822 visninger
|
Oprettet:
Udstilling {{forumTopicSubject}}
Nogen som lige vil bruge et øjeblik på at hjælpe mig
???
Vi vil prøve at have Lady på udstilling... Hvilke krav er der til hvalpeklassen?? Skal hun kunne gå perfekt pænt, og stå helt stille, eller hvordan foregår det??
Må man snakke med sin hund i ringen?? Går ud fra at det er nul godbidder??
Skal de have udstillingsline på i hvalpeklassen eller kan man bruge halsbånd?
Håber nogen derude kan hjælpe
okt 2004
Følger: 90 Følgere: 91 Hunde: 5 Emner: 147 Svar: 1.024
Det med at snakke og godbidder, kommer vist an på hvilken klub du udstiller i (hvor den er stambogsført)
Jeg ville tage en udstillingsline på til en udstilling!
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 279 Hunde: 2 Emner: 164 Svar: 5.624
Men de går ikke så meget op i at de står helt perfekt i hvalpeklassen. Hunden skal jo helst synes det er sjovt.
Det er også meget godt at træne dem i at stå på et bord. Flere og flere af de mindre racer bruger borde.
Hvad angår line, er det meget forskelligt.
Hos staffen bruges der både guldkæder og staff-halsbånd. Jeg selv bruger halsbånd i hundens farve.
Men ellers tag på en udstilling og kig dem ud. Det har jeg gjort lidt i inden jeg fik Albert
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
Line ska være i en farve så den tager opmærksomhed fra hunden, det vil sige lyserød, rød og diverse andre farver som ik ka går i et med huden, er ik at fotrække. Det har jeg fået at vide af min ringtræner, jeg stillede op med en postkasserød, til mine 3 farvet dansk/svensk. Set i bakspejlet var det ski heller ikke pænt overhovedet, men jeg syntes jo det var smart.
Hvis man har en meget lys hund, ska man ha mørkebukser på. Og omvendt hvis man har en mørk, så hunden ik går i et med dine bukser.
Håber du ka bruge det jeg har skrevet, ellers spørger du bare. Har også link til steder hvor du ka købe liner osv til udstillinger.
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 8 Svar: 17
aug 2006
okt 2005
Jeg brugte også udstillingerne til at kigge efter hvilken type staff jeg ville have og til at komme i snak med evt. egnede opdrættere.
Det har bla. gjort at en del taler jeg med idag og hygger med når vi er på udstilling. Det er super skønt.
aug 2006
okt 2005
Ja, netop. Mange opdrættere er meget kritiske med hvem de vil sælge til, men jeg synes også at os som købere skal være det. jeg fandt heldigvis en skøn ung dame her på HG der hjalp mig med en masse viden ( Er veninder idag ) omkring racen, og derefter følte jeg mig godt rustet til at gå ud og tale med nogen opdrættere, for så vidste jeg jo hvad jeg talte om. Af de opdrættere jeg var interesseret i, fik jeg intet nej til at købe af dem. Det er også et skulderklap for det hjemmearbejde man laver.
Jeg valgte så ikke nogen af dem, men fandt min guldklump i Sverige. Men ingen nag fra nogen af de skønne opdrættere
aug 2006
Udstilling
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside