{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.024 visninger | Oprettet:

Kan de tåle kulden, evt dækken? {{forumTopicSubject}}

Nu når der er kommet en masse sne, og det for alvor er begyndt at blive koldt, bliver vi i tvivl om vores 2 gravhunde kan blive syge af kulden?
Specielt den lille, Freya, elsker at lege ude i sneen, men hun kommer til at ryste sådan bagefter.
Vil i mene, at de skal have et slags dækken på, når de skal ud i kulden? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan de tåle kulden, evt dækken?
  • #1   16. dec 2009 Jeg tror sagtens de kan holde varmen så længe de er aktive og leger, sneen kan jo let sætte sig under dækkenet, så jeg vil hellere hjælpe hunden med at blive varm bagefter ved at frotere den eller pakke et tæppe om den.

• #2   16. dec 2009 Batman havde dækken på sidst vinter fordi han frøs sådan.
    Nu har vi ikke rigtigt nogen sne her endnu så jeg ved ikke hvordan Robin reagerer for det er jo hans første vinter,
    men jeg har købt et til ham også i tilfælde han får brug for det.
    Men jeg vil ikke komme dækken på en hund hvis den ikke viser tegn til at fryse

• #3   17. dec 2009 Jeg har lige købt dækner til mine 2. Ikke til at lege og gå tur med, da jeg også mener de kan holde varmen ved det, men de skal bruges til træning, hvor der ofte er ventetid og vi står stille. Der kan jeg se, at også en gravhund fryser.

• #5   17. dec 2009 elvi er mere pjattet med al den sne end dina

dina gider ikke rigtig ud og pjatte i det, mens elvi tager den store buldozer tur - imponerende, da sneen ligger højere nogensteder end hende. imorges møflede hun rundt det samme sted længe - hvor hun ligesom rydede en lille hule - det var da fordi hun skulle pølse - og jo, det skulle være i den største drive. hun var næsten helt dækket af sne.

synes ikke hun fryser når hun kommer ind. men de er også kun ude så længe de mosler. når de begynder at sætte sig eller andet, så kalder jeg dem ind.

• #6   17. dec 2009 Min lille Tia fryser rigtig meget når vi er ude i sneen, så hun får en lille trøje/ dækken på, ellers vil hun ingen steder gå. men ellers tror jeg godt at de vil kunne holde varmen... ;0)

• #8   17. dec 2009 Hejsa...
    Godt spørgsmål....og mange forskellige svar...smiler...

Men her er mit besyv....:
    Hvis det er stue-hunde, som kun kommer ud i haven i kortere tid og som derudover kun kommer ud i det fri på sine daglige gå/lufte-ture, så kan de ikke holde varmen når der er frost og sne, og slet ikke når der osse er vind og blæst, for så øges "chill-faktoren" mange gange mere end det som termometret viser af frost-temperaturer.
    Men osse i efter/for-årets rusk, blæst og regnvejr skal man være obs på sine stuehundes reaktioner når de er ude... De afkøles hurtigt under de forhold....og så fryser de...heftigt...
    Så på med et foret dækken, som samtidigt osse er både vind og vandtæt... Og er det ikke tilstrækkeligt, så på med en strikket "strømpe/trøje", helst af uld, for det holder osse på varmen når det er dyngvådt og totalt...gennemblødt... Sidst, men ikke mindst, så vær obs på poternes tilstand, brug som minimum potevoks når der saltes på veje og fortove... Alt andet gør skisme ondt på hunden, hvis der opstår den mindste rift.... prøv selv at komme salt i en rift...så er du garanteret enig i den konstatering her...
    Ovennævnte tiltag er den pris du og hundene betaler for at være stue-hunde...
    Hvis de er ude altid, i hundegården, bor i det uopvarmede hundehus eller i en lade m.v. så er disse foranstaltninger ikke nødvendige, for så når hundene at udvikle en naturlig "på-klædning" passende til alle års-tiderne...
    Se så, det var mit input vedr. dette emne.... brug det som du kan anvende, og smid så blot mine andre betragtninger bort.... Du kender dine hunde bedst, så andre kan ikke sige dig noget på, så længe du ikke mishandler eller sulter dem.
    Apropos dette, så vær obs på, at hundene forbrænder flere kalorier i vinter-halvåret, blot for at holde varmen i kulde-tiderne...
    Mvh
    Kent

• #9   19. dec 2009 Man skal ikk gå for længe ude,jeg har oplevet at min hund fik frosset poter,det gør virkelig ondt mvh.

• #10   20. dec 2009 Min lille Cookie elsker også sneen, jeg forsøger at vurdere om hun behøver sin vinterjakke ved alm. gåture.
    Hun er meget glad og stryger afsted, hun har indtil videre ikke haft brug for sin vinterjakke, hun bliver frotteret og skyllet poter hver gang vi kommer hjem. Det der salt er godt nok noget rigtig lort for de små poter. Øv. Øv.

• #11   21. dec 2009 Hej
    Jeg spurgte dyrlægen idag om mille skulle have dækken på og han sagde nej. hun har jo betændelse i hjerteklappen. Men han mente ikke at det hjalp noget som helst med et dækken.
    MEN jeg tror jeg køber et alligevel. Det er koldt og hun kan få blærebetændelse.

Kommentér på:
Kan de tåle kulden, evt dækken?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce