DKK Franske

DKK Franske

Medlemmer: 131
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
849 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Udstilling ? Udstilling ?

Hej Allesammen!

Jeg kunne godt tænke mig at udstille Bastian, men da jeg aldrig har prøvet at udstille før, ville jeg lige høre om der var nogen herinde der har nogle gode fif?

Jeg vil gerne gå til noget ringtræning med ham, da jeg jo er helt grøn i det her smiley

Hvor gammel var jeres da i begyndte at udstille?

På forhånd tak for jeres svar!

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af vandlås og rør under håndvask 750 kr.
  • Et par ørakeleret og nedfaldne tegl i Næstved som jeg ønsker udskiftet og repareret - har selv tegl til rådighed. 2.000 kr.
  • Gulvvarme styringsopsætning 2.000 kr.
  • Blikkenslager 600 kr.
  • Samle 1 bordtennisbord 600 kr.
  • Skifte fronter på køkken (ikea) 2.460 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstilling ?
  • #1   2. jul 2010 Mine har været omkring 4-5 måneder da de blev udstillet første gang :O)

Det bedste råd er at starte til ringtræning hurtigst muligt - der vil du lære hvordan I skal gebærde jer i ringen, få fif til at stille ham korrekt og fif til at få god kontakt til hunden smiley

Hvor i landet bor du?? Bulldog klubben har ringtræning forskellige steder i landet, derudover er der et privat hold i Taastrup, som jeg varmt ka anbefale

• #2   2. jul 2010 Vi bor i Ølsted og der kunne jeg i hvert fald se at DKK har noget.
    Jeg havde overvejet at prøve at udstille i Ballerup, men ved ikke om jeg kan nå at blive klar til det.
    En del af det er vel også hvor fint hunden går ikke?

• #3   2. jul 2010 Polski: kender du dem der ude?

• #4   2. jul 2010 Nu kender jeg ikke træneren i Ølsted, men min egen erfaring er at ringtrænerne i DKK desværre ikke ka hjælpe lige så godt, da de ikke kender de enkelte racer...

Fx startede jeg i DKK i sin tid med Maggie og Emma, og lærte da at hundene ikke må franske på forbenene... Hvilket jeg så senere hen har fundet ud af at bulldogs'ne gerne må ;O) Lidt "dumt" at rette hundens potter på udstilling, når det nu engang er sådan racens benstilling er ;O)

Man behøver ikke være top-proffesionel for at tilmelde en udstilling - ka intet problem se i at du tilmelder i ballerup.. Det tæller selvfølgelig ned i helhedsindtrykket hvis hunden ikke går pænt, da den jo så heller ik bliver vist bedst muligt, men i baby- og hvalpeklasse er det ikke noget der kigges meget på, da de jo er små :O)

• #5   2. jul 2010 Michélle, du har vel evt. ikke lidt flere informationer vedr. træningen i Taastrup ?

• #6   2. jul 2010 Kommer man alle de ting igennem til ringtræning?
    Kan ikke finde ud af det, har også bare hørt at det er sværere at starte med en unghund. Og det bliver jo bare først til næste år han så kan prøve. Men hvad er jeres erfaringer med det?

• #7   2. jul 2010 Annette - du ka skrive til Helle for indmeldese i gruppen vedr ringtræning i Taastrup :O)

Trine - hvis MGP er Majbrit så jo smiley Synes hun er rigtig dygtig, også hjælper vi meget hinanden på holdet, især blandt de franske, da der jo er flere som har udstillet nogle år...

Mente nu heller ik at TS bare skulle kaste sig ud i det, men Ballerup plejer at være i septamber, så tænkte at hun jo nok kunne nå til ringtræning, og på den måde få snust lidt til det, og samtidig se hvordan hunden tager det at blive stillet på bord og rørt ved af en fremmed...

Der hvor jeg gik var træningen slet ik delt sådan op - træningen foregik meget som i ringen på en udstilling - op på række, stille hunden op, gå i ring, stille på bord foran træner osv..

• #8   2. jul 2010 Michélle aka Fie: Er det gennem Bulldogklubben du går?

• #9   2. jul 2010 Nanpet - nej det er et privathold som Helle (hendes profil der er linket til længere oppe) har startet med en tidligere DKK ringtræner... Men bulldog klubben skulle gerne have et hold i Greve, ved mosede fortet sammen med Kim Kjær...

• #10   2. jul 2010 Yes, så er det samme person vi snakker om :O) Men behøvede du at minde mig om den pinlige affære ;O)

Rigtig god ide med skuet.. Eller måske en af bulldog klubbens udstillinger, som trods alt også er en del mindre end de internationale DKK udstillinger :O)

• #11   2. jul 2010 Det er det jeg gør bedst ;O) Altså skvadre... hehe

• #12   3. jul 2010 Polski: mange tak for det gode råd. Måske har du ret i at det er en god idé at starte i det små. Så både jeg og hunden får det prøvet, men i lidt mere afslappede forhold. Kan man finde en list over de forskellige skuer?

• #13   3. jul 2010 Jeg skal på skue næste lørdag, i gravhundeklubben, der er nemlig også mulighed for at komme selvom men ikke har gravhund. Det er også muligt bare at møde op på dagen og tilmelde sig.

• #14   3. jul 2010 Mange tak smiley

Kommentér på:
Udstilling ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce