{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
894 visninger | Oprettet:

Varme blæse pumpe {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har været så heldig at jeg endelig har fået tilbudt rækkehus. Men er sørme blevet totalt skræmt da jeg hørte at det var elradiatorer og at det var el der opvarmede det varme vand.

Har så undersøgt en smule men ville høre om nogen herinde havde erfaringer og kunne fortælle mig hva prisen er og hva i har sparet og erfaringer iøvrigt.
Det vil ellers koste mig det vide ud af øjnene at bo der og så må jeg jo nok blive her på 2. sal med min gigt. Så vil helst i jordhøjde så jeg ox kan holde til nogle gode ture med hundene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Varme blæse pumpe
  • #1   26. apr 2009 vi bor i et hus hvor der er el-radiatorer og el-opvarmet vand.. Jeg tror såmænd ikke vi har ret meget større forbrug end andre har, sådan gennem snitligt i hvert fald. Vi har anskaffet os en varmekanon, og via den sparet en del af det på elregningen, som vi synes var rimelig dyrt..
    Du skal jo så ikke betale varme via fjernevarme, olie eller hvad andre muligheder der er. Hvis det ellers er et godt og sundt hus, så ville jeg da ikke fraråde dig det, hvis det kun er pga udgiften til el - for varme skal man jo have uanset hvad kilde der er til det.. Jeg er ikke helt klar over hvor stort forbrug vi har på månedsbasis - men det ville nok være ca det samme som hvis det var fjernvarme. Vi har undersøgt at det feks ikke kan betale sig at skifte til fjernevarme for vores vedkommende ...
    Kan du ikke få oplyst hvad det koster at opvarme det på månedsbasis/årsbasis?? Så kan du jo selv se hvorvidt det er reelt for dig at bo sådan et sted,,


  • #2   26. apr 2009 Susanne - jeg kan godt følge dig - og el er dyrt hvis man har brug for en god varme (som når man har gigt)

    Jeg har erhvervet mig en Zibro ovn - men termostat og temperatur indstilling - det kan jeg klart anbefale - og en 20l dunk koster fra 280-345kr alt efter tilbud og lign

    jeg bruger ca 1 dunk om måneden måske 1 1/2 hvis det fryser virkelig meget


  • #3   26. apr 2009 Hvad med en brændeovn... Du kan få en til træpiller - Det overvejede vi da vi havde fundet et hus med el varme - Dog blev det ikke aktuelt, da de ikke ville give det afslag som vi ville have...

  • #4   26. apr 2009 at varmtvands beholderen kører på el, er ikke så stor en katastrofe, vi har det til om sommeren(det har vi valgt sådan): så har vi fyet slukket om sommeren(stokerfyr), og får varmt vand via el.
    men at radiatorerne er med el, er knapt så godt, men gør som Charlotte skriver, køb sådan en Zibro ovn, til at opvarme de rum i er mest i, og så hold lav profil med elradiatoren i de rum, hvor i ikke er.


  • #5   27. apr 2009 Ham der boede der før var en mand på 90, så det er tvivlsomt at alle rum har været varmet op og ej heller at han har været i bad hver dag.
    Men jeg er ved at undersøge priser på varmeblæsepumpen og tror jeg vil supplere med den Zibro ovn der er blevet nævnt.
    Takker for alle rådene.


Kommentér på:
Varme blæse pumpe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce