{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

gå tur. {{forumTopicSubject}}

jeg kan ikke længere gå med min kærestes boerboel da han bar trækker derud af og jeg ikke længere føler jeg har 100% kontrol over hunden. nu har jeg selv fået en hvalp og vil for alt i verden undgå at den også kommer til at trække som en sindssyg når jeg går tur med den, men er lidt usikker på hvordan jeg får den trænet til at gå stille og roligt ved siden af mig.

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gå tur.
  • #1   18. feb 2010 nina siger mange tak,
    nej vi har slet ikke opgivet træningen med den store. jeg føler bare ikke at JEG har kræfter nok til at kunne styre ham i snoren, hvis der f.eks kommer et dyr springene frem som han vil efter (vi går tit i skoven), eller en anden hun han vil hilse på men ikke må. min kæreste træner ham stadig og har meget mere kontrol over ham end jeg.

    jeg mener det er dybt uforsvarligt og gå tur med en hund man simpelthen ikke kan holde. eller i hvert fald ikke er sikker på at kunne holde. han vejer jo alligevel 76kg og det er 16 kg mere end mig. og vil ikke være skyld i en ulykke fordi jeg ikke kan holde vores han hund.

    hvad angår træning starter vi midt i marts da vi skal flytte længere væk end nuværende bopæl.


  • #2   18. feb 2010 vil også lige sige at det er min kæreste der har trænet med hans hund og ikke mig. han har fuld kontrol over sin hund. så den lider ikke af mangel på træning.

  • #3   18. feb 2010 tak for svaret ;o)

  • #4   18. feb 2010 Altså den med at skifte retning, den bruger jeg rigtig meget, det er super effektivt, om man så skal gøre OMKRING 25x for hver tur der går bliver OMKRING = Vendingerne mindre og mindre :o)

  • #5   18. feb 2010 Hunde gør hvad der kan betale sig for dem. Hvis den kommer frem til noget spændende ved at trække.....ja så gør den det.
    Hvis den har opdaget at når snoren er slap, så får jeg et ordentlig ryk i nakken, ja så holder den den stram. Smart :o)

    Jeg ville starte træningen med at give hunden noget, den rigtig godt kan lide, ved at være i nærheden af mig. Når hunden ret hurtig finder ud af, at det kan betale sig, får den først "pølsestykket", når den er lidt nærmere på. Lidt 'a la "tampen brænder.....

    Når den så til sidst har fundet ud af, at det kan betale sig at være der, hvor du vil have den, skal tiden på positionen forlænges før belønning o.s.v.

    Som du nok kan læse så er jeg fan af, hvad nogle kalder stoppe i halsen, medens andre kalder det operant indlæring med positiv forstærkning ;o)


  • #6   18. feb 2010 Hov og lad vær med at gøre det for svært for hunden, ellers bliver den bare fustreret og det hjælper bestemt ikke indlæringen :o)

  • #7   18. feb 2010 Jeg træner det også med Milo. Jesus da...
    Han trækker ikke efter noget bestemt, han vil bare gerne fremad.
    Så jeg stopper op hver gang han trækker. Det tager evigheder at gå tur. Men nogle dage syntes jeg der er bedring smiley
    Men vores hundetræner sagde vi kunne komme igen efter 2 mdr. hvis ikke det havde hjulpet. Så det tager åbenbart laaang tid.


  • #8   18. feb 2010 tak for de fine svar. så har vi lidt muligheder;o)

  • #9   18. feb 2010 Marianne P,
    Et forslag:
    Hvis du har råd til det, kan du købe en sele eller halsbånd mere og så kun bruge denne, når I træner.
    Dermed kan din hund trække i begyndelsen hvor al krudtet skal ud. Når det så er ude kan du konsekvent træne "gå pænt". Når I er færdige med træningen, får han det gamle på.
    Efterhånden har hunden så det nye halsbånd på i længere og længere tid.


Kommentér på:
gå tur.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce