1.203 visninger
|
Oprettet:
Råt æg?? {{forumTopicSubject}}
Har ladt mig fortælle af en mand, med meget erfaringer med råt æg 1 gang om ugen, skulle give et power boost til pjusket og træls pels...
Her er mit spørgsmål: Kan det virkelig passe??
Synes at det er rigtig ulækkert! Men hvis det kan hjælpe til at pelsen kommer til at skinne, så er det da et super godt råd, hvad mener I?
Mvh. Diana
På forhånd tak
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 214 Svar: 1.253
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 42 Svar: 89
aug 2007
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 77
Mine får lakseolie fra dyrlægen.......Milles pels er så skinnende og hun skulle faktisk have en tør og kedelig pels da hun har fået æggestokkene og livmoderen fjernet.
De får jo også hundemad fra olivers og råt kød engang imellem. Så de er flotte i pelsen begge to.
Har fået at vide fra hundetræneren at man ikke må bruge alt olie til hundende...... Noget kan de ikke omsætte.
Det betyder også noget at man bruger en god hundeshampoo.
feb 2006
Følger: 61 Følgere: 60 Hunde: 3 Emner: 775 Svar: 6.115
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 12 Svar: 36
Må man godt give dem det og hvor tit må man det??
Ham af min æder dem som slik
Berit K - Hvad for noget olie må man helst ikke give dem??
Laila T - Behøver man at give lakseolie, hvis man giver dem en fiskeolie kapsel + rå æggeblomme og hvidløgspulver??
Ham af min får Eukanuba adult small, (80g dagligt) med en lille knivspids hvidløgspulver, der er velegnet og produkseret til hunde, dagligt... Derudover får han ugentlig 1 rå æggeblomme og 1 fiskeoliekapsel...
Er der noget jeg kan gøre bedre, selvom han har en silkeblød og skinnende pels??
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 77
De kan ikke omsætte det i maven..Sådan er det vist.
Lakseolien er som ikke så dyr........70 for en flaske og den strækker langt.
De skal ikke have det hver dag. Mine får en sjat engang imellem.
jan 2008
Tror at jeg følger de råd jeg har fået fra dyrlægen, og hundefagkyndige... Så er jeg på den sikre side, og 177,- kr, synes jeg at der dyrt, når andet kan købes for ca. en 50'er, og virker ligeså godt... Er nemlig lige nu landtidsledig, så økonomien er rigtig trængt... Vil da stadig overveje og prøve lakseolie, hvis der findes en lidt mere rimelig pris til min pengepung... Får ham ikke til at spise, hvis der ikke er olie i hans mad hver dag... Solsikkeolie er meget fint at bruge hver dag og har gjort det siden han selv kunne spise tørkost... Har ikke bemærket at han ikke kunne fordøje det, for han besørger fint flere gange om dagen... Har dog også snakket med dyrlægen, og hun fortalte at der ikke ville ske noget med "menneskeolie", så det fortsætter jeg med, og hun synes at det lød fint det jeg gav ham og spise dagligt, så alt i alt, er det en udemærket kost han får dagligt, og langt billigere!
Mvh. Diana
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 6 Emner: 24 Svar: 39
Jeg har dyb respekt for dine svar, både den faglige del, samt for dine mere almene og etiske/moralske bemærkninger...
Hvor er det bare godt sagt...
Kunne ikke have været mere enig....og slet ikke have sagt det bedre selv...du har dine facts i orden... flot..!
Lakseolien er kun marginalt bedre end tobis-olien, men smager en hel del bedre, så derfor er lakse-olien at foretrække, især hvis hunden ikke vil ha` tobis-olien...
Fiskeolien indeholder en pokkers masse gode vitaminer, fedt-syrer m.v. som ikke findes i diverse vegetabilske olier...
Men pelsen bliver blankere af alle fedt-holdige foder-emner.... men den mest virkningsfulde pelsplej, rent kost-mæssigt, er altså fiske-olien...
Slutteligen, så er der ingen forskel på olier til mennesker og dyr.
I dag skal alle foder-emner/ingrediencer være godtkendt til menneske-mad... Så det er ikke tilladt at anvende orme-lever`e, syge lunger eller dårlige hjerter m.v. til dyrefoder.... Alt skal være godkendt til menneske-føde... Slagterierne kan jo ikke checke om nogle af deres produkter ikke anvendes af "andre" end den, altså nu om dage, teoretiske specielle målgruppe.... Derfor skal alle kød-produkter være sunde og fri for sygdomme eller spor af sygdomme, altså kunne anvendes i den menneskelige ernæring.
At så alle produkter måske er mindre tillokkende at spise for nogle mennesker, ja, det er jo blot en helt anden sag... Smag og behag er som altid et in-diskutabelt emne... Det bliver mennesker alligevel aldrig enige om.... Men sundheden for henholdsvis mennesker og forskellige de meget forskellige dyre-arter der eksisterer, ja, det er jo en helt anden sag samt en helt anden videnskab....
Men ikke desto mindre spændende at læse og lære noget om. Det er aldrig for sent...
Mvh
Kent
jan 2008
Er ikke interesseret i at 'BARFE' min hund... Har dårlige erfarringer med det, da de kan blive noget så aggressive og jagt instinktet vil jeg mene fordobles...
Fiskeoliekapsler til mennesker-Må man give hunden det??
aug 2007
Forresten må du lige sige til hvis i kommer til fyn på et tidspunkt
Glædelig jul
Kram..
jan 2008
Derfor jeg også var i tvivl og kontaktede den lokale dyrelæge, for at få 'mere' ud af hvad jeg kunne give min hund og hvad jeg skulle passe på med...
Lyder som om at du har tingene i orden, og tusind tak fordi du netop også kunne fortælle mig at hunde sagtens kan smittes med salmonella, så fremover vil jeg koge æggene, før jeg giver min hund dem
Laila T - Har fundet en super billig vildlakseolie, for blev da interesseret i at min hund får den mest optimale kost, som overhovedet muligt, så tusind tak, fordi du fik mine tanker derhen
Glædelig jul allesammen & godt nytår
jan 2008
Derfor jeg også var i tvivl og kontaktede den lokale dyrelæge, for at få 'mere' ud af hvad jeg kunne give min hund og hvad jeg skulle passe på med...
Lyder som om at du har tingene i orden, og tusind tak fordi du netop også kunne fortælle mig at hunde sagtens kan smittes med salmonella, så fremover vil jeg koge æggene, før jeg giver min hund dem
Laila T - Har fundet en super billig vildlakseolie, for blev da interesseret i at min hund får den mest optimale kost, som overhovedet muligt, så tusind tak, fordi du fik mine tanker derhen
Glædelig jul allesammen & godt nytår
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 13
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 13
jan 2008
Der er mange som barfer deres hunde, og så må det da være fint at gøre det, tror ikke på at der er bakterier i råt kød, det er jo helt friskt det man fodrer med, personligt ville jeg ikke selv gøre det! Har heller ikke forstand på det, så vil helst ikke udtale mig, da det kan skabe forvirring!!
Råt æg??
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside