{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

Råt æg?? {{forumTopicSubject}}

Har ladt mig fortælle af en mand, med meget erfaringer med råt æg 1 gang om ugen, skulle give et power boost til pjusket og træls pels...

Her er mit spørgsmål: Kan det virkelig passe??

Synes at det er rigtig ulækkert! Men hvis det kan hjælpe til at pelsen kommer til at skinne, så er det da et super godt råd, hvad mener I?

Mvh. Diana

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råt æg??
  • #1   14. dec 2009 Jeg har givet min det nogle gange, men er begyndt at koge dem. Tør ikke længere, men giver hende til gengæld hårdkogte æg 1-2 gange om ugen.. og hun har en virkelig flot pels!! om det så skyldes æggene ved jeg ikke.. men hun ELSKER æg så det får hun smiley

• #2   14. dec 2009 Hej! Mine to får en rå æggeblomme en gang ugentligt og det er kun fordi de elsker det. Jeg er overhovedet ikke nervøs ved at give dem det. Tror det er fint for pelsen, men er det for pelsens skyld, kan du putte lidt olie i maden. Det virker.

• #3   14. dec 2009 Altså det var også kun fordi jeg kom til at tænke på salmonella eller det kan måske ikke smitte hunde??? Min kan nemlig også godt lide det så hvis der ikke er nogen fare skal hun da have det igen.. smiley

• #4   14. dec 2009 Jeg troede at ægget skulle i pelsen.
    Mine får lakseolie fra dyrlægen.......Milles pels er så skinnende og hun skulle faktisk have en tør og kedelig pels da hun har fået æggestokkene og livmoderen fjernet.
    De får jo også hundemad fra olivers og råt kød engang imellem. Så de er flotte i pelsen begge to.
    Har fået at vide fra hundetræneren at man ikke må bruge alt olie til hundende...... Noget kan de ikke omsætte.
    Det betyder også noget at man bruger en god hundeshampoo.

• #5   14. dec 2009 får de ikke og rå æg indimellem hvis man BARFER? smiley

• #7   15. dec 2009 Hov... Ham af min har også lige fået en fiskeolie kapsel...

Må man godt give dem det og hvor tit må man det??
    Ham af min æder dem som slik smiley og ægget ryger også helt ned, som det var slik!

Berit K - Hvad for noget olie må man helst ikke give dem??

Laila T - Behøver man at give lakseolie, hvis man giver dem en fiskeolie kapsel + rå æggeblomme og hvidløgspulver??

Ham af min får Eukanuba adult small, (80g dagligt) med en lille knivspids hvidløgspulver, der er velegnet og produkseret til hunde, dagligt... Derudover får han ugentlig 1 rå æggeblomme og 1 fiskeoliekapsel...

Er der noget jeg kan gøre bedre, selvom han har en silkeblød og skinnende pels??

• #8   15. dec 2009 Det olie vi selv laver mad af....har det fra hundetræneren.......
    De kan ikke omsætte det i maven..Sådan er det vist.
    Lakseolien er som ikke så dyr........70 for en flaske og den strækker langt.
    De skal ikke have det hver dag. Mine får en sjat engang imellem.

• #10   17. dec 2009 Tusind tak for jeres indlæg...

Tror at jeg følger de råd jeg har fået fra dyrlægen, og hundefagkyndige... Så er jeg på den sikre side, og 177,- kr, synes jeg at der dyrt, når andet kan købes for ca. en 50'er, og virker ligeså godt... Er nemlig lige nu landtidsledig, så økonomien er rigtig trængt... Vil da stadig overveje og prøve lakseolie, hvis der findes en lidt mere rimelig pris til min pengepung... Får ham ikke til at spise, hvis der ikke er olie i hans mad hver dag... Solsikkeolie er meget fint at bruge hver dag og har gjort det siden han selv kunne spise tørkost... Har ikke bemærket at han ikke kunne fordøje det, for han besørger fint flere gange om dagen... Har dog også snakket med dyrlægen, og hun fortalte at der ikke ville ske noget med "menneskeolie", så det fortsætter jeg med, og hun synes at det lød fint det jeg gav ham og spise dagligt, så alt i alt, er det en udemærket kost han får dagligt, og langt billigere!

Mvh. Diana

• #11   17. dec 2009 * SI'JA *
    Jeg har dyb respekt for dine svar, både den faglige del, samt for dine mere almene og etiske/moralske bemærkninger...
    Hvor er det bare godt sagt...
    Kunne ikke have været mere enig....og slet ikke have sagt det bedre selv...du har dine facts i orden... flot..!
    Lakseolien er kun marginalt bedre end tobis-olien, men smager en hel del bedre, så derfor er lakse-olien at foretrække, især hvis hunden ikke vil ha` tobis-olien...
    Fiskeolien indeholder en pokkers masse gode vitaminer, fedt-syrer m.v. som ikke findes i diverse vegetabilske olier...
    Men pelsen bliver blankere af alle fedt-holdige foder-emner.... men den mest virkningsfulde pelsplej, rent kost-mæssigt, er altså fiske-olien...
    Slutteligen, så er der ingen forskel på olier til mennesker og dyr.
    I dag skal alle foder-emner/ingrediencer være godtkendt til menneske-mad... Så det er ikke tilladt at anvende orme-lever`e, syge lunger eller dårlige hjerter m.v. til dyrefoder.... Alt skal være godkendt til menneske-føde... Slagterierne kan jo ikke checke om nogle af deres produkter ikke anvendes af "andre" end den, altså nu om dage, teoretiske specielle målgruppe.... Derfor skal alle kød-produkter være sunde og fri for sygdomme eller spor af sygdomme, altså kunne anvendes i den menneskelige ernæring.
    At så alle produkter måske er mindre tillokkende at spise for nogle mennesker, ja, det er jo blot en helt anden sag... Smag og behag er som altid et in-diskutabelt emne... Det bliver mennesker alligevel aldrig enige om.... Men sundheden for henholdsvis mennesker og forskellige de meget forskellige dyre-arter der eksisterer, ja, det er jo en helt anden sag samt en helt anden videnskab....
    Men ikke desto mindre spændende at læse og lære noget om. Det er aldrig for sent...
    Mvh
    Kent

• #12   17. dec 2009 * SI'JA *

Er ikke interesseret i at 'BARFE' min hund... Har dårlige erfarringer med det, da de kan blive noget så aggressive og jagt instinktet vil jeg mene fordobles...

Fiskeoliekapsler til mennesker-Må man give hunden det??

• #13   18. dec 2009 Det mente jeg altså også nok Simone smiley Mange tak.. Var helt sikker på at hunde kunne blive smittet og eftersom vi køber æg ude på landet tør jeg simpelthen ikke mere.. Har også fundet ud af at kogte æg ryer lige så hurtigt ned så er sikker på at hun er ligeglad smiley
    Forresten må du lige sige til hvis i kommer til fyn på et tidspunkt smiley
    Glædelig jul
    Kram..

• #14   19. dec 2009 Jeps, kunne ikke være mere enig med dig, at man skal holde sig til det man har forstand på!
    Derfor jeg også var i tvivl og kontaktede den lokale dyrelæge, for at få 'mere' ud af hvad jeg kunne give min hund og hvad jeg skulle passe på med...

Lyder som om at du har tingene i orden, og tusind tak fordi du netop også kunne fortælle mig at hunde sagtens kan smittes med salmonella, så fremover vil jeg koge æggene, før jeg giver min hund dem smiley

Laila T - Har fundet en super billig vildlakseolie, for blev da interesseret i at min hund får den mest optimale kost, som overhovedet muligt, så tusind tak, fordi du fik mine tanker derhen smiley Her er linket til den: http://www.alttilhundogkat.dk/forplejning.6?/Generelt/HUNDE/Forplej/kosttil/Pelspl/soig/Forplejning/275356 Grizzly vildlakseolie til hunde. 250 ml./&showitem=7211

Glædelig jul allesammen & godt nytår smiley

• #15   19. dec 2009 Jeps, kunne ikke være mere enig med dig, at man skal holde sig til det man har forstand på!
    Derfor jeg også var i tvivl og kontaktede den lokale dyrelæge, for at få 'mere' ud af hvad jeg kunne give min hund og hvad jeg skulle passe på med...

Lyder som om at du har tingene i orden, og tusind tak fordi du netop også kunne fortælle mig at hunde sagtens kan smittes med salmonella, så fremover vil jeg koge æggene, før jeg giver min hund dem smiley

Laila T - Har fundet en super billig vildlakseolie, for blev da interesseret i at min hund får den mest optimale kost, som overhovedet muligt, så tusind tak, fordi du fik mine tanker derhen smiley

Glædelig jul allesammen & godt nytår smiley

• #16   19. dec 2009 Hej alle de fordomme og råd forvirrer nye hunde ejer,jeg skal hen og ha' en hvalp chippet,så får alle endelig svar mvh..

• #17   19. dec 2009 Ja råt æg er ikk så godt, og føj hvor hunden fiser af det,så det bryder jeg mig ikk om.Ej heller råt kød,det er bakterie bombe som vil noget mvh..

• #18   20. dec 2009 Altså mor!
    Der er mange som barfer deres hunde, og så må det da være fint at gøre det, tror ikke på at der er bakterier i råt kød, det er jo helt friskt det man fodrer med, personligt ville jeg ikke selv gøre det! Har heller ikke forstand på det, så vil helst ikke udtale mig, da det kan skabe forvirring!!

Kommentér på:
Råt æg??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce