595 visninger
|
Oprettet:
Bullmastiff overfalder gravhund {{forumTopicSubject}}
Hej alle
I Ordrup er der eftersigende en bullmastiff som umotiveret har overfaldet en gravhund. I DBK vil vi gerne finde ud af hvor vidt bullmastiffen virkelig er en bullmastiff. -og derefter handle ud fra det.
Er der nogen heroppe i området som kender noget til episoden? Ejere eller hunden?
På forhånd tak
maj 2008
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 5 Emner: 50 Svar: 896
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.475
Det hænger i min verden slet ikke sammen. Håber ikke denne smukke race forsvinde før jeg selv får muligheden en dag for at ejen en.
maj 2008
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 37
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 413
Desværre kender jeg ikke noget til episoden udover det der står i aviserne og på nettet.
Men jeg håber virkelig ikke at de vil forbyde racen som jo i 2005 (tror jeg det var) blev kåret som Årets Nannydog
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Hørte ejeren udtale sig i radioen og han beskrev hændelsen.. Bed mærke i at han sagde at hunden tog fat i hans hund og flåede maven op........................... stakkels hund og ejer....
Derefter tænkte jeg at enten må mastiffen ha' en hjerneskade ellers har den haft en helt forkert ejer !
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.475
Jeg har også snakket med 2 eller 3 opdrættere om det samme, og ingen af dem har sagt om det.
Michelle undskyld jeg spammer din tråd...
maj 2008
nov 2007
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 37
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 413
nov 2007
Følger: 61 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 40
Bullmastiffens Historie her:
(link fjernet)
Et lille uddrag der beskriver den dejlige race jeg kender her:
Bullmastiffen kan være kælen eller til tider en total klovn alt afhængig af hvordan den føler sig tilpas i den aktuelle situation. Bullmastiffen kan ses sove til middag samme med familiens mindste, se fjernsyn, ligge med alle fire ben lige i vejret, pjatte med hjemmets kattekilling, ja hver enkelt Bullmastiff har sin helt egen personlighed.
Den rigtige Bullmastiff- personlighed skal fremvise værdighed, stolthed, adræthed, intelligens, stabilitet og troskab. Bullmastiffen var jo som tidligere nævnt avlet til at arbejde som partner til mennesket, leve dag til dag afhængigt af hinandens venskab og tryghed. Der skulle være gensidigt respekt for at dette kunde fungerer optimalt. Den moderne Bullmastiff med det rigtige temperament har denne attitude og ved at den kan tage vare på sig selv og samtidig beskytte dem som den har knyttet sig til uden at vise aggressivitet med mindre situation kræver det. Stille og roligt sonderer den sit terræn, bruger kun sin overlegne styrke når det er nødvendigt. En vågen hund er nødvendigvis ikke en hund som farer forvildet rundt i en villahave og gør hysterisk af alt og alle.
maj 2008
Bullmastiff overfalder gravhund
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside