Tanker om Freya Tanker om Freya
Jeg er uddannet adfærdsterapeut og har en lille hunde bed&breakfast. Det vil sige jeg passer hunde sammen med mine egne hunde. De står ikke i en hundegård hele dagen.
Min problem er min tæve, hun er en stressbombe uden lige. Hun er rigtig dårlig til at omgås andre hunde, hun knurrer og gør udfald og deler ikke hverken legetøj eller nedfaldsæbler eller andet med vores egen hund eller gæsterne.
Det har flere gange været sådan at dem vi passede måtte holdes adskilt det meste af tiden fordi de simpelthen er bange for hende.
Jeg træner også Rallylydighed og vil gerne gøre det på højt plan, men med hendes temperament og stresstærskel vil det ikke kunne lade sig gøre. Hun har en superkontakt, når man træner med klikker, men pludslig så slår hjernen fra og så går der stress i den.
Problemet er så om der overhovedet er nogle der kan/vil adoptere hende. Hun er sød og rar når hun er sammen med mennesker, hun ligger bare lidt højt i tændingen. Hun kan ikke være alene hjemme og hun kan ikke være sammen med andre hunde. Hun kan ikke efterlades i en bil, med mindre hun er i et bur. Og så står hun og gør al den tid hun er i bilen.
Jeg elsker hende meget højt, men jeg føler ikke at hun har det godt, når hun altid vrisser og stresser.
Er jeg hjerteløs når jeg bare vil af med hende til fordel for at få en ny hund som jeg kan træne fra bunden? Hvad ville I gøre?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.931
Spørgsmålet er så bare om sådan et hjem kan findes. Personligt ville jeg ikke overtage en hund med så mange problemer, men om der er andre der vil, skal jeg jo ikke kunne sige.
Vil dog sige at det med at lave udfald o.l. jo er noget der kan trænes...
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 35 Hunde: 3 Emner: 46 Svar: 326
Nogen gange ændrer det psyken totalt... Ved godt nok ikke om det er lige så aktuelt med tæver som med han-hunde. Men det var vel værd at undersøge?