Bundlag, hydra &PH-værdi Bundlag, hydra &PH-værdi
Nu kommer jeg med en masse spørgsmål endnu engang, håber i vil bære over med mig :D.
Jeg har købt nogle davidsansi pansermaller, fantastiske fisk er virkelig blevet glad for dem! Kan se jeg har forkert bundlag til dem og da det svært at finde afrundet sort bundlag som jeg egentlig helst ville have har jeg besluttet at købe noget sand i stedet for, helst noget jeg kan få fat i ved de fleste dyrehandler..Er der nogle der har nogen forslag?? Det sal være noget mine planter også kan gro i.. Da mit akvarie kun har kørt omkring 3 uger ved jeg ikke om det er bedst at jeg venter så fiskene og akvariet kan nå at falde til, eller hvor hurtig vil mallernes føletråde tage skade af mit kantede grus??.
Jeg begyndte at få nogle pletter på ruderne efter jeg havde købt de allerførste fisk... det har jeg nu identifiseret som hydra, hvordan kommer jeg dem til livs uden at skade mine fisk?? kan jeg evt. gøre noget samtidig med at jeg skifter bundlaget??? skal siges de er kommet på trods af meget sparsom fodring....
så er min kæreste meget ivrig efter at finde ud aff hvordan vi kan sænke pH -værdien i akvariet og er helt sølle over at den jo vil stige hver gang vi skifter vand da vores vandhanes pH jo er ret høj... gør det noget?? jeg er meget ivrig efter at skifte vand hele tiden mens han er det modsatte.. Har fået af vide et akvariested at det er meget normal at den er høj til at starte med, men at den vil falde naturligt med tiden, men hn sagde også eg ikke skulle skifte vand de første tre uger, hvorefter jeg sagde at jeg ikke ville have at mine fisk dør af nitrit forgiftning, men hun mente at det ikke ville komme så længe jeg ikke overfodrede... men kan allerede se det er steget en smule igen, ikke ekstrem meget så det farligt for fiskene, meeen...så jeg skiftede noget af vandet.. Hvad siger i??
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 246
Hydra ser sådan ud: http://www.youtube.com/watch?v=MAHQydS-WxI&feature=player_embedded er du sikker på at det er dem du har??? dine pletter lyder bare som kalk og kan nemt fjernes med en glasskraber som du kan købe hos din fiskepusher.
mine planter har groet fint i fint cichlidesand fra eldorado. de kan i realiteten skære følehornene af med det samme eller om 3 måneder... det er ikke til at sige. grundet din hurtige belastning ville jeg skifte 1/3 del af vandet hver uge de første par måneder for ikke at risikere noget... har du først for meget nitrit i vandet er det en BITCH at komme af med igen.. jeg kender ikke til mange akvariefisk som ikke kan trives fint i ledningsvand når de først er akklimatiseret hvilket de bliver hos forhandleren. ellers kan du købe nogle ketapang blade eller PH sænker hos din forhandler..
apr 2007
Gå ikke i panik hvis du ser Hydra i dit akvarium. Følg et par enkle trin for at forebygge, vedligeholde og fjerne dem. HUSK prøv at undgå at anvende kemikalier.
FOREBYGGE.
Hydra har en tendens til at fremkomme i et akvarium hvor der er knyttet planter til for nylig. Ligesom snegle, kan Hydra blaffe sammen med de planter du lige har anskaffet og på den måde ender de i dit akvarium
VEDLIGEHOLDE.
Holde et rent akvarium er en af nøglerne til at kontrollere og / eller fjerne af Hydra fra et akvarium. Ligesom Planaria, trives Hydra i snavsede tanke. Overfodre kan resultere i en beskidt tank.
FJERNE.
De stortrives ligesom snegle hvis der er for mange næringsstoffer i akvariet.
Hvis du ser Hydra i dit akvarium, der er et par metoder til at fjerne dem. Du kan bruge et Artemia net eller suge dem gennem et rør. Vær meget forsigtig, at du ikke suger rejer eller fisk med op mens du prøver at fjerne Hydra.
Copyrights Martin Sørensen 2010
apr 2007
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 382 Svar: 3.412
Vil prøve med det du skriver, så regner jeg ikke med de kommer i for store mængder
apr 2007
dec 2004
apr 2007
dec 2004
apr 2007
dec 2004
apr 2007
dec 2004
Bundlag, hydra &PH-værdi
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside