18. aug 2008 Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 7 Emner: 47 Svar: 509
Tia er sur på dommerne. Tia er sur på dommerne.
Jeg har en gravhund, Tia på 10 mdr. som efterhånden ikke vil lade sg håndtere på bordet af dommerne, hun knurre ad dem, det er væst med mænd.
Det startede sådan set da vi var til den første revaccination. Her stod hun på bordet da dyrlægen ( en mand) stak hende. Hun peb og synes åbentbart det gjorde ondt. Vi havde så en periode, hvor hun ikke ville lade sig røre af fremmede, når hun stod på et bord, men efter intensiv og positiv træning gik det godt igen.
Desværre har jeg været så dum at tage hende med på udstilling i hvalpeklasser i Tyskland, herefter er hun blevet aggrssiv overfor dommerne, men kun på bordet. Det skal lige oplyses at de tyske dommere går meget grundigt til værks, hunden mund åbnes og tænderne kikkes efter i hele munden, man skulle næsten tro at de også undersøgte hvad hunden har fået til morgenmad.
Jeg er så fortsat med positiv ringtræning og bordtræning, men kun når træneren giver sig rigtig god tid og har hun akcepteret. Jeg har efterfølgende forsøgt med et par skuer, hvor jeg kunne sætte dommeren ind i Tias problem, men så snart det er en mand og sommetider også kvinder går det galt.
Jeg er nu i tvivl om jeg skal fortsætte træningen eller om hun skal have en pause, hun er jo i en lidt såbar alder
Er der nogen af jer derude der har haft lignende problemer og hvordan er i evt. kommet videre.
Jeg ved at hvis hun 2 gange på udstilling bliver diskvallificeret, vil hun miste sin stambog og avlsret, så det vil jo være lidt af en katastrofe hvis det skete.
Håber der er nogen som kan hjælpe.
maj 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 1.750
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.542
Synes bare du skal give ham en masse gode oplevelesr på bordet.
Til træning får du så mange som muligt til at nusse med ham og give lidt godbidder, alt sammen på bordet. Meget gerne af mænd.
Evt så hør din dyrlæge om du må komme med ham et par gange hvo rhan bare lige kommer op på bordet og får lidt opmærksomhed og guffer.
Først når han er helt tryg ved det igen, skal du begynde og stille krav til ham.
Når han ikke er ældre kan du sagtens træne det godt igen.
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 7 Emner: 47 Svar: 509
Min plan iøjeblikket er at fortsætte ringtræningen, med en masse gode oplevelser, derudover tage hende med når jeg udstiller de andre hunde og her få nogle forskellige mennesker og særlig mænd til at komme og snakke med hende på bordet. Jeg har lagt mærketil at hun ret hurtigt finder ud af hvem hun kender fra ringtræning og hvem der er fremmede derfor har jeg tænkt det med at tage hende med sammen med de andre hunde når vi tager på udstilling.
Lotte
En rigtig god ide du kommermed i forhold til dyrlægen
feb 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 47 Svar: 1.873
aug 2008
Dejligt at høre det erlykkedes at få Coco i gang igen, det er jo sådanneoplevelser jeg gerne vil høre om også. Hvor lang tid tog det for dig og Coco at overvinde angsten?
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.373
Jeg havde en tæve der ikke kunne lide mænd da hun ikke havde noget god erfaring med dem.
Jeg lod hende være 6 mdr efter jeg var flyttet og så tog jeg til ringtræning udstyret med verdens bedste minismå guffere.
Disse fik jeg lov til at uddele til alle og når de passerede min hund gav de hende en godbid. Efter et stykke tid sprang hun selv glad frem for at modtage.
Derfra kan du udvidde det til hun står på et bord - og alt hun skal er modtage guffere indtil du kan se hun er tryg. Så tag og løft et ben osv og gå frem i hendes tempo.
Til sidst vil hun opfatte det som posetivt.
Håber du får held med det
feb 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 47 Svar: 1.873
aug 2008
Desværre er hun jo også lidt aggressiv, men det er sikkert også fordi hun er angst.
Tia er sur på dommerne.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside