792 visninger
|
Oprettet:
epilepsi {{forumTopicSubject}}
er der nogen der har oplevet at deres hun får et epileptisk anfald??
vores berner fik nemlig et igår... og pu ha hvor var det forfærdenligt at se på...
er bekymret og tænker om varmen kan give et sådan anfald...
knuzz
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 170
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 323
Jeg syntes, at I skal tage til dyrlægen med ham og få ham tjekket, hvis I ikke allerede har været det.
Hvis I har været det, hvad sagde han/hun så???
jun 2005
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 562
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 141
Jeg har oplevet det... vi aflivede vores rottweiler midt nat efter et anfald.. det er det VÆRSTE jeg nogen sinde har været med til.... hele den triste historie står i hendes profil, hvis du/I sku ha lyst til at læse det...
Dyrelægen sagde til os, at det eneste vi ku være sikre på, det var at hun ville få et anfald mere engang, men at det jo ik var til at vide om der gik 2 timer, to uger eller 2 år... man kan få epilepsi piller, men det er ik en garanti, at det virker... dem der har forældrene til min berner, de havde en berner førhen, som også havde epilepsi... -og mere og mere oftere med tiden.... i deres tilfælde fandt hun ud af, at hun kunne berolige den under anfald ved at sidde og snakke roligt til den... -MEN på afstand!!! måske en lille hjælp til næste gang
Men pyh, hvor jeg føler med dig... nu kommer den forfærdelige oplevelse lige op i mig igen
sep 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 323
feb 2007
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 9
Hun fik fenemal mod det.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 13
mange tak for alle de søde tanker og hilsner...
har læst en del på nettet omkring det og har talt med dyrlægen...
det er ikke så ofte at bernere for epilisi.. det er dog ofte set os retriver racen...
vi fandt hurtigt ud af at det er godt at holde hans hoved så han ikke ligger og slår det ned i jorden og når han begynder at komme til sig selv.. sp er det bare at snakke roligt til ham... og holde børn væk... for han er meget aggressiv det første kvarter...
men ja det er noget af det værste der kan ske for ens lille pus.. men en trøst er at de har ikke ondt under anfaldet men kan dog være meget stiv og øm i kroppen dagen eller et par dage efter....
men dyrlæge kan ikke gøre noget før vi ved om det er noget der kommer ofte eller sådan... men vi kan prøve at hindre anfaldene ved at undgå stress og at han bliver meget bange...
håber at nogle af disse oplysninger kan hjælpe nogen i samme situation.. kan kun tale for mig selv, men det er altid godt at høre fra andre der kan prøvet det samme og få fif og gode råd...
så mange tak...
mage hilsner fra santoses familie....:-)
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 170
feb 2007
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 9
At komme vand på hjælper slet ikke. Der komer bare en våd hund ud af det samt den måske er mere desorinteret.
epilepsi
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside