Mangler en at lege med Mangler en at lege med
Vores Scruffy på 7 mdr er simpelhen så hyperaktiv så vi er ved at gå amok til tider.
Han mangler ikke at blive stimuleret da vi træner meget, aktivere med mad osv, nej han vil blot lege konstant.
ofte må vi give ham timeout simpelhen fordi han er helt oppe i det røde felt, gøer og halser som en gal.
Vi har tænkt en del på at anskaffe en legekammerat permanent, men vi har i forvejen også en Westie, men måske der sidder en med samme problem som os, eller en hvor deres vaps skal udstationeres for en tid, så er vi på, vi ønsker det bedste for vores Scruffy, dvs vi barfer, træner to gange om ugen, træner dagligt og har meget kontakt med vores hunde, det er blot ikke nok for den lille.
Vi undre os selvfølgelig over hvorfor han er således, vi forsøgte at skære ned på hans træning osv, men det gjorde kun problemet større.
han er 7 mdr nu og vi håber da det aftager med alderen.
Mvh
amanda
jul 2008
Følger: 45 Følgere: 46 Hunde: 5 Emner: 108 Svar: 449
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 6 Svar: 86
Det lyder da ikke godt, jeg tro det vil hjælpe med da han få en fast lege kammerat alene hvor kun de 2 leger så han kan få lege genet "plejet" noget andet er at han er på vej til at blive voksen,den tid kan være meget hård ved både hunde og mennesker for der sker meget med en hund ,fordi hunden har en hurtigt " opvægst".
Det er svært at sætte dato på hvornår den tid er over med måske når han er et år eller måske før .
En hund bliver mere rolig efter den er halv andet år så der er lidt tid endnu Amanda desværrer.
Hold ud er det bedste råd tip og en legekammerat .
De bedste hilsner fra
Birgit
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 41
Held og lykke med at finde en, jeg kan nikke genkendene til det du siger, min er også fuldstændig hyperaktiv til tider, heldigvis tager jeg hende med i bilen på sådanne tidspunkter og slipper hende løs nede i hundeskoven, det er noget hun kan bruge og hun er rigtig træt når vi kommer hjem.
Så det kunne måske være en idé? At tage ham med i hundeskoven?
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
jul 2008
Følger: 34 Følgere: 37 Hunde: 4 Emner: 124 Svar: 2.798
Vi bor i aalborg ø, men kan også kører hvis det skal være:)
Jeg er lidt lykkelig for at JosefineF skriver hun kan opleve det samme som os, måske er det racen der er så aktiv, i hvertfald bruger vi hundeskoven ret meget, ofte to gange dagligt og så løber han løs på gåtur ca en halv time før sengetid, så vi bliver slanke her.)
Vi ville blive rigtig glad for en legekammerat eller to, helst en der måske kan lære scruffy at stoppe legen når den siger til, det har han rigtig svært ved.
Jeg har altid haft hunde også aktive hunde, men ham her, ja han slår altså bare alt.
Sig til hvis i vil lege og hvornår i kan, det ville være lykken for ham:)
Mvh
amanda
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 41
Efter Mollie har været i løbetid for første gang er hun stilnet lidt af, men hun får stadigvæk sine spasserture engang imellem *G*
Har faktisk familie i Frederikshavn så vi kommer til Nordjylland ret ofte, det kunne da være sjovt at mødes en gang eller to når vi alligevel er deroppe, så kan de måske få brugt noget af deres krudt
jul 2008
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Min Papse pige Avalee er rigtig legesyg og elsker at lege, men damen er også rigtig god til at sige fra.... Hun er ved at blive mere bestemt, hvilket jeg tror har noget at gøre med at hun snart kommer i løb.
Men vil i lege så skriv endlig til os.... =)
jul 2008
så det Syd kg da er en mulighed, jah racen er i sig selv en ufattelig aktiv hund, og også den eneste lille vovse som kan holde til at gå lange ture som en schæfer ..
Men vi vil gerne lege
jul 2008
amanda
jul 2008
jul 2008
Mangler en at lege med
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside