{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

mængden af udstyr på udstilling {{forumTopicSubject}}

jeg er selv en udstyrs tumpe - slæber med mig og kan ikke få nok --

jeg er ikke den eneste og jeg må indrømme at jeg syntes det somme tider løber lidt af sporet for folk.

eks deltog jeg i kss udstilling i nyborg. her er pladsen meget trang - vi er mange udstillere og ved nogle af ringene måtte man næsten kravle hen over folk for at kunne komme til.

dette skyldes selvfølgelig stor tilmelding. men også fordi at folk medbringer (i hvert fald for mig) irrellevant udstyr osv.

hvalpegårde. klapborde - hele og halve hvalpekuld - barnevogne - cykler - hestevogne - ubåde og olietønder osv. -- nej så slemt er det dog ikke. men jeg syntes sommetider det er slemt. og at hensyntes til andre ligger på et meget lille sted.

jeg selv har den regl at jeg kun medbringer det jeg kan have stående under mit trimmebord - foruden altså hundene. og en klapstol. alt jeg har med skal kunne være på bordet som fungere som trækvogn. dog har jeg et lille telt med på de udendøres og sommetider en lille kravlegård som kun kommer op hvis pladsen tillader det.

hvad syntes i er rimeligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mængden af udstyr på udstilling
  • #1   7. dec 2009 eneste jeg har med er bur, stol, en taske og så hunden

men nu har jeg jo heller ikke en trimmerace eller en race der skal børstes godt igennem inden den skal i ringen

men ja på vores specielklub udstillinger er vi osse ved at falde over trimmeborde, kravlegårde og jeg ved ikke hvad, har endnu ikke set nogen ubåde *G*

og pladsen er altså trangt og de fylder ret meget, vi har tit dårligt kunne komme i ringen fordi folk har fyldt så meget

for min skyld må folk godt have de ting med de SKAL bruge, men de må gerne tænke lidt på at der er andre der osse skal kunne være der, og kunne komme i ringen uden at skulle bære hunden , og samtidig forsøge at slå en rekord i længdespring.

• #2   7. dec 2009 Hørt

• #3   7. dec 2009 Jeg har mit trimmebord, min kuffert med div. hårpleje-ting, min rygsæk, et bur til hver af hundene, en stol og telt hvis udendørs.
    Tidligere havde jeg en kravlegård og kun et større bur, som hundene så kunne deles om, men da den ene fandt ud af at hoppe over, må de nøjes med hvert sit bur passende til deres størrelse.
    Alt hvad jeg har med kan også pakkes på trimmebordet, som så også er trækvogn.

Og jo, jeg synes også nogle gange at folk fylder alt alt for meget. Synes godt at man kunne tænke lidt mere over, at indrette sig efter pladsforholdene så andre også kan komme til. Det forsøger jeg i hvert fald selv.
    Det jeg synes er allerværst, det er dem som nærmest sætter deres bure og udstyr op på grænsen til at være inde i ringen. Nogle gange kan man dårligt komme ind i ringen, fordi der er barrikaderet hele vejen rundt.
    Jeg holder mest af at være lidt i baggrunden, for der er mest ro for hundene.

• #5   7. dec 2009 Vi har et bur og to stole med... thats it smiley

men syntes også hallen i nyborg var under al kritik hva angår størrelse, det er vel nok årets mest "popullære udstilling" og så vælger de at afholde den sådan et sted. Vi sad henne ved døren og sad i konstant træk.
    Så 1 stk dejlig lungebetændelse kom der ud af den udstilling fordi folk glemte og lukke døren.

• #6   7. dec 2009 Jeg har min vogn med trimbord på toppen (cykelanhænger-modellen med næsehjul og håndtag) Nedenunder er der samtidig bur. Derudover klapstol, boks med kammme, børster, liner osv, lille klapbord (står ved næsehjulet, så fylder ikke ekstra) kaffe og køletaske.
    Før i tiden havde jeg også hvalpegård med - men dels fylder det for meget på indendørsudstillinger og dels er der mindre stress på for min hund, når han kan slappe af enten på trimbordet eller nedenunder i buret. På de udendørs har jeg nu stadig hvalpegårdenmed inde i teltet....

• #7   7. dec 2009 ENIG!! Jeg syntes også tit man oplever fænomenet ved store ring på DKK's udstillinger at hundene og deres bure skal være på første paket - også kan vi tilskuer ellers finde os en stå plads for at kunne se - Dette irriterer mig grænseløst!!!

• #8   7. dec 2009 Jeg synes også altid at jeg slæber med.....

Bur, trimmebord, stol, taske med alt mit grooming grej, telt hvis det er udenfor.....

• #10   7. dec 2009 Forstår ikke små-hunde folks mentalitet med at hundene skal være i barnevogn og alt muligt underligt....

Helt ærligt - det er til børn og ikke hunde!

• #11   7. dec 2009 nicola - om hunden sidder i en klapvogn eller en barnevogn på udstiilingen kommer vel ud på et

• #13   7. dec 2009 Men hvorfor skal hunde være i klapvogn eller barnevogn???

Det er ikke børn??

Det forstår jeg slet ikke....

• #14   7. dec 2009 Øh, Nicola tænker du på de paraply-klapvogne som samtidig er bur? Det er da smart at transportere de små vuffer i dem. Især på en udstilling tæt pakket som i Nyborg! Ellers er der kun et at gøre, nemlig at bære sin hund, så den ikke bliver trådt på smiley
    Og de der vogne kan slås sammen + fylder ikke så meget....

• #15   7. dec 2009 er vel bare ebn smagssag -- m man vil bruge bur eller klapvogn. syntes vognene er smarte. har selv haft to.

og der er ikke forskel på om hunden sidder i et bur eller i en vogn. kun for folk der er halv fordomsfulde

• #17   7. dec 2009 Mette - Der står jeg sgi også af!
    Mine bruger dækken i øs-hamrende-regnvejr på gå-ture - de har ikke underuld og kan bliver alt for kolde om vinteren i regnvejr Og gå-ture vil de altså stadig gerne på.... Men neglelak og fancy tøj - niks. Mine hunde er aldrig i vognen på indkøbsture eller lign - kun på udtillinger....
    Ellers har de jo fire ben hver at spankulere rundt på...

• #18   8. dec 2009 Jeg har bur med og stol - jeg stiller mit brak ovenpå buret. Syntes jeg tager rimelig hensyn til andre. Så kan jeg gidt hidse mig op når folk kommer i sidste øjeblik og begynder at stille stole og lort foran mit bur - så må man altså komme i ordentlig tid!
    Hvis man har mange hunde med kan dt nok godt være en fordel at have en kravlegård med - har man fx 6 hunde med så fylder 6 bure nok ikke mere end 6 bure.
    Jeg bruger dog ikke kravlegårde. Man hører af og til i udlandet og konkurrenter smider ting og sager ind til andres hunde med gift - det er lidt nemmere for tosserne at smide noget ind i en kravlegård.
    Ikke fordi jeg har "super stjerne BIS hunde" - men har kendskab til en ganske almindelig hund blev forgiftet.

• #19   8. dec 2009 Jeg har et bur med, og en taske med kaffe, mad, børste, og et tæppe eller pude som jeg selv kan sidde på. Tasken står oven på buret når hunden er i det og inde i buret når vi er i ringen....

• #20   8. dec 2009 Vi er som regel 2 af sted og vi har et bur med til 3 hunde, et tæppe til labben (hvis han er med), som ligger foran buret, 2 stole og forplejning og hundenes ting. Det kan alt sammen ligge oven på buret, hvor vi også placerer vognen vi kører det hele med. Så jeg synes heller ikke vi fylder ret meget.

• #21   8. dec 2009 Katrine: Hundene skal kunne komme i ringen uden at skulle forbi en masse tilskuere så jeg synes det er fint at de får 1. parket ...

De gange jeg har været med stilles alle burene op til ringen og dækkes over. Tasker etc. smides så imellem og oven på burene og så stilles der stole op bag burene og så bure igen bag stolene. Så er ejerne tæt på hundene hele tiden og en masse tilskuerne render ikke rundt og stresser hundene :o) Hvis vi står op af en væg så stilles burene der og vi stiller stolene op foran ...

Men rullevogn, bure, taske og stole ja det er det :o) Ligner en hyggelig gang camping når det stilles op og "alle" passer hinandens hunde og deler hinandens stole :o) Ingen problemer med at komme til ...

Men ja hallen i Nyborg er ud fra hvad jeg så på billederne pinligt lille til den størrelse udstilling !!

• #22   8. dec 2009 Sanne M - hvad for noget???? !! Der er opstillings ring hvorfra hundene vader lige ind i store ring - DKK siger at vi mangler tilskuer til store ring - det er da klart når man ingen ting kan se!!!!!

Jeg ved at newf folk og jeg selv som skal i store ring finder et hjørne i hallen hvor store ring er og groomer deres hunde færdige - Hvorfor skal folk der skal i store ring stå helt oppe ved ring siden og groome deres hunde og spærre for tilskuer??? Der er højtaler hvor folk bliver kaldt til forbedømmelse!

Så syntes slet ikke at det er iorden at Fordi folk skal i store ring så har deres HUNDE lov til at stå og tage tilskuer pladser!

• #23   8. dec 2009 Det vil jeg nu give Katrine ret i. Før store ring skal man i "forbedømmelses"ringen, og derfra direkte over i store ring. Der er ikke meget plads, og det er vel meningen at det er tilskuerne der skal stå der?

• #25   8. dec 2009 Uhh det kan der være noget om. Kigger sjældent med i store ring ... Men gik ud fra at tråden gik på udstillingerne generelt og ikke kun på store ring?

Og de racer jeg finder interessant skal ikke groomes så ingen borde eller lign. :o)

I Herning synes jeg det var hårdt at se på at hunde blev løftet op i hoved og hale og så ellers fik hovedet stukket ind i en kvæler og selv når de var færdig med at blive børstet for 12. gang så kunne de få lov at stå der ophængt så de ikke kunne bevæge sig uden at blive kvalt i op til 45 minutter på de bord før de skulle i ringen (er det egentlig nødvendigt? De var ikke danskere ellers ville jeg have spurgt...)

Men der var stadig masser af plads til 60+ amstaffs og 2-3 andre racer omkring samme ring hvoraf de andre racer var trimme/groomingracer og alles udstyr ... Virkelig ikke noget problem ...

Har ikke været på mange udstillinger men der har heldivis so far været masser af plads til alle så længe alle tog hensyn til hinanden ... Og selvf. lod deres ubåde blive hjemme :o)

• #26   8. dec 2009 Min mand læsser altid alt vores "grej" ud i bilen, så der kun er mig og hundene der skal i store ring der er tilbage. Så er det også det hurtigere når vi skal hjem derfra.

Store Ring i Herning synes jeg var meget "crowded" af udstyr i lange baner.

• #27   8. dec 2009 Gitte: Troede de fleste gjorde det. Dem jer er sammen med gør det samme. Rydder alt ud i bilen inkl. de hunde der ikke skal deltage så man er klar til at komme hjem så snart man er færdig :o)

• #28   8. dec 2009 Nej, jeg tror der er rigtig mange der ikke smider ting og hunde ud i bilen inden store ring.

• #29   8. dec 2009 At de gider det mas bagefter .. Men det er jo så deres problem

• #30   9. dec 2009 jeg syntes faktisk store ring fungere okay i herning.

nu har jeg en race der kræver meget pelspleje og forberedelse. bla er man ofte nød til at binde halehåret op i papilotter for at de ikke filtre og bliver ødelagt.

vi havde alt vores lort med over til stor ring. men igen så er der ikke mere end det kan stå under mit trimmebord så fylder egentlig ikke alverden. men da der var flest var pladsen da noget trang.

det kunne da være rart hvis man kunne nøjes med en vandskål - men sådan hænger det ikke sammen. og jeg kan godt forstå en som eks min opdrætter hvis fabinan lå til at blive årets hund 4 og skulle kæmpe om dette - at der overlades intet til tilfældighederne. og det ville jeg heller ikke gøre med mine egne.

tilgængæld har vi altid mindst en person der altid er ved hundene i ventetiden. så skulle der opstå problemer så vil der altid være en hos hundene der kan flytte en stol eller taske.

men jeg oplevede faktisk i herning at et hold udstillere kom med en ordentlig stak hunde - satte dem næsten midt i det hele også skred fra dem.
    her endte det med jeg gik over og flyttede et af deres bure - for den stakkels hund der sad der i sad så meget ude i det hele at alle andre der passerede lige havde mulighed for at stikke snuden ind i kasse hvilket det stakkels kre slet ikke brød sig om. det syntes jeg er noget svineri

• #31   9. dec 2009 sys beste´mt os store ring i herning fungerede godt... der var masser af pladser, og folk rykkede deres hapenkut ind til siderne....

tilgengæld var vi i ars på en terrierklub udstilling, hvor der så os hvor mynder osv, og der var bare ingen plads overhovedet... men der havde folk os bare ALT hvad der overhovedet kunne tænkes at måske skulle det bruges med... det var træls ikke at kunne se noget som helst...

• #32   9. dec 2009 Syntes også Herning fungerede fint! - MEN her var der jo også lavede tilskuer pladser - det er der f.eks. ikke i fredericia hvor 20010 første udstilling er - Her vil man garanti opleve at folk stiller bure og trimmeborde helt op til ring siden i store ring!

I Herning var DKK mandskabet også meget OBS på hvor folk skulle og måtte stå med bur og bord!!

Hundemutter - Kan sagtens forstå at de mennesker der kæmper om at blive årets hund gør en ekstra indsats - Men dette betyder ikke at hundene absolut skal ordnes der hvor folk egnetlig kunne sidde - man kan da sagtens stå væk fra ring siden! - Ved at ejeren til Newfen som blev årets hund 3 altid står længst væk fra alt uroen og ordner hund - og her er der altså også meget pels smiley

• #33   9. dec 2009 i tyskland har jeg flere gange oplevet at der er et område for dem som skal i stor ring . der er lidt mere fred og det syntes jeg fungere rigtig godt.

det havde de også i herneing. der stod de fleste bag vip området - væk fra ringen. men i fin afstand til forbedømmelsen. det syntes jeg fungerede rigtig godt. jeg var en af dem som tog hund med om til sidde pladserne. men kun hund også et lille bur. det stod ved mine fødder hvor det ikke generede nogen.

jeg må indrømme jeg aldrig har oplevet at folk gør hund klar på siddepladserne.

• #34   9. dec 2009 og giver dig ret katrine - newferne er altid søde til at holde sig lidt i baggrunden så der ikke er hår over det hele.

til gengæld oplevede jeg i brøndby at et par med gd'er var meget hensynsløse. min veninde havde gjort sig klar til at skulle i ringen også kom de med en gd'er med store savlesnore hængende - den fik så lige lov til at tørre det af ned over hendes pæne bluse hun havde skiftet til -- deres svar - ja i er for helvede da til hunde udstilling er i ikke. ikke så meget som et det beklager vi - vil du ikke låne et her håndklæde vi går med så du lige kan få det værste af.

• #35   9. dec 2009 Det jeg er mest harm over er at der ikke bliver ryddet op, og her er det alle de hundehår fra pelshundene jeg har svært ved at kapere. De ligger overalt, og det kan ikke undgås at "vi andre" får det på tøj og hunde.

• #36   9. dec 2009 Hundemutter: Jeg har oplevet det i Ballerup, Brøndby, Fredericia osv. Det er ikke så slemt i Herning for der er der som regel siddepladser/tilskuer rækker.

Gitte M - Newf folkene er ikke særlig gode til at rydde op efter sig selv - vi er ofte blevet påtalt i Hunden smiley Folk er desværre Ego på udstillinger. Dog er vi blevet bedrer ved Newf ringen men det krævede også a DKK tog fat i special klubbens bestyrelse - Pinligt!

• #37   9. dec 2009 jeg så i tyskland at man ved newferne havde lagt tynde tæpper ud under trimmeborderne - da de så var færdige i ringen og hundene var tilbage i deres bure - der pakkede de lige det hele sammen - rullede bare tæppet stille sammen - resultat - ingen hundehår der lå i bunker og flød - det hele hang i deres tæpper -

• #38   9. dec 2009 Jeg synes det nogle gange ligner en svinesti omkring de steder hvor de klipper og kalker deres hunde, og der er ikke mange som rydder op efter sig.
    Hvis man kan svine og sprede pels, så kan man dælme også rydde op efter sig.

Kommentér på:
mængden af udstyr på udstilling

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce