{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
965 visninger | Oprettet:

Udstilling, ehh Jubii {{forumTopicSubject}}

Ja så var vi på udstilling iHherning, det var en oplevelse, Scruffy startede dagen med at gø hele hallen ned, og intet kunne stoppe den lille.
Så købte vi et fint bur til ham og Isac som vi havde med i håb om det kunne give dem lidt fred, men ak nej, Scruffy forsøgte at æde buret mens han gøede.
Nå men efter to timer i bil og 3 timers venten, med gøen i al den tid, blev det så vores tur, ind kom jeg med en underlig Papillon, gående på bagbene, for det mener Scruffy er det nemmeste, så har man da overblik:)
Den stakkels dommer havde jo i forvejen hørt på Scruffy i mange timer og jeg tror faktisk han kun ønskede os hen hvor peberet gror, men han tog det nu pænt.GG
Han skrev bla. Hunden går bedre på sin bagpart en forpart(det kunne jeg da godt have fortalt, han rørte aldrig jorden med forbene) Han skrev han var en smule fladhovedet, måske var det pga gummihammeren(pjat) men det kunne jeg da også have fortalt.
Nå men alt i alt fik han lovende, og det var jo vældig fint, det svare til en 2 plads, problemet er bare han var den eneste i sin gruppe.
Så det er en ommer, vi må og skal have styr på den krudtugle, han er som tidligere nævnt meget oppe at kører og det her beviste at vi nok må indse at der ligger meget træning foran os før vi igen vil ødelægge en dommer i DKK..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling, ehh Jubii
  • #1   9. nov 2009 Tillykke med med placeringen , det kunne være meget være .
    Han skal bare have mere træning og have at vide hvem der bestemmer.
    Kender lidt til problemet når Amalie møder andre hunde i ringen hopper hun også op bagben og vil springe op af mig .
    Så vi træner også videre , håber jeg kan knække koden at hun går pænt.


  • #2   10. nov 2009 Ja suk mere træning, men vi har trænet med den lille siden han var 8 uger gammel, både ringtræning og alm træning ved DKK, det virker blot som om hans enorme energi ingen ende vil tage.
    Jeg kan forsikre dig om at alle i den kæmpe store hal viste Scruffy var der, folk blev egentlig meget trætte af at hører på ham, hvilket jeg godt kan forstå.
    Vi har trænet med godbidder hidtil og med legetøj, men vi har besluttet at gøre noget andet, vi træner på den gammeldags måde nu, dvs ingen godbidder og legetøj.
    Scruffy er egentlig også ret ligeglad med godbidder og genstande sætter kun hans tempo op.
    Jeg ser det lidt sådan at vi egentlig har belønnet hans stress med godbidder selvom han kun får dem når han gør det rigtige, det gør jo ikke hans stress mindre.
    Tværtimod ser det ud til at det vi sætter grænser for ham, altså med andre ord bliver overhund, ja det ser ud til at virke på en positiv måde.
    Han er stadig den samme glade hund men respektere mere vores NEJ og vores kropssprog.
    Jeg ved godt mange vil sige at sådan gør man ikke, men hvad der virker for jer, virker nødvendigvis ikke for os.
    Jeg ser meget ham hundeviskeren i tv, jeg ved der er delte meninger om ham og nogle kalder ham endda dyreplager, det er noget vås, se på hundene, de elsker ham til trods for han tillader sig at blive overhund.
    Sorry men jeg tror ikke mere på at optankning med godbidder konstant er vejen frem.
    Mvh
    amanda


  • #3   10. nov 2009 Jeg har også set ham hundeviskeren og syndes godt om hans måde at arbejde på.
    Det er da også lige meget hvad andre tænker og mener , hvis denne måde kan afhjælpe på problemet er det der skal til , jeg tro heller ikke
    alle hunde er ens og ligeså mange forskelige hunde der er, vel også forskelige måde arbejde med en hund på.
    Som du selv skriver er det der løser for mig hjælper måske ikke dig .
    Så kild I bare på ,håber der sker en forvandling med Scraffy men er jo heller ikke gammel .

    De bedste hilsner fra alle os

    Birgit


  • #5   10. nov 2009 Tak Birgit, sådan tænker jeg også:)
    Mette hvis du havde læst det hele ville du vide vi har haft addfærdspsykolog på, vi har trænet via DKK, vi har trænet ringtræning, alt sammen med godbidder som scruffy er ret ligeglad med uanset hvad vi tilbyder ham, og her taler jeg ved gud om det dyreste fineste kød samt alt muligt andet.
    Når det ikke giver responds fordi han stresser ja så må vi forsøge andre veje, og tag mit ord for jeg skam har fået vist, fortalt og lært hvordan man indlære med godbidder.
    Nu lyder det som om de aldrig mere får noget godt, det ville absolut være en løgn, vi barfer her og der gives skam masser af godt guf, både lagt som spor men også når blot det falder ind, dem gider han heller ikke rigtig, så det er ok du bøvser specielt hvis vi ikke havde forsøgt alt andet, men jeg vil vove den påstand at det har vi.
    Det der sker nu uden godbidder er faktisk at vi får hans opmærksomhed, istedetfor han kun stresser for en godbid han ikke vil spise alligevel og det virker hvilket må være det vigtigste så længe han er glad og tryg, og det kan jeg love han er, jeg ved med sikkerhed mine hunde ikke lider nogen nød, hverken med kæl, god mad eller guf.

    Mvh
    amanda


  • #6   11. nov 2009 Har I fået en legekammerat til Scruffy ?.

    Jeg tænkte på hvor sidder han når i køre bil ? der kan jo ligge en grund der hvis han ikke kan slappe af ,prøv jer frem hvor han slapper bedst af ved at køre en lille tur med ham ,det gjorte jeg med Wilma nu går det meget bedere med hende med at køre bil, hun stresser mindre som var det jeg ville opnå .

    Det er en skam vi ikke bor i samme by så kunne vi hjælpe hinanden med træningen, find nogle i kan træne sammen med.

    Hvordan tager Scruffy i mod gæster feks ? i en periode brugte jeg når der kom gæster at de ikke så til hundene før der var ro og så måtte de lege og kælde med dem bagefter dette gav også en ro på flokken .

    Dette er kun nogle få ideer som jeg selv har set resultat med .

    Det bedste hilsner fra os

    Birgit.


  • #7   11. nov 2009 Hej Birgit.
    Når vi kører bil har vi også prøvet os lidt frem og tilbage, han sidder normalt på bagsædet sammen med Isac, de er ikke i bur, for det har vi prøvet og du godeste sikken et maridt.hehe
    Han vil ikke sidde foran hos os, så han har egentlig selv valgt hvor han vil være, dog er han ikke helt så slem til at kører mere som før, så vi håber det med tiden aftager, vi kører dog ret meget med dem, så det er lidt underligt, han er bestemt ikke bange, halen er højt løftet og ørene ligeså, det virker mere som om han er utålmodig, selvom vi sandelig også har legetøj med i bilen.

    Når vi får gæster så gør Scruffy ikke, men han hilser voldsomt på folk, dvs hopper op af dem og vil lege, dog slapper han meget hurtigt af når folk ignorer ham, men han forsøger konstant at få kontakt på alle mulige og mest umulige måder.
    Vi forsøgte også den med at lukke ham inde, hvilket resultere i han gør og det kan han skam gøre i timer, nu har vi jo naboer og det kan vi ikke byde dem:)
    Ja det er ærgerligt der er så langt imellem os, for det er altid rarest at træne sammen med andre og samtidig kunne de få lege lidt.
    Jeg fik et tilbud om en legekammerat, så jeg vil se om det kan blive til noget.
    Foreløbig så træner vi stadig hver onsdag med DKK og så træner vi hjemme hver dag, han er dog teenager hvilket vi også har i baghovedet og kan mærke.
    Men der var altså mange teenagere hunde med på udstilling og de var skam trætte længe før Scruffy.
    Bortset fra det så har jeg i en tid forsøgt diæt/allergi tørkost blandet med Barf til Isac og unghundetørkost blandet med Barf til Scruffy med et super godt resultat, deres pelse er igen fine, deres maver kom helt iorden på ret kort tid og det bedste er de stadig elsker deres mad.
    Jeg bløder tørfoder op i kogt varmt van, moser det helt ud og blander det så med Barf, meget grundigt og de spiser rub og stub, så det vil jeg fortsætte med.

    Mvh
    amanda


  • #8   11. nov 2009 Hej Amanda

    Jeg tro ,som du selv er inde på at det er tålmodighed der spiller ind ,Wilma og Anton syndes også at det er dejligt at køre bil bare ikke forlænge ,så måske bliver det bedede med tiden ,vi har lov at håbe .

    Scruffe er jo nem at holde af og svært at lade være med at hilse på ,og jeg tro det er hans sværdst problem at "VI " ikke kan sige nej til ham så han kan slappe af ,er det ingen af de "kloge" der kan give et svar og et redskab til at stoppe det ?

    Det bedste redskab jeg bruger når bemydlighedern står på de høje pæle , bruger jeg en fluesmækker og banker i bord eller gulv for at få opmærksomhed det virker, de stopper men jeg har aldrig slået dem med fluesmækkerne jeg kan ligeledes stryge dem på pelsen med den så bage er de ikke , også bare smide noget på gulvet som de bliver nyskæring for at se hvad du laver og du har brudt mønstret og så meget ros når de stopper .

    Det er da dejligt at hud og pels er blevet bedere og at de spiser og maven er i orden det er da dejligt tillykke med det .

    MVH
    Birgit


  • #9   12. nov 2009 Der forfindes en hundehvisker i nordjylland ,jeg har telefon nr på hende og hun er dygtig .

    Birgit


  • #10   14. nov 2009 Hej jeanne og Birgit, tak for råd, jeg er helt enig, ingen hund er ens og jeg vil da frygtelig gerne have dette nummer, for jeg mener bestemt også det handler om hvem der egentlig bestemmer her, lige nu er det vist mest hundene:)

    Mange hilsner
    amanda


  • #11   14. nov 2009 Kontakt Birgitte C. Søndergaard

    www.hundeharmoni.dk

    98 96 04 02
    hundeharmoni@mail.dk

    Hundehvisker

    Birgitte er udlært hos Jan Fennell fra England.

    Held og lykke hun er dygtig , hun koster 1000 kr for 2 - 4 timer hjemme på egen bopæl.


  • #12   14. nov 2009 Hej Birgit.
    jeg kan se hun holder pause her i 2009 men starter op igen i 2010, det er jo om kort tid, så jeg vil se om jeg ikke kan fange hende allerede nu her:)
    Nu må du ikke gå og være nervøs for vi ikke holder af ham den lille for det gør vi og han skal ingen andre steder hen, for dig kunne det måske se ud som om vi var ved at opgive, det kan jeg love dig, at det gør vi aldrig, han er en super kærlig, glad ,klog og livsglad hund, det er nok blot os der ikke forstår at gøre det rigtige for ham og det vil vi arbejde på konstant, som vi gør med Isac.
    han er vores lille puttetrold ham Scruffy og hans liv bliver hos os til den dag han ikke kan mere:)

    Mange hilsner
    amanda


  • #13   15. nov 2009 Hej Amanda

    De tanker har jeg aldrig haft ,for jeg mente jeg kendte jer og I vil gøre meget for jeres hunde .
    Men som opdrætter ønsker jeg jo altid det bedste for begge parter.

    Næsten allle problemmer med vores kære hunde er vi selv med til at lave ,det der er sværdt er selv at se dem og endnu mere hvad det gør ved hunden ,derfor skal vi lære, at holde hund og også lære hvordan vi løser problemerne , ved at opsøge dem der har forstand på hvordan vi skal arbejde .

    De bedste hilsner

    Birgit


  • #14   15. nov 2009 Hej Birgit.
    Ja selvfølgelig vil man altid have ens hvalpe skal have det bedste:)

    Jeg har haft hund siden jeg var 6 år gammel, det er jo blevet til nogle stykker med den alder man har idag, dog har jeg aldrig før oplevet en så aktiv vuf, det var han jo faktisk fra dag 1, det er skønt han er så livsglad, men for hans egen skyld skal han jo også kunne slappe af.
    Nu ved jeg ikke om racen bare er så livlig og det blot er mig der skal vænne mig til dette, det kan hende hundeviskeren måske give et godt svar på.

    Jeg fik det råd af min hundetræner at jeg skulle bruge vand til hans meget gøeri hjemme, og ved du hvad, faktisk så har det helt forandret hans hørelse, han er ikke som sådan bange for det, men det tog ca 4 gange så holdt han op med at gø og nu vil han meget hellere lege og putte i arm.
    jeg må indrømme jeg havde det skidt med sådan en vandforstøver og tænkte længe over det, men rådet var godt og Scruffy ja han er stadig glad og munter.

    Mvh
    amanda


Kommentér på:
Udstilling, ehh Jubii

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce