde dig i akasse og få understøttelse når du er færdig.. Det skal bare gøres ca. en måned før studie stop.. Prøv at ring til de forskellige akasser..

• #14   23. mar 2009 Er det rigtigt? Jamen så er jeg jo i god tid smiley

Det vil jeg da lige gøre så.. tak for det! smiley

• #15   23. mar 2009 velbekommen.. Det et ihvertfald hvad jeg har fået at vide de gange jeg har startet på uddannelse..

Kommentér på:
job ideer?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce