19. okt 2007 Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
job ideer? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg er forhåbentlig bestået min speciale del på torsdag og så har jeg kun min hovedopgave tilbage og så skulle jeg gerne være færdiguddannet.
Men nu er sagen jo så den at jeg læser finansøkonomi, og den planlagte stilling som bankrådgiver hænger ikke lige på træerne for tiden
Så jeg er begyndt at tænke lidt i alternative baner efter jobmuligheder. Det skal være noget indenfor bank, økonomi, forsikring pension, ejendom, eller revision, da det jo er det uddannelsen er rettet mod. Det skal pga. tiden jeg kan være hjemmefra ikke være for langt fra mig geografisk (dvs en rimelig afstand fra slagelse, helst ikke over ½ time) og lønnen skal ligge på 20.000 eller der over. dvs 19000 kan gå an, men der er desværre et budget ...
Jeg har søgt i alle banker og pensions selskaber og må indrømme at der har jeg givet op, eller tæt på. Men er der nogle der har andre ideer? eller viden om virksomheder med en økonomi afdeling af rimelig størrelse hvor man evt kunne søge ind?
Jeg har overvejet revision, da det næsten er de eneste for denne branche der mangler arbejdskraft. Men jeg er virkelig i tvivl om det er mig, og om hvad det kræver. Så er der nogen der ved det, hvis man starter fra en uddannelse der giver merrit for HD 1. del.??
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 116 Svar: 931
Er selv key account manager og en dygtig en af slagsen - blev fyret gr. krisen 1 jan. 09 og har skrevet over 100 ansøgninger uden held... Ikke engang alle virksomheder gider at svare på annoncerne... Så det er sgu svært lige nu...
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
Ej hvor surt, dejlig julegave lige at få
Jeg startede uddannelsen for to år siden med en helt klar ide om hvad den skulle ende med, og som færdiguddannede var finansøkonomer nærmest garanteret job.
Og så står man så her et år efter og det er nærmest umuligt!! A-kasse og andre ting er man jo ikke medlem af som dum studerende, for det har man slet ikke råd til, og nu er det lidt sent at melde sig ind i håb om at få penge hvis man evt står uden job som færdiguddannet.. ØV..
okt 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 34 Svar: 403
Jeg arbejder jo som ejendomsadministrator og er rigtig glad for det. Krisen har endnu ikke haft indflydelse her, men vi modtager dog mange flere ansøgninger end før (fra tidligere ejd. mæglere osv.)
Men.. Jeg arbejder jo også i København, det er så meget lettere, at få arbejde hvis man indstiller sig på at pendle lidt..
Hvad kom du forresten frem til at skrive om i specialet?
Mvh
Anne, nu færdiguddannet finansøkonom..
aug 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 6 Emner: 3 Svar: 62
jeg er selv blevet fyret, og har sidte dag den 31/3.. og ikke noget andet..
og jeg finder nok ikke noget i min branche.. ejendomsmægler...
men mine hunde glæder sig tror jeg ..
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 9 Emner: 24 Svar: 3.178
Din uddannelse kvalificerer jo fint og lønnen aftales altid individuelt, så det er bare at gå igang. Herinde ligger lønnen selvfølgelig højere, men generelt er det ikke lavtlønsområde.......
Pøj, pøj. ;o)
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 9 Emner: 24 Svar: 3.178
Her er friheden til gengæld større, arbejder tit hjemmefra, hvilket hunden(e) synes er herligt, kan bedre planlægge fridage/ferier bortset fra i vores mest pressede periode (lige NU) og synes egentlig bare godt om faget. Tror også personalegoderne er bedre og omgangstonen, når jeg taler med mine tidligere kollegaer fra banken.
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.107
www.deloitte.dk eller www.deloitte.com
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.971
Jeg har arbejdet som ssh vikar men der er intet at lave nu og søgte så uopfordret på et børn og unge center som vikar og fik job hurtigt efter og har et par vagter om ugen og det jo super når man tænker på krisen ellers, men de har jo stadig flere steder brug for nogle der kan tage vagter når deres faste personale ikk er på arbejde..
bare en ide...
okt 2007
Anne; Jeg endte med at skrive om optimering af virksomhedens månedsrapportering
Jeg er gået i kring med revisionsfirmaerne og derimellem også deloitte, de har jo en afdeling i slagelse. det der nagede mig var at jeg ikke rigtig sidder med en lyst til at skulle uddanne mig til revisor og gå hele vejen.. men noget af det kan man vel også bruge
Jeg er lidt bange for det der virkar noget. fordi jeg kan ikke bare den ene måned nøjes med halvdelen af pengene, så det er selvfølgelig en mulighed som sidste udvej, men det er absolut sidste...
Ja ejendomsmægler
aug 2008
okt 2007
aug 2008
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 69
okt 2007
Det vil jeg da lige gøre så.. tak for det!
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 69
job ideer?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside