Sheltiegroup

Sheltiegroup

Medlemmer: 85
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
654 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Den skaldede sangerinde Den skaldede sangerinde

Watson og jeg skal have en konsultation med en hundetrimmer i dag for første (og forhåbentligt sidste) gang nogensinde.. Han skal ikke trimmes, men jeg lod beautyboksen ligge hjemme så jeg har kun furminator, kam og karde med i sommerhus. Hunden har været i havet hver dag i halvanden uge nu og har rullet sig i haven med det resultat at underulden er blevet filtret i hele verden... Grunden til at det er en trimmer og ikke en frisør jeg skal snakke med er at frisøren ikke er til rådighed i dag, desværre.

Jeg opdagede det først i forgårs fordi overpelsen er helt lige som det plejer.. Jag har stået med en køkkensaks (af mangel på bedre) og klippet store klumper filt af bagenden. Det værste er væk, og man kan heldigvis ikke se at det er klippet (bortset fra bag ørene, hvor det ligner et etageklip med en motorsav) men der er stadig mange små filtknuder tilbage der skal væk. Han må så hellere ikke komme i bad i dag da han fik en bayvantic i nakken i går, så jeg håber at jeg kan få anbefalet en genial børste af en eller anden art så kamprøven ikke skal trimmes på mås og bag ørene (resten er vist overkommeligt)

Kryds fingre... Min hund ligner virkelig noget der er løgn indeunder den glatte ydre og jeg er SÅ sur på mig selv over at jeg ikke var mere obs på pelsen her i ferien - den holder jo sig selv inde i byen hvor vi ikke bader og ruller os.

Det er vist godt det samme at jeg ikke har fået meldt os til nogen udstillinger inden for den nærmeste fremtid. smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den skaldede sangerinde
  • #1   8. jul 2009 Held og lykke smiley

Bare der ville dukke en sheltie op på vores salon, men sheltie ejere er nærige mennesker.!
    Samt collie folk..

Æv æv for mig.

• #2   8. jul 2009 Jeg har fået sådan noget talkum/silikone pudder som jag skal hælde på og prøve med karden. Hvis det ikke virker skal jeg nok have en coat king og så er der dømt ingen udstilling i i hvert fald 6 mdr. smiley

Det kunne da være at jeg skulle besøge dig en weekend så.. Watson fandt sig i ret meget fra dig. Det var jeg ret imponeret over, for han hader når jeg børster ham

• #3   8. jul 2009 Ja du kan bare komme smiley I skal være hjertelig velkommen!

Jeg vil altså ikke bruge coat king! Det ødelægger en pels som denne, coat king bruger vi til underuld på ruhårede terrier og spaniels..

ER han en filterkage ? Eller har han bare meget underuld med lidt filtre her og der??

• #4   8. jul 2009 Jeg vil sige at det nu er underuld med filter her og der. Der VAR nogle ret store klumper, men dem har jeg altså bare klippet af med en køkkensaks for der var ingen børster der kunne redde det. Jeg håber at pudderet og karden kan ordne det sidste ellers ved jeg ikke lige hvad jeg gør

Vi kan lige pb'e om en weekend.

Kommentér på:
Den skaldede sangerinde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce