{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

rejer, må de få det? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet et super tilbud på vangai- rejer, tror jeg de hedder (meget store og skal tilberedes hvis det er til mennesker)
Nu bliver jeg i tvivl om hunde må få det... Jeg har prøvet at søge lidt men ikke rigtigt fundet noget andet end at rejer med skal kan give problemer pga antenner, der sidder fast i tarmen. Og nogle mener rejer kan give allergi...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rejer, må de få det?
  • #1   15. feb 2010 det prøvede jeg også og finde udaf igår men jeg finder det samme som dig
    og så når det er fisk skal det fryses før hunden får det men om det er sådan med rejer eller om de må få rejer kan jeg heller ikke finde så jeg lytter lige med

• #2   15. feb 2010 man kan købe tørrede reje i barfcenteret, så det må du gerne...

• #3   15. feb 2010 skulle have stået

tørrede hele rejer

• #4   15. feb 2010 så må de vel ikke få dem rå eller (det jo ellers normalt) eller er det som snak måske
    i skaldyr er der jo glukodamin mener også der er lidt i rejer så på den måde ville det jo vær rigtig godt... Men ved det ikke, det er ikke lige rejer der popper op i en foder plan

• #7   15. feb 2010 Ok, så tror jeg, jeg vil købe de rejer. Det er ret billigt. 65 kr for et kilo, sat ned fra 109...

• #8   15. feb 2010 Esther P - jamen du behøver skam ikke gøre fiskene rene, det er jo ikke det der er problemet. Problemet er at, nogle fisk kan have små parasitter inden i sig, som hundene kan blive alvorligt syge af. Disse parasitter dør først når de har været i fryseren i x-antal timer. Skidt da med om der er lidt slim eller andet "skidt" på fisken, det er skam ligegyldigt - dog ville hundene måske sætte pris på at de var rene og lækre smiley

Mvh
    Anette

• #9   15. feb 2010 ja det var også hvad jeg læste det der med parasitter....
    så fik vi de opklaret de må godt få rejer..
    Nogen der ved hvofor de ikke må få skalden ???
    på feks tiger rejer er der en stor skald

• #10   15. feb 2010 jeg søgte i denne gruppe på ordet rejer og der er en tråd med et link om nogle hunde i grønland der var forblødt pga nogle antenner på rejens hoved havde modhager der rev tarmene i stykker

• #11   15. feb 2010 puha det lyder ikke rat
    det bliver uden skal hvis Kenzo en gad skal ha rejer

• #12   15. feb 2010 Skalden SKAL af og så tror jeg ikke man skal overfodre med rejer, da de jo kan være lidt skrapt i store mængder, jeg ved ikke hvorfor. Men mennesker kan jo også få skalddyrsallergi og det kan vist være temmelig farligt.
    Men lidt sker der nok ikke noget ved.

Fisk skal fryses pågrund af parasiter, det samme skal fisk der bliver brugt til sushi til mennesker.

Kommentér på:
rejer, må de få det?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce