hund slår ællinger ihjel {{forumTopicSubject}}
hej, en lille historie herfra. Det ligger sådan at jeg mistede min hvidand og min flotte vildandrik hvad vi troede var til ræven, men sådan er naturen jo. Her stod jeg nu kun med hunner af muskus, hvidand, og min vildandhun andersine, som nu har mistet mand nr. to. alle bønderne sagde ha ha det får du ik noget ud af ,da hunnerne lagde sig på æg. men hvad kom der 6 små ællinger fra vildandemor, stolt var hun, og stolt var jeg, og bønderne bed sig i læben og tav. Så i dag skete det, jeg ellers har været på vagt over, stor ståhej på gårds pladsen og i stalden, jeg fløg ud af døren, dræbt og såret ænder og døde høns og haner, jeg løb alt hvad jeg kunne med dårligt ben om bagved stalden hvor en hund smed min lille ælling den anden sidste der var i live ud af munden, min mand tog sig af ællingen mens jeg spurtede ud over markerne med rasp, hunden var nem at følge da den hele tiden hoppede op for at se efter mig og finde ud af hvor den var, under flugten, raspen står jo højt i øjeblikket. Undervejs angreb den et rådyr der tog flugten, mig stadig efter den, så røg jeg i mosen plaskvåd og mudret satte jeg efter hunden op til en gård, så ejeren tage hunden ind, mig halsene og våd efter den, bankede på og fortalte hvad der var sket, men de havde travlt og vil kikke ned til os imorgen, så kunne vi snakke om det, hvad er der at snakke om, har de ikke styr på deres hund må den jo i snor, da det viser sig at det ikke er første gang. Da jeg kom hjem var den lille ælling død. status 4 høns, 1 hane, 5 ællinger, to ænder gået fra reden med ialt 36 æg der snart skulle klække, 3 såred ænder kedeligt.
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 4
Hvilken race var hunden? Er der en speciel grund til at du skriver det til gravhunde gruppen?
Mvh
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.242
okt 2008
Følger: 1 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 82
okt 2008
sep 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 1.242
okt 2008
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 4
hund slår ællinger ihjel
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside