{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

Luftture - hvor mange/meget? {{forumTopicSubject}}

Hej GD-forum

Inspireret af en anden tråd her på HG, får jeg nu endelig oprettet en tråd om noget der går mig lidt på smiley

Hvor meget går I tur med jeres GD'er dagligt?

Grunden til mit spørgsmål er at min nabo synes det er synd at jeg ikke går oftere med Julius end jeg gør (han har selv en blanding af Mastiff og lab, og går/løber/cykler med den i ca. 3 timer dagligt + den har fri adgang til haven hele døgnet).

Julius luftning varierer selvfølgelig lidt, men generelt får han:

- Mandag til fredag får han morgentur på ca. 45 minutter (heraf ca. 20-30 minutters leg med en anden ung GD'er som vi fast mødes med hver morgen og så lidt træning på vej derned og på vej hjem igen).

- Eftermiddagstur på ca. 1 time. Heraf er der 10 minutters træning på en lukket boldbane på vej ud i skoven og 10 minutter på vej hjem igen.

- Aftentur på ca. 30 minutter - ren hyggetur, ingen træning.

Derudover har Julius en lukket have på 1300 m2 hvor han kan boltre sig alt hvad han vil - dog ikke om natten og når jeg er på arbejde - og hvor vi også leger en del med ham.

I weekenden bliver morgen- og eftermiddagsturen skiftet ud med en stradtur i et par timer ved frokosttid hvor vi traver og Julius får leget med en del andre hunde.

Får Julius for lidt motion og luft?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luftture - hvor mange/meget?
  • #1   25. maj 2010 hold da op hvor han har det skønt,,,,,,,,,smil så meget får min slet ikke,,,,,,,,en adfærdsbehandler som jeg havde ude sagde til mig,,,at 3 gange 10. min om dagen hvor han bruger næsen,,,,,,,og ellers fri leg i haven og selfølgelig træning,,,,,,,,,,, med mig,,,,,,,,,,for meget leg og motion giver dem meget adrelind rundt i kroppen,,,,,,,,,,,,ved jo så ikke om det er mit eller dit der er det rigtige,,tror man skal gøre hvad men selv synes hunden har behov for,,,,,,,, eller som passer til den,,,,,,,,,,,hej hej

• #2   25. maj 2010 Tak Pia, det var rart at høre.

Jeg synes heller ikke selv at det er lidt og Julius virker ikke som om at det er helt skævt ;-), men det er fint lige at få bekræftet det.

Jeg tror at min nabo tager fejl, og sidestiller størelse med motion.
    Men det jo er en GD'er som på trods af størrelsen, slet ikke har brug for så meget motion, som jeg har forstået det.

Tak for hjælpen, Gry

• #3   25. maj 2010 hej gry,ja det har du ret i,,,,,,,,det er ikke så meget motion,,,,,,,mere vigtigt at den bruger sine sanser der træter på en rolig måde,,,ham jeg havde ude,,,,,,,,har trænet i helt tilbage fra ulvetiden,,hanvar skide dygtig,,havde nemlig et problem med bølle væltede gæsterne omkuld,,,,så skulle lige vave noget profesionelt hjælp,,,,,,,bølle tager selv sine ture i haven når han har lyst,,,,,jo og så skal han have mad i haven så han selv finder det,,,,,,,det trætter ham også på en god måde,,,,,,SMIL,

Kommentér på:
Luftture - hvor mange/meget?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce