{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

hund slår ællinger ihjel {{forumTopicSubject}}

hej, en lille historie herfra. Det ligger sådan at jeg mistede min hvidand og min flotte vildandrik hvad vi troede var til ræven, men sådan er naturen jo. Her stod jeg nu kun med hunner af muskus, hvidand, og min vildandhun andersine, som nu har mistet mand nr. to. alle bønderne sagde ha ha det får du ik noget ud af ,da hunnerne lagde sig på æg. men hvad kom der 6 små ællinger fra vildandemor, stolt var hun, og stolt var jeg, og bønderne bed sig i læben og tav. Så i dag skete det, jeg ellers har været på vagt over, stor ståhej på gårds pladsen og i stalden, jeg fløg ud af døren, dræbt og såret ænder og døde høns og haner, jeg løb alt hvad jeg kunne med dårligt ben om bagved stalden hvor en hund smed min lille ælling den anden sidste der var i live ud af munden, min mand tog sig af ællingen mens jeg spurtede ud over markerne med rasp, hunden var nem at følge da den hele tiden hoppede op for at se efter mig og finde ud af hvor den var, under flugten, raspen står jo højt i øjeblikket. Undervejs angreb den et rådyr der tog flugten, mig stadig efter den, så røg jeg i mosen plaskvåd og mudret satte jeg efter hunden op til en gård, så ejeren tage hunden ind, mig halsene og våd efter den, bankede på og fortalte hvad der var sket, men de havde travlt og vil kikke ned til os imorgen, så kunne vi snakke om det, hvad er der at snakke om, har de ikke styr på deres hund må den jo i snor, da det viser sig at det ikke er første gang. Da jeg kom hjem var den lille ælling død. status 4 høns, 1 hane, 5 ællinger, to ænder gået fra reden med ialt 36 æg der snart skulle klække, 3 såred ænder kedeligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund slår ællinger ihjel
  • #1   25. maj 2010 Det lyder rigtig ubehageligt! Godt du fandt ud af hvem hunden tilhørte.

Hvilken race var hunden? Er der en speciel grund til at du skriver det til gravhunde gruppen? smiley

Mvh

• #2   25. maj 2010 Det bør du anmelde til politiet da det er overtrædelse af hundeloven

• #3   25. maj 2010 er anmeldt til politiet, men har en aftale med politiet at jeg trækker den tilbage hvis de gør en indsats til at det ikke sker igen, det får vi af se imorgen. Ja der er da jeg hører til i gravhundegruppen og det ligeså godt kunne være gået ud over mine hunde der er gravhunde, en hund i blodrus er en meget farlig hund, det kan jeg skrive under på da jeg har ar efter en sådan, racen. vil jeg bedømme som en bernersenner bare lidt mindre, men det var så også en tæve, men den mest agressive jeg nogensinde har set, ejeren havde problemer med at holde den i kvælerhalsbåndet mens jeg var der.

• #4   25. maj 2010 er anmeldt til politiet, men har en aftale med politiet at jeg trækker den tilbage hvis de gør en indsats til at det ikke sker igen, det får vi af se imorgen. Ja der er da jeg hører til i gravhundegruppen og det ligeså godt kunne være gået ud over mine hunde der er gravhunde, en hund i blodrus er en meget farlig hund, det kan jeg skrive under på da jeg har ar efter en sådan, racen. vil jeg bedømme som en bernersenner bare lidt mindre, men det var så også en tæve, men den mest agressive jeg nogensinde har set, ejeren havde problemer med at holde den i kvælerhalsbåndet mens jeg var der.

• #5   25. maj 2010 jeg har da overtaget en tre år gammel miniature gravhund engang for længe siden, hvorfor ? jo den havde været på besøg hos en nabo og havde i blodrus slået for 28.000 kr høns og gæs ihjel. så selv en gravhund på 3 kg kan altså have sådanne tendenser-

• #6   26. maj 2010 jeg ved godt at måske mange hunde kan gøre det, men det er nu engang ejerens ansvar.

• #7   26. maj 2010 Din hund, dit ansvar! Det ved (næsten) alle...

Kommentér på:
hund slår ællinger ihjel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce