1.085 visninger
|
Oprettet:
så har vi hentet emmas mad {{forumTopicSubject}}
så har vi været ved den nye barf center butik i egå:D
pigen derinde var bar så sød... og emma fik en masse guffer:D vi fik oksekalun til 14 dage, og frugt pulver og vitamin pulver samt noget til hendes ører:) så nu glæder vi os til at give emma hendes første omgang barf i morgen aften, da hun skal faste 1døgn inden...
jeg syns det var ret dyrt.... 6 kg kød inkl det andet lig knapt 750 kr.... kan dette gøres billigere fremover???
vi skal til deres dyrlæge i starten a auggust hvor de vil tjekke emma helt igennem og lave en fuldendt madplan....
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Køber kød til 17 kr kiloet fra en kennel i Nordjylland.
Køber frosne kyllingelår fra f.eks Netto til 12-13 kr kg
Køber friske sild og fryser dem ned (Det er den billigste fisk man kan købe) fra fiskemanden
Og her på Sjælland kender jeg også til et slagteri der også sælger til 8-25 kr kiloet..
nov 2006
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 1.840
Jeg overvejer at BARFe hundene, og det vil da være super, hvis jeg kan hente tingene heroppe et sted :-))))
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
Hvis du skal sammenligne priser, skal du sammenligne på den enkelte vare... Hvad gav du for 6 kg. kallun?
Nogle gør det billigere, men så er jeg ret meget i tvivl om, om deres hunde får tilskud.... Men måske Stine kan opklare dette... ;o)
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 474 Svar: 2.355
jeg vil os gern ha link til den kennel hvis de sender ud??
jun 2007
Min hund får ikke andet ekstra ved siden af kødet end lakseolie. Så nej ingen vitaminer eller noget andet..
Jeg er af den overbevisning at får hunden varieret kød og lidt grønt ved siden af, så behøver den ikke også vitaminer osv..
Jeg spiser ikke selv vitaminer eller noget som helst andet tilskud udover min daglige mad.. Og jeg har endda født 2 børn på 2 år. Men jeg mangler stadig ikke noget
Loui - Jo de skal ikke kun ha' kallun.. Her er et udvalg af hvad jeg giver min hund :
Oksekød
Kyllingmix
Hele kyllingelår
Hjerter i lunser
Kallun
Hele sild (frosne, da hun ikke kan li' konsistensen når de er rå og blævrende)
Kæbekød
Indmadsmix
Strubehoveder til køddagene
Lammeribben (De er tilpas små til at hun kan fortærre det hele)
Derudover blender jeg lidt gulerod,broccoli,tomat eller hvad jeg ellers lige har i køkkenet til hende - en til to gange om ugen (hun begyndte at spise enormt meget grøs for en månedstid siden så mente at hun måske trængte til lidt grønt ved siden af. Nu spiser hun også kun normalt græs igen)
Min hund trives super godt på den menú. (varierer lidt alt efter hvad jeg finder af gode priser)
Når jeg så f.eks steger kyllingefileter får hun også lige en snackfilet i skålen engang imellem..
jul 2007
jun 2007
Dvs, bare en rå filet som en snack udover hendes daglige foder..
Min havde diarré inden så jeg var bare glad for at hende Lort blev normalt da jeg begyndte at råfodre.
Men de kan godt ha' en reaktion da hele systemet lige skal vænnes til ikke at få "skånekosten" som det kedelige tørfoder jo nærmest er..
jul 2007
forresten hun har fået en byld a en art det ligner en betændt bums rød og hård men den er på str med en 1 kr i omkreds... den er kommet lige pludseligt.... på forbenet... ?? nogen der ved hvad det evt ku være
aug 2004
Følger: 48 Følgere: 25 Hunde: 6 Emner: 87 Svar: 2.045
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.959
jul 2007
theo> jeg ihvertfald glad for al den hjælp vi fik og får...vi kan ringe dag og nat ... emma er tynd mave idag...men det vel meget normatl??
så har vi hentet emmas mad
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside