Luftture - hvor mange/meget? {{forumTopicSubject}}
Hej GD-forum
Inspireret af en anden tråd her på HG, får jeg nu endelig oprettet en tråd om noget der går mig lidt på
Hvor meget går I tur med jeres GD'er dagligt?
Grunden til mit spørgsmål er at min nabo synes det er synd at jeg ikke går oftere med Julius end jeg gør (han har selv en blanding af Mastiff og lab, og går/løber/cykler med den i ca. 3 timer dagligt + den har fri adgang til haven hele døgnet).
Julius luftning varierer selvfølgelig lidt, men generelt får han:
- Mandag til fredag får han morgentur på ca. 45 minutter (heraf ca. 20-30 minutters leg med en anden ung GD'er som vi fast mødes med hver morgen og så lidt træning på vej derned og på vej hjem igen).
- Eftermiddagstur på ca. 1 time. Heraf er der 10 minutters træning på en lukket boldbane på vej ud i skoven og 10 minutter på vej hjem igen.
- Aftentur på ca. 30 minutter - ren hyggetur, ingen træning.
Derudover har Julius en lukket have på 1300 m2 hvor han kan boltre sig alt hvad han vil - dog ikke om natten og når jeg er på arbejde - og hvor vi også leger en del med ham.
I weekenden bliver morgen- og eftermiddagsturen skiftet ud med en stradtur i et par timer ved frokosttid hvor vi traver og Julius får leget med en del andre hunde.
Får Julius for lidt motion og luft?
nov 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 70 Svar: 393
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.703
Jeg synes heller ikke selv at det er lidt og Julius virker ikke som om at det er helt skævt ;-), men det er fint lige at få bekræftet det.
Jeg tror at min nabo tager fejl, og sidestiller størelse med motion.
Men det jo er en GD'er som på trods af størrelsen, slet ikke har brug for så meget motion, som jeg har forstået det.
Tak for hjælpen, Gry
nov 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 70 Svar: 393
Luftture - hvor mange/meget?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside