NyChihuahua

NyChihuahua

Medlemmer: 430
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• VVS installatør 1.800 kr.
  • Lampe rep 650 kr.
  • Klipning af hæk 1.700 kr.
  • Eletriker 1.500 kr.
  • Udskiftning af dele på cykel 600 kr.
  • Rengøring 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Røgten af drægtig tæve
  • #2   2. feb 2010 Min dyrlæge sagde at med det røngten de havde hos dem (digital) skader det overhovede ikke, strålingen er slet ikke i nærheden af hvad det var med "den gamle" røngten metode.... Hvis det var mig ville jeg vælge at gøre det men det ved du Mette:o)

• #3   2. feb 2010 vil vide antallet, så scanning er nok ikke det bedste til det.

mette, så skal sne stormen jo til at stoppe hvis vi skal til vejle:-))

• #4   2. feb 2010 Rigtigt Frk K røngten skal tages så sent som muligt da der er mere kalk i knoglerne og så kan man bedre se dem, og så kan hvalpene ikke tage skade.

• #5   2. feb 2010 Selvfølgelig kan hvalpene tage skade af røgent... Ville jeg pers. aldrig vælge, hvor imod jeg klart ville scanne... Det er vel heller ikke for sjov, at vi kvinder bliver scannet smiley

• #6   2. feb 2010 Jeanette,
    Jeg talte så sent som igår med min dyrlæge om lige netop dette, og han sagde at hos dem brugte de digital røngten og den ståling der kom fra det var minimal i forhold til den gamle metode..... Så det er ikke noget hvalpene tager skade af at få taget et røngten når tæven er så langt henne...

Jeanette næsten ALT kan være skadeligt, hvis man ikke gør det med måde... Og tog man nu 50 billeder af en drægtig tæve var det måske knap så sundt.. Men et enkelt billede er ikke skadeligt efter den metode min dyrlæge fortalte om, kan ikke snakke om den anden da jeg ikke ved noget om det....

Men jeg vil personligt selv hellere være sikker på hvor mange hvalpe jeg skulle tage så jeg også kunne komme afsted med det samme hvis det viste sig alle ikke kom ud.... Måske kan det gøres lige så godt med scanning det skal jeg ikke kunne sige, men 1 røngten skader ikke på den måde min dyrlæge fortalte ellers ville han ikke gøre det, det kender jeg ham godt nok til...

• #7   2. feb 2010 Jeg siger kun hvad min dyrlæge siger, og vi har ganske gode erfaringer med røngten og synes det er rart at vide når fødslen er overstået.

• #9   2. feb 2010 jeg har brugt scanning til mine men pga jeg var nødsaget til a aflyse min tid og først kom en uge efter var hvalpene blevet en del større hvilket gjorde det svært helt a fastslå antalet, men fik afvide omkring 6 i dolly og min 6 i diva og nok os flere.

• #10   4. feb 2010 har fået tid til rtg i morgen kl 10, så må vi se om jeg gætter rigtig:-)
    tror på 4 i salsa og 2 i bella (kan dog ikke mærke dem som med salsa)

Kommentér på:
Røgten af drægtig tæve

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce