{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Orm {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg bestilt tid til en lytning og en afføringsprøve på Samson på torsdag.

Jeg er så ræd for hjerte/lungeorm, at jeg er nødt til at få ham tjekket.

Han har ikke vist synderlige tegn på at han er inficeret såsom træthed, vægttab, opkastninger etc, men han kommer altså med et par hæse hårbolds agtige host 1-2 gange om dagen. Sådan et host uden at der er lagt kræfter bag. Og så kommer der sådan et "krrraau" lyd tilsidst. Som jeg forestiller mig, at en hårbold lyder.

Laver jeres mopser den lyd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Orm
  • #2   23. mar 2010 det er ikke reverse sneezing, hvis det er det du tænker på. Der trækker de ligesom vejret indad - her er det klart udad - ih det er svært at forklare en lyd smiley

  • #4   23. mar 2010 Jeg er også ved at opsamle prøver for dem alle som jeg skal over med til Jytte på torsdag. Altså min han kan også rømme sig nogle gange, og jeg har det præcis som dig, at jeg panikker fuldstændigt - til trods for at jeg får taget prøver hver 3 måned. Jeg tænker lidt at det måske er pga varmen fra brændeovnen der kradser lidt i svælget.

  • #5   23. mar 2010 Jeg har bare ingen brændeovn smiley Så det kan ikke være det.

    Og jeg bliver sådan næsten i tvivl om han altid har haft den lyd eller om den er kommet. Jeg analyserer den lyd rigtig meget. Ih altså. Og jeg har det sådan, at selvom prøven måske er negativ, så får jeg ikke ro medmindre han får en kur. Hvis han så stadig laver den lyd efter kuren, så kan jeg slappe af. Ikke før.


  • #6   23. mar 2010 men ja, det lyder som om det kradser lidt. Jeg ville også lave sådan en lyd hvis det kradsede i mit svælg i hvert fald.

  • #7   23. mar 2010 Oscar har fra han var hvalp haft en form for hosteanfald (eller hvad man kan kalde det). Vi fik tjekket ham ved dyrlægen kort tid efter vi fik ham, men de kunne intet finde. Det sker specielt om natten eller hvis han blir overivrig hvis han møder en anden hund. Det lyder rigtig grimt og man blir ret forskrækket men han har altid gjort det - nogen perioder mere hyppigt end andre.

  • #8   23. mar 2010 Line N - det lyder som reverse sneezing, som jeg giver dig helt ret i, lyder voldsomt. Men det er slet ikke der, vi er ude. smiley som jeg skriver, så er det mere 1-2 tørre host som om noget irriterer ham i halsen og afsluttet med et "krraaaau". Ikke den der snorten ind voldsomt smiley

  • #9   23. mar 2010 De kan jo også godt have en slags mild broncitis og det kan du få opklaret ved at Jytte giver en kortvarig prednisolonkur i 8 - 10 dage ( det sker der intet ved i så kort tid) og hvis det så går væk bagefter så har det været en irretation og ikke hjerteorm.

  • #10   23. mar 2010 Det der er så åndssvagt ved den her lyd er jo, at den kun kommer 1-2 gange om dagen. Det er kun 1-2 host (tørre uden at han bruger kræfter på at hoste) så jeg svinger mellem at synes jeg er hysterisk og til at være hysterisk smiley Er det ikke decideret hoste flere gange ved broncitis?

    Samson gør det som regel kun hvis han har gnavet ben eller virkelig virkelig trukket i selen for at komme hen til en anden hund.


  • #11   24. mar 2010 Puggy har osse disse tørre hoste lyde nogle gange om ugen... Men på mig lyder det som om, han er tør i halsen nærmest.... Tror ikke man skal bekymre sig, når det ikke er værre eller bliver værre =)

  • #12   24. mar 2010 Jeanette H - præcis. Som en tør hals! God beskrivelse smiley Jeg får ham tjekket alligevel, men det er rart at høre at andre også oplever den lyd smiley

Kommentér på:
Orm

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce