"problem-hund" "problem-hund"
Hej alle i kloge schæfer mennesker
Håber at i har et par gode råd....
Vi har jo Athos... alle tiders dejlige dreng... skøn med børn.... skøn med jesse og de hunde han kender... men men men...
Meningn var at vi ville træne med ham, og senere evt bruge ham til avl (det er han så blevet for stor til)
vi fik da også startet op på træningen da han var helt bette, men blev nød til at stoppe igen pga meget kraftig vokseværk og en beskadiget sene i den ene skulder....
Dyrlægerne forbød både træning og leg med andre hunde i en lang periode... Det er faktisk først her indenfor de sidste par måneder han er kommet helt på toppen.....
og så kommer problemerne.... Han har jo kun set en håndfuld af hunde (som han nu elsker at lege med) men alle andre er fanden selv og han går helt i selvsving og er ikke til at komme i kontakt med.... Han gør dem ikke noget (de få gange det er smuttet)
Men det gør jo så at ingen tør lade deres hund hilse....
Og kan kun forestille mig mareridtet ved at tage ham med på en træningsplads
har i et godt råd til hvad vi kan gøre...? ved ikke om det er en god ide, bare at smide ham ud i det?
han skal trænes og bruges.. (efter min mening)

apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
apr 2007
for han er jo godheden selv
apr 2007
vi går heller ikke ind for at hundende skal lege med alt og alle... men de få der kommer på besøg og min fars ude på gården, kan han også godt med.
det er de udfald der er et problem. og det bliver heller ikke nemt at træne en hund der opfører sig sådan....
apr 2007
vi har prøvet idag med hundegodbider da vi var ude på tur
der stod en hund bag en hæg som begyndte at gø,så frem med kiksene og aflede athos det virkede da en smule men der er lang vej endnu.mvh michael
apr 2007
vi har før undret os over at han kun skaber sig tosset når michael er med, og har fået at vide af et par stykker´, at det er fordi han føler sig "sej" sammen med far..... men ved ikke om der er noget om det?
han er en helt anden når han går med mig.....
apr 2007
"problem-hund"
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside