1.313 visninger
|
Oprettet:
12. maj 2007 Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.266
Blodprøver... {{forumTopicSubject}}
Her til sundhedstjek vil jeg lige ha tjekket blodprøver af mine hunde for at se at jeg at jeg gør alt rigtig(kan mærke det har jeg brug for at vide)
Min dyrlæge nævnte bla nyretal og levertal, kan ikke lige huske andet...
Men hvad ville i mene jeg skal tjekke, for at få et billede af om jeg gør alt rigtigt??
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.266
Oki de ting skriver jeg lige ned...
maj 2007
Ja jeg får taget blodprøver, men det er fordi jeg tager medicin så det skal kontrolleres jævnligt... Og mine tal er fine trods jeg ingen tilskud tager... Det får mig jo også til at tænke at varieret burde være fint for hunde også:o)....
Men det er nok også fordi jeg har rodet lidt rundt i det der fosfor og kalcium og tænker og tænker over bare de nu ikke får skøre knogler.. Jeg er TOTAL hys det ligger jeg ikke skjul på, haha.... Så derfor kan jeg mærke viser de her prøver alt er FINT så gør jeg som jeg altid har gjort og ved det er i orden...
maj 2007
Ja så ville jeg jo nok blive lidt nervøs, men nu ved jeg jo at tallene kan svinge lidt ligesom os mennesker uden noget er galt... Så ville jeg nok spørge jer til råds og min dyrlæge... Jeg har med vilje ikke sagt til min dyrlæge jeg barfer, fordi jeg jo ved dyrlæger kan ha noget i mod det.... Så er spændt på hvad de prøver viser...
maj 2007
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
" jeg bil vædde en smørstegt spætte på, at dyrlægen griner hele vejen til banken"
Ja du har sikkert ret og helt ærlig så ville jeg da hellere gå med både slet og livrem end risikere at miste hunden fordi man var "ligeglad"
Jeg fik ikke tjekket mine hunde fordi de "ser syge ud" men bare for at være HELT SIKKER ;o)
Men min dyrlæge ved de bliver råfodret, fik af vide de selv anbefalede det til hunde som skulle tabe sig meget, så min dyrlæge er meget tilfreds med at mine hunde bl.a har tabt sig små 4 kg hver nu.
I følge dyrlægen skal de tabe sig lidt mere - men som du siger KIG PÅ HUNDEN.
Jeg kan f.eks se at alle hundene har "skiftet farver" de er blevet meget mere KLARE / TYDELIGE i deres tegninger/ farver. pelsen er blevet tykkere / kraftigere og virkelig blank.
Øjnene er krystal klare og ører er næsten helt rene, udover det har ingen af dem tandsten eller dårlig ånde mere....
Alligevel valgte jeg at give dyrlægen noget at grine af >:o) jeg ville gerne have de blodprøver ....
Og det var netop blod tal, nyre tal, kalcium, fosfer, kalium mv mine fik tjekket..
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
maj 2007
Det som du skriver er præcis sådan jeg har det:o)
maj 2007
Fornuftigt... Man vil jo nødig gøre noget forkert...
maj 2007
jan 2007
Følger: 76 Følgere: 79 Hunde: 12 Emner: 69 Svar: 879
maj 2007
Jeg skal selvfølgelig nok lave en tråd herinde:o)
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 78
Hvor tit får i taget blodprøver på jeres børn - altså bare for at tjekke om de er ligeså overvægtige som gennemsnittet, eller deres sukkertal??? Og hvor tit tjekker i jer selv???
Sorry, men den form for hundehold(børnehold) er meget fremmed for mig...
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 78
maj 2007
Ja men så må det være fremmed for dig, jeg holder utrolig meget af mine hunde. Og vil hellere være sikker end at tænke det skulle jeg hvis ha gjort HVIS noget nu er galt...
Men nu er den her tråd slet ikke for at diskutere hvad der er "rigtig" og "forkert". Men HVAD man skal tjekke mod, hvis man vil have et billede af ens hunds hunds sundhed...
Jeg gør hvad jeg føler bedst ved og så er jeg faktisk fløjtende ligeglad med hvad andre synes eller hvad det koster, jeg er bare nysgerrig og vil ha vished for det jeg gør er det rigtige..:o)
Blodprøver...
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside